שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2020 - קו הסיום

שבירת ההגמוניה של ק.ט.מ, ניצחון שלישי לסאיינז ומעל לכל תאונת האופנוע הטרגית בה נהרג פאולו גונקלבס. סיכום הראלי שהיה השנה מרתק ומותח במיוחד
צילומים וסרטוני וידיאו מהאתר הרישמי של הדקאר www.dakar.com

18 שנים ברציפות זכו רוכבי ק.ט.מ בדקאר, יותר מכל יצרנית אחרת בכל הקטגוריות של הראלי. עד שהשנה הגיע רוכב הונדה, ריק בראבק, ושבר את ההגמוניה הכתומה והוא גם "נעץ" את הדגל האמריקני בטבלת הזוכים, יחד עם קייסי קורי שניצח את קטגוריית הסייד ביי סייד. בראבק אמנם תפש את ההובלה כבר מהיום השלישי ולא שמט אותה עד לסיום, אבל התחרות היתה עזה ומותחת לאורך כל הימים ובסופה מי שהגיע שני, פבלו קווינטנילה שרכב על הסקוורנה, פיגר בכ-16 דקות בלבד אחרי המנצח בסיכום הזמן הכללי. הרוכב המוביל של קבוצת ק.ט.מ, טובי פרייס, הסתפק במקום השלישי בלבד.

בראבק. האמריקני הראשון שמנצח בדקאר על אופנוע. ועל הונדה

אבל הראלי, במיוחד בקטגוריית האופנועים, עמד בצל התאונה הטרגית של פאולו גונקלבס. הרוכב הפורטוגזי הוותיק, שזה היה הדקאר ה-13 בו לקח חלק, התרסק בק"מ ה-276 של הספיישל ביום השביעי של התחרות. צוות רפואי שהגיע למקום התאונה במסוק העניק לו טיפול ראשוני ופינה אותו לבית חולים, שם נקבע מותו. בעקבות התאונה, החליט הצוות המנהל לבטל את הסטייג' השמיני עבור האופנועים, כפי שנעשה בשנת 2005 כשהרוכב האיטלקי פברציו מאוני נהרג בתאונה.

לזכרו של פאולו גונקלבס

גם במכוניות ראינו השנה קרב עז, שהתנהל בין קרלוס סאיינז, נאסר אל-עטייה וסטפן פטרהנסל. גם סאיינז החל להוביל מהיום השלישי, כשאל-עטייה בעקבותיו ופטרהנסל התברג למקום השלישי יום לאחר מכן. הסדר הזה נשמר עד לסיום, עם פער של כשש דקות בסך הכל בין המנצח לבין המקום השני וכ-10 דקות למקום השלישי.

זכייה שלישית. סאיינז

עבור סאיינז זו היתה הזכייה השלישית בראלי, בו התחרה ברציפות במשך 13 שנים ועוד הספיק לחוות אותו על אדמת אפריקה. את הקריירה הספורטיבית שלו החל במשחק הסקווש והיה אלוף ספרד כבר בגיל 16. את קריירת הנהיגה שלו החל במרוצי ה-WRC וזכה שם בשתי אליפויות, לפני שעשה הסבה לתחרויות הראלי. עבורו ועבור הנווט הקבוע שלו, לוקאס קרוז, זה היה ראלי "חלק" יחסית, עם מעט מאוד טעויות ניווט וכמעט בלי תקלות טכניות.

הרבה תשומת לב משך כמובן פרננדו אלונסו, אלוף הפורמולה 1 שעשה הסבה למירוצי הראלי. הוא פתח טוב, אך ביום השני פגע בסלע ואחד מהגגלים הקדמיים של הטויוטה שלו התפרק. צוות הסיוע שלו הגיע לאחר זמן רב כדי לתקן את התקלה, והוא איבד זמן יקר שדירדר אותו בדרוג. במימים שלאח רמכן עשה תוצאות יפות (שני בסטייג' השמיני, ועוד פעמיים מקום רביעי) ובסיום דורג במקום ה-13 הכללי.

במשאיות זאת היתה כצפוי עוד שנה של קאמאז, במקומות ראשון ושני, כשהמשאית השילשית של הקבוצה במקום הרביעי. נהג נוסף של הקבוצה, ניקולאייב, שניצח את שלושת הדקארים הקודמים, נאלץ לפרוש בשל תקלות טכניות. בטרקטורונים ראינו זכייה שלישית של אגנציו קאסל, וברכבי הסייד-ביי-סייד המנצח כאמור הוא קייסי קורי. צ'לקו לופז, שניצח בשנה שעברה, סיים במקום השלישי.

"רק" מקום שני לאל-עטייה

נראה שהמעבר לסעודיה היה מהלך נכון מצד המארגנים, למרות שראינו הרבה פחות צופים בצדי המסלולים מאשר בדרום אמריקה. אם בשנים הבאות הוא יכסה גם מדינות נוספות באזור כפי שנרמז, במיוחד ירדן, זה יאפשר לצופים מישראל לצאת ולחזות בו בלייב.

סיכום הדקאר בווידאו

הרגעים הגדולים של דקאר 2020

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

26 בינואר 2020 ב 20:50

בקטגורית SBS - רכבי השטח של CAN AM הם המנצחים הגדולים של ראלי דקאר 2020
זו השנה השנייה ברציפות שצוותי MAVERICK X3 כובשים את שלושת המקומות הראשונים
ובכל 20 המקומות הראשונים במירוץ זכו נהגי CAN AM MAVERICK X3, כאשר 29 מ-31 המדורגים ראשונים הינם מסוג MAVERICK X3 TURBO
​​​​

קייסי קארי, המנצח בקטגוריה, מקבוצת Monster energy CAN AM, שיבח ה-MAVERICK בהישג האדיר: "השילוב של ביצועי הרכב, לצד אמינותו ויכולותו להתמודד בשטח, מספקת בדיוק את הנדרש כדי להתחרות נגד הטובים ביותר ולנצח. כל רוכב שמעוניין בביצועי שיא בשטח, חובבן ומקצוען, חייב לנהוג ברכבי CAN AM".