שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דגם חדש ל-Jeep - עם הנעה 1X2

לא, לא טעינו. לא מדובר ברכב "נכה" אלא באופני שטח עם הנעה חשמלית ויכולות גבוהות. וגם מחיר בשמיים...

יצרניות רכב רבות מנסות לאחרונה למנף את ניסיונן בייצור מכוניות עם הנעה חשמלית גם לתחומים אחרים, כמו אופניים חשמליים וסקוטרים. יש כאלה לג'נרל מוטורס, לב.מ.וו ולאאודי, פורד רכשה לא מזמן יצרנית של קטנועים חשמליים, אפילו הארלי-דייווידסון חשפה קונספט של דו-גלגלי חשמלי קל משקל, בתקווה שכלי כזה יהווה משקל נגד לירידה במכירות של האופנועים הכבדים.

ועכשיו מצטרפת גם חברת ג'יפ לחגיגה, עם אופניים חשמליים המיועדים לנסיעת שטח, אותם חשפה במהלך הסופרבול האחרון. השבוע הכריזה ג'יפ על פתיחת הרשמה מוקדמת לקנייה, כשהאספקה תחל בחודש יוני. ואם יש לכם כיסים מספיק עמוקים, רוצו להירשם אבל תתכוננו להכין צ'ק שמן: כל זוג אופניים כזה יעלה קרוב ל-6000 דולר!

6000 דולר לזוג. האופניים של ג'יפ

במחיר הזה תקבלו אופניים שמיוצרות בשיתוף פעולה עם חברת QuietKat מקולרדו, המתמחה בייצור אופניים חשמליים. הכוח מגיע ממנוע של 750 וולט, אותו אפשר ל"דחוף" ל-1.5 קילוואט. מערכת מתלים מתקדמת יחד עם צמיגים שמנמנים ברוחב של כ-12 ס"מ ירככו את הנסיעה בשטח, ועשרת ההילוכים בהם מצוידים האופניים יעזרו להתגבר על כל עלייה ומכשול. המהירות המקסימלית של הכלי עומדת על כ-30 קמ"ש.

אופניים חשמליים ושאר כלים מונעי חשמל כובשים את רחובותיהן של רוב הערים הגדולות בעולם, לא רק בתל אביב. ככל הצפיפות העירונית תגבר ויחד איתה זיהום האוויר, יגדל הביקוש לכלים כאלה, בעיקר מצד הצעירים. במובן הזה, הצעד של ג'יפ נכון, אבל המחיר שקבעה לאופניים נראה גבוה מדי. ניתן להשיג (בארה"ב) אופניים חשמליים ברמה גבוהה במחיר של כ-1500 דולר ואפילו האופניים של חברת VanMoof, שנחשבת ל"מרצדס" של יצרניות האופניים החשמליים, זולים בכ-2000 דולר מהאופניים של ג'יפ.

שילוב קלאסי לשטח