שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אאודי משיקה את הדור השני של Audi RSQ3

ה-RSQ3 מציע גרסה חדשה למנוע 2.5 ליטר TFSI עם הספק של 400 כ"ס ומומנט של כמעט 49 קג"מ

אאודי מרחיבה את מגוון ה-Q3 עם השקת הדגם הספורטיבי, ה-RS Q3, כשלראשונה מוצעת גרסת Coupé עם ה-RS Q3 Sportback.
גרסת הספורט של ה-SUV הפופולארי של המותג, מציעה מנוע משודרג, קל ב-26 ק"ג מקודמו. המנוע מספק 400 כ"ס ומשודך לגרסה העדכנית של מערכת ה-quattro.
גרסאות ה-RS Q3 מציעות מגוון מערכות בטיחות ונוחות.
מחיר שני הדגמים יחל ב-463,000 שקלים, בתוספת אגרת רישוי שנתית בסך 4,712 ₪.

גרסאות ה-RS הספורטיביות של ה-Q3 מציעות עיצוב ברוח המותג. החזית כוללת עיצוב חדש הכולל כונסי אוויר בצידי הרכב, לצד שבכה מושחרת עם לוגו ארבע הטבעות במרכזו, כשכונס האוויר מעל השבכה מוצע כרפרנס לדגם הקוואטרו הקלאסי.
את חלקו העליון של הרכב מעטר חלון גג פנורמי עשוי זכוכית, בעוד חלקו האחורי של הרכב כולל עיצוב המשלב מפלטים בולטים בצורה אליפטית מאחור. בתי הגלגלים מודגשים, כשלהשלמת המראה מוצעים חישוקים בעיצוב כוכב 10 זרועות עם קליפרים אדומים.

את עיקר תשומת הלב מושך מנוע הטורבו 2.5 ליטר TFSI של המותג בעל חמישה צילינדרים. מנוע זה בנוי בחלקו מאלומיניום, המאפשר הפחתה משמעותית של כ-26 ק"ג בהשוואה למנוע הדגם הקודם. עם הספק מרבי של 400 כ"ס (33 כ"ס יותר מהדגם היוצא) ומומנט שיא של 48.98 קג"מ (בין הטווחים של 1,950 עד 5,850 סל"ד) המנוע מציע מהירות מרבית של 250 קמ"ש ומאיץ מ-0 קמ"ש ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות. שתי הגרסאות מציעות מערכת הנעה כפולה קוואטרו ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic. בנוסף Audi מציעה מערך מתלים RS ספורטיבי, הנמכת מרכב של 10 מ"מ ומערכת בלימת RS חדשה משופרת.

ה-RSQ3 וה-RSQ3 Sportback מצוידים במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, וביניהן מערכות סיוע לנהג:
Audi Pre Sense Front לניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום,
Audi Active Lane Assist בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב,
חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי,
בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמת נסיעה לאחור,
פנסי LED קדמיים ואחוריים עם איתות דינמי אחורי,
6 כריות אוויר,
פונקציית תאורת יום,
וחיווי התראה TPMS לירידת לחץ אוויר בצמיגים.

סביבת הנהג מצוידת בממשק Radio High Plus ולוח מחוונים דיגיטלי Audi Virtual Cockpit Plus. הרכב כולל בנוסף Audi Smartphone Interface לשיקוף הטלפון הנייד על גבי המסך הראשי, מערכת שמע תוצרת B & O הכוללת 16 רמקולים בטכנולוגיית 3D Sound, מושבי ספורט קדמיים מתכווננים חשמלית, דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת לשני אזורי שליטה וכוללת פתח אוורור אחורי, מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח, חבילת תאורה פנימית מורחבת הכוללת 30 גוונים, ריפוד עור משולב Alcantara, הגה קטום בעל 3 זרועות בחיפוי עור בשילוב מנופי העברת הילוכים, מראות חשמליות חיצוניות מתכווננות ומתקפלות עם חימום ועוד. למעוניינים מוצעת גם חבילת RS הכוללת בנוסף מערכת פליטה ספורטיבית, חימום למושבים הקדמיים, מושבי ספורט RS בתיפור קונטרסטי ובעיצוב כוורת וחישוקי 21".