כביש / ספורט > כתבות

אגדת כביש: אסטון מרטין CC100 Speedster

רק שתי מכוניות מהדגם הזה נוצרו לרגל יום השנה ה-100 להקמת החברה, כהומאז' למכונית הספורט האגדית DBR1, שזכתה להצלחה רבה במסלולי המרוץ בסוף שנות החמישים

את מכוניות הספורט של אסטון מרטין אנחנו מכירים בעיקר מסרטי ג'ימס בונד, בהם כיכבו דגמים שונים של החברה מסדרת DB. הראשונה בסדרה היתה – באופן הגיוני ביותר – ה-DB1 שהוצגה ב-1948. מדגם זה פותחה ה-DBR1, שבסוף שנות החמישים זכתה להצלחה רבה במרוצי מכוניות ספורט, וזכתה ב-24 שעות של לה-מנס ובנורבוררינג 1000 כשנוהג בה סטירלינג מוס.

ב-2013, לרגל חגיגות ה-100 להקמתה של אסטון מרטין, הוחלטה לייצר דגם קונספט שיהיה הומאז' למכונית הספורט האגדתית. בתוך שישה חודשים בלבד תוכננה ונבנתה ה- CC100 Speedster כדגם קונספט שרק שני פרטים ממנו יוצרו, בעיקר בעבודת יד. אורכה של הספידסטר 4.5 מטר ורוחבה כשני מטר (ממראה למראה) והיא נבנתה תוך שימוש נרחב בסיבי פחמן.

בניגוד ל-DBR1, שהיה חד-מושבי, בספידסטר מקום לשניים, כשממבט ראשון נראה שהנהג והנוסע יושבים בתאים נפרדים, אך זו אשליה אופטית. בתמונה מהצד, רואים את המצב האמיתי. הרכב צויד במנוע החזק ביותר שהיה באותו זמן בארסנל של אסטון מרטין, V12 בנפח 5.9 ליטר משודך לתיבה סיקוונסיאלית עם שישה הילוכים. המיאוץ מ-0 למאה נעשה תוך פחות מארבע שניות והמהירות הסופית הוגבלה ל-290 קמ"ש, למרות שהרכב מסוגל ליותר.

כאמור, רק שתי מכוניות מהדגם הזה יוצרו, והן נמכרו לידיים פרטיות, במחיר שלא נחשף. אחד הקונים צירף את הספידסטר לאוסף המכוניות הגדול שלו ומאז היא שוכנת בהאנגר סגור, השני העביר אותה תקינה כך שיוכל לנסוע איתה על כבישים ציבוריים. אגב, ה-DBR1 היא מכונית אספנות לוהטת, ואחת מהן נמכרה לפני כשלוש שנים בסכום של 22.5 מיליון דולר, המחיר הגבוה ביותר בו נמכרה אי פעם מכונית מתוצרת בריטית במכירה פומבית.

סטירלינג מוס נוהג ב-DBR1

זו לצד זו: ה-CC100 Speedster וה-DBR1

158270146673415827014687831582701469996

מוס עם האסטון מרטין בלה-מנס



תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

26 בפברואר ב 09:49

התגית לכתבה היא בלשון המעטה - רכב חלומות!
אין כנראה יותר מזה!!