שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #60

טנדר משופר לראם, אלונסו מנמיך ציפיות וכמה שווה מכונית-צוללת

יצרניות הרכב הגדולות עורכות באופן סדיר מסיבות עיתונאים בהן מוכרזות תוכניות חומש או עשור, עם צפי לדגמים עתידיים. כך עושה גם קונצרן פיאט-קרייזלר (קישור לכתבה על תוכנית החומש האחרונה של דגמי ג'יפ), אבל הפעם נחשפו לתוכניות העתידיות בצורה מעט יוצאת דופן. לאחרונה נחתם הסכם חדש בין הקונצרן לבין איגוד עובדי תעשיית הרכב בארה"ב, שבו פרטים על תוכניות הייצור לשנים הקרובות.

מעבר לדברים שכבר ידועים, כמו מחליף לגרנד צ'ירוקי והגעתם של הוואגוניר והגרנד וואגוניר, חושף ההסכם כי בקונצרן מתכננים התחלת ייצור סדיר של טנדר הראם רבל TRX, שהוצג כדגם קונספט כבר לפני כשלוש שנים. ה-TRX ייבנה על בסיס הראם 1500 לאראמי, עם מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר שמספק 575 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה 4X4. טנדר כזה ייתן פייט רציני לרפטור של פורד.

ראם TRX. מתחרה לרפטור

אלונסו לא מרגיש מוכן לדקאר

עם שתי אליפויות עולם בפורמולה 1 שמונחות באמתחתו, ועוד כמה ניצחונות פה ושם, היה סביר להניח שפרננדו אלונסו יגיע להתחרות בדקאר הקרוב עם אש בעיניים (קישור לכתבה על המעבר של אלונסו לדקאר). אבל הנהג הספרדי הנמיך את הציפיות בראיון שנתן השבוע, כשהצהיר ש"אינו מרגיש מוכן דיו" לסוג כזה של תחרויות. אלונסו יתחרה בראלי כנהג של קבוצת טויוטה, כשבכסא הנווט יישב אלוף נוסף, מארק קומה. כהכנה לדקאר, השניים התמודדו כבר בראלים בנמיביה, פולניה, דרום אפריקה ומרוקו.

זאת אולי טקטיקה כדי להרדים את המתחרים, ואולי זאת הצהרה של בגרות. בכל מקרה, אלונסו אינו בונה כנראה על קריירה של נהג ראלי, לפחות לא בזמן הקרוב. היעד האמיתי הבא שלו הוא מרוצי האינדי, שם הוא מרגיש בטוח יותר ביכולותיו ומקווה לקטוף תארים נוספים.

אלונסו וקומה. מנמיכים ציפיות

המכונית-צוללת של אלון מאסק

בסרט "המרגל שאהב אותי", כיכבה לצד רוג'ר מור גם מכונית, כמו בכל סרטי ג'יימס בונד. זאת היתה לוטוס אספריט (Lotus Esprit), שהגימיק ההוליוודי שלה היה מדליק: היא הפכה לצוללת. לימים, נרכשה המכונית על ידי אלון מאסק, המייסד והבעלים של טסלה, שהצהיר כי ישמיש אותה לפעול כצוללת, דבר שעוד לא קרה, אבל בדרך נחשף סיפור מעניין.

מאסק רכש את המכונית מבני זוג תמורת סכום של קרוב למיליון דולר. הזוג הזה קנה את המכונית במכירה פומבית "עיוורת", כזאת שבה רוכשים תכולה של תא אכסון מבלי לדעת מה יש בתוכו. להפתעתם, ולהפתעת הכרוז, כשפתחו את התא מצאו את הלוטוס. לשניים, שלא ראו את הסרט, לא היה מושג כמה שווה המכונית שרכשו, אבל בדרך הביתה נהגי משאיות שחלפו על פניהם סיפרו להם בקשר איזו "מציאה" נפלה לידם.

וכדי שתבינו עד כמה המציאה היתה גדולה – הם שילמו עבורה במכירה הפומבית 100 דולר... אגב, במקור, עלות הייצור של המכונית עבור הסרט עמדה על 100 אלף דולר, סכום השווה כחצי מיליון דולר במחירים של היום.

הלוטוס-צוללת. מיליון תמורת מאה