שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם לנד רובר תייצר גרסה זולה לדיפנדר?

מחירו של הדיפנדר החדש, המתחיל בכ-50 אלף דולר לגרסת הבסיס של ה-90 (בחו"ל כמובן), משאיר אותו מחוץ להישג ידם של רבים. כדי להרחיב את קהל הלקוחות הפוטנציאלי, בלנד רובר שוקלים לייצר גרסה פשוטה וזולה יותר

הדיפנדר החדש של לנד רובר הוא בוודאי רכב שטח ראוי, אבל יקר. אוי, כמה יקר. המחיר עליו הכריזה חברת המזרח, היבואנית, לדגם הכניסה עומד על כמעט חצי מיליון שקל. ובדגמים הבכירים יותר, המחיר מטפס לאזור ה-670 אלף שקל (קישור לכתבה על מחיר הדיפנדר). אז נכון שבארץ המחירים גבוהים במיוחד בשל המיסוי, אבל גם בחלקים אחרים של הגלובוס המחיר מכניס את הדיפנדר למשבצת של רכבי היוקרה, כשהמחיר ההתחלתי של ה-90 נע סביב ה-50 אלף דולר.

הדיפנדר החדש. יקבל גרסה זולה יותר?

כדי לאפשר רכישת דיפנדר חדש גם למי שכיסיו אינם מרופדים מאוד, בלנד רובר שוקלים ייצור של דגם בסיסי, שיסתמך על פלטפורמת ה-OmegaArc של טאטא. על פי פרסום במגזין הרכב הבריטי AUTOCAR, הדגם החדש קיבל את הקוד L860 ומחירו בבריטניה יחל באזור ה-32 אלף דולר. עדיין לא ברור אם יימכר כגרסה של הדיפנדר או שיקבל שם שונה לחלוטין.

בקצה השני של הקשת, על פי אותו פרסום, לנד רובר מתכננת גרסאות מפוארות יותר של הדיפנדר, וכמובן גם יותר יקרות, מאלה המיוצרות היום. ייתכן שזה יהיה דגם עם הנעה חשמלית טהורה, או גרסאות היברידיות למיניהן. תא הנוסעים יעוצב מחדש וישודרג, עם חומרים איכותיים שיצדיקו תג מחיר שצפוי להגיע ל-100 אלף דולר ויותר, כשהיום מחיר הגרסה היקרה ביותר של הדיפנדר עומדת על קצת יותר מ-80 אלף דולר.

בתגובה לפרסומים נמסר מלנד רובר כי היא אינה מגיבה לשמועות כאלה, אך בחברה בטוחים שכל לקוח ימצא את הדיפנדר המתאים לדרישותיו המיוחדות.

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

16 בדצמבר 2019 ב 05:44

הגיוני מבחינה שיווקית - אחרת הם יאבדו את כל השוק העולמי של כלי רכב ספרטניים (כמה שהחדש יכול להיות כזה) לשטח, שבאירופה הם בעיקר נוסעים על הכביש, אבל יש להם "אמירה" לגבי המשתמש.

2

אורח/ת - נהג TD5 קצר

01 בינואר 2020 ב 08:45

מה שאנחנו רואים כאן זה לא דיפנדר. אמנם כתוב מקדימה, אבל זאת ואריאציה של דיסקברי. הרכב החדש שווה לתחת - אובר - מעוצב, כולו מע' אלקטרוניקה, פלסטיקים מיותרים מבריק ונוצץ. מתאים לשופינג בסביון או בכפר שמריהו.