שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

השקה בישראל טויוטה פריוס Prius PHV

טויוטה מסכמת את שנת 2019 עם 34,000 מסירות של כלי רכב חדשים השנה כשמתוכם 75\\% כלי רכב הם היברידים ובו בזמן משיקה את הדור הבא: פריוס פלאג-אין, בדרך לכלי רכב חשמלי מלא.
יצאנו ליום הדרכה של השקה לצוות של היבואן והתרשמנו מהנוחות והחיסכון של ה-Prius PHV החדשה בישראל, יחד עם הנאה מנהיגה בכלי רכב שבסיסו זו היעילות האנרגטית

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

הרכב הנכון בזמן הנכון! - PRIUS PLUG IN

היבואן כמו היצרן - תמיד מחושב ומאוד מדויק! וזה בדיוק הזמן שהחליטו להשיק בישראל את הפריוס פלאג-אין, למרות שכבר הושק בעולם לפני כשנתיים. עכשיו לאחר שבשנת 2019 כ-75% מסך מסירות הרכב של היבואן, שמסר השנה 34,000 כלי רכב - מרשים ביותר! הם כלי רכב היברידים, החליט היבואן כי זה הזמן להתקדם עוד צעד בדרך לרכב החשמלי.

מקור האנרגיה הוא "הסיפור" של המאה הנוכחית והמאה הקודמת מאז שהומצא המנוע והחליף את כוחו של האדם או הבהמה. בתחילה (ועד היום) היו אלו מנועי הבעירה הפנימית - מנפט ומזוט לדלקים מתקדמים יותר כבנזין וסולר, כשלפני עשור התחילו להגיע כלי רכב היברידים ששילבו מנועי חשמל לתאוצות ביניים ולתנועה בטווח קצר, עכשיו אלו רכבי הפלאג-אין - כלי רכב המשלבים בין סוללה המספיקה לכמה עשרות קילומטרים של תנועה חשמלית ובהמשך הדרך מנוע בנזין, ולעתיד (שיש לו כבר ניצנים על כבישי ישראל) כלי רכב עם מנועים חשמליים בלבד.
יוניון - יבואן טויוטה לישראל, מכריז כי שילוב של מרחק נסיעה יום-יומי קטן, יחד עם עלויות חשמל נמוכות (בהשוואה לאירופה) ועלויות דלק גבוהות (יחסית לעולם) גורמות לפריוס PRIUS PLUG IN להיות הרכב הכדאי ביותר ללקוח הישראלי. ובמספרים: ק"מ נסיעה ברכב בנזין יעלה 54 אגורות לק"מ, לפי צריכה ממוצעת של 8 ליטר ל-100 ק"מ, ברכב היברידי חסכונית כ-35 אגורות לפי צריכה ממוצעת של 5 ליטר ל-100 ק"מ ואילו ברכב חשמלי או פלאג-אין הנוסע עד 50 ק"מ מטעינה לטעינה המחיר לק"מ צונח ל-10 אגורות בלבד!
כל זה משתלב ביעד השאפתני שהציבו לעצמם אנשי טויוטה שעד שנת 2050 תהליך הייצור והשימוש בכלי הרכב על הכבישים יגרום ל-0% (אפס אחוז!) זיהום!!

טכנולוגייה מתקדמת בראש המחנה

פריוס פירושו הרץ בראש המחנה של הרומאים - מביא הבשורה של טויוטה, וככזה הוא המוביל הטכנולוגי של היצרן ומשלב בכלי הרכב החדש שלדה חדשה מסדרת ה- TNGA - פלטפורמה שתוכננה כאשר הנהג במרכז, מערכת העברת כוח המשלבת שני מנועי חשמל בו זמניים יחד עם מנוע בנזין, סוללה של 8.8 קילו-ואט המפאשרת כ-50 ק"מ של נסיעה חשמלית, מערכות בטיחות מתקדמות ומעטפת שלמה של נוחות והכול בסימן של יעילות ומחשבה מראש.

לראשונה בטויוטה החימום של הרכב, כמו גם המזגן, משתמשים במערכת נפרדת משל המנוע ומאפשרים מיזוג אוויר שאינו תלוי במנוע הבנזין, שכאמור יכול להישאר "רדום" (לא מונע) לטווח של כ-50 ק"מ נסיעה.

בנוסף לכל מערכות הבטיחות המוכרות של טויוטה - TSS מקבל הפריוס פנסים קדמיים אדפטיביים חדשים (AHS) כשכל פנס כולל מספר מנורות, שכל אחת נשלטת ע"י מחשב העובד ע"פ עיקרון של אורות גבוהים דולקים באופן קבוע והצללה של מנורה/ות מסוימת על מנת שלא לסנוור את כלי רכב הבאים ממול.

טעינת הרכב

הפריוס החדש של טויוטה נמכר עם מספר אפשרויות טעינה מבית EV-Edge (חברת פתרונות טעינה חכמים מבית יוניון) לבחירת הלקוח - מטען ביתי המתחבר לשקע רגיל, מטען ביתי המתחבר לשקע כוח או/וגם כבל טעינה ייעודי המתחבר לעמדות טעינה מהירות ביתיות או ציבוריות.
במהלך ההשקה נסענו ברחבי העיר כפר סבא ועצרנו ליד תחנת טעינה ציבורית שהותקנה בעיר, קיימת עוד עמדת טעינה מהירה אצל דנאל סוכן טויוטה בכפר סבא, שגם אירח אותנו להשקה ובמהלך ההכנות להשקה טענתי את כלי הרכב בעמדות חשמל בבית ובחניונים בתל אביב בהם מצאתי עמדות טעינה או חשמל.

מטען מהיר המספק 3.3 קילו-ואט לשעה ייקח לטעון את סוללת ה-8.8 קילו-ואט כשעתיים ובמחיר של חצי ש"ח לקילו ואט חשמל תעלה הטעינה כ-4 ש"ח לסוללה טעונה המספיקה לעד 45 ק"מ נסיעה חשמלית. במצב של EV city (החלטה של נהג בלחיצת כפתור ברכב) יורד ההספק החשמלי מ-92 כ"ס ל-61 כ"ס ומגדיל את טווח הנסיעה החשמלי מעל 50 קילומטר (והכפתור גם משמש לנסיעה באזורים שאסור בהם השימוש במנועי בנזין).

מחיר הרכב בישראל: החל מ-139,900 ש"ח

157587637709315758763798271575876378508