שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - 6/12/19

הדרכת נהיגת שטח לבעלי רקסטונים מבית סאנגיונג עמדה בסימן שאלה, בשל כמה ימים גשומים שקדמו לה. בפועל הר חורשן היה יבש למדי

הדרכות נהיגת שטח, מעצם טיבן, נערכות בשטח הפתוח ומשאירות את המודרכים ואת כלי הרכב חשופים לאיתני הטבע. אלא שבארץ ישראל אנו חיים, ועל אף אזהרות מטאורוליות שמזהירות מפני מיני סערה, המציאות בשטח נראית מעט שונה.
זה הסיפור המקדים להדרכת השטח שנערכה לבעלי סאנגיונג רקסטון בהר חורשן, בתאריך ה-06/12/19. אמנם התחזיות התריעו, הגשם ירד, אבל הלכה למעשה הר חורשן לא הראה כמעט עקבות רטובות כלשהן.


ההתכנסות נקבעה לשעה תשע בבוקר, מעט לאחר מכן ונסיעה קצרה אל תוך ליבו של ההר, התחלנו את החלק העיוני הפותח את היום. אמנם חלק זה נעשה עם צינת בוקר חורפית, אך האווירה כבר הייתה נעימה וידידותית, כפתיח ליום הנעים שיבוא. כדי ליישר קו עם התחושה הכללית, גם צינת הבוקר התחלפה במהירה לקרני שמש מלטפות.

עם תום החלק העיוני יצאנו לעבר אין ספור השבילים היפים של רמות מנשה, עם צפייה לשלוליות ומעברי מים, רק שבפועל כבר בטח הבנתם, כאלו לא היו בנמצא. כך שמיקוד האתגרים המעשיים נותר במתכונתו הרגילה, וכלל כללי בטיחות וזהירות בשיפוע צד, תיקול מדרגות סלע ועליה או ירידה בקטעים מעט יותר תלולים. הרקסטונים כמובן נענו לאתגר, והפכו את היום במחיצת בעליהם הנהגים, למעניין ומהנה כאחד.

שניפגש בשטח.

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

157761025430615776102555891577610256924157761025869515776102612791577610262495157761026398115776102652901577610266533

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן