כביש / ספורט > כתבות

הטרנד החם: מכוניות מנייר


רוצים להיות הבעלים של בוגאטי ויירון או של מכונית אספנות מדליקה אבל זה לא מתאים לתקציב שלכם? אם יש לכם זמן פנוי (ולמי אין עכשיו) וידיים טובות, תוכלו לבנות אותן מנייר

מגיפת הקורונה שלחה מיליוני אנשים ברחבי העולם להסגר בבתיהם, ואלה מחפשים עיסוק שימלא את הזמן שפתאום התפנה להם. אז אם כבר סיימתם לנקות, לסדר ולצבוע, צפיתם כבר בכל סדרת טלוויזיה אפשרית ואתם בעלי ידיים טובות, חברת מאזדה מציעה לכם להוריד מהאתר שלה תרשימים לפיהם תוכלו לבנות את דגמי המכוניות שלה – מנייר! (קישור להורדת הדגמים).

מי שבנה בזמנו את דגמי המטוסים מנייר שצורפו לגיליונות של בטאון חיל האוויר, בוודאי יוצף בגלי נוסטלגיה. כל מה שאתם צריכים זה מדפסת (רצוי צבעונית), סכין חיתוך ומספריים, קצת דבק וסבלנות. את הדף שמדפיסים מדביקים על קרטון, גוזרים על פי ההוראות, מדביקים היכן שצריך – והופ, יש לכם מכונית חדשה.

בוגאטי ויירון לכל כיס

הדגמים שמציעה מאזדה, כמו גם מרבית הדגמים האחרים שמוצעים ברחבי האינטרנט הם פשוטים מאוד ובסיסיים. אבל יש אתרים שמציעים אופציות מורכבות יותר, כמו האתר ממנו תוכלו להוריד תוכניות לבניית דגמים קלאסיים של מכוניות פורמולה 1 כמו הלוטוס 79 איתה זכה מריו אנדרטי באליפות בשנת 1978 (קישור להורדת הדגמים). למתקדמים יותר, מוצע דגם של הבוגאטי ויירון הבנויה מ-159 חלקים שונים המתפרסים על 44 עמודים. אורכו של הדגם הבנוי מגיע לכ-75 ס"מ. כאן כבר תדרשו לשלם סכום של 8 דולר, כדי להוריד את התוכניות ותוכלו למצוא באתר דגמים נוספים לבנייה (קישור להורדה).

הדבר המעניין ביותר שהצלחנו למצוא הוא קיט מושלם לבניית סוכנות מכירה של מכוניות נאש, משנת 1953. הקיט כולל מבנים, מכוניות, אנשים ועוד. במקור, הקיט הזה נמכר כחוברת פיזית, אבל מישהו סרק אותה והעלה לרשת, וניתן להדפיס את העמודים ולבנות, דבר שיעסיק אתכם ככל הנראה שעות רבות (לינק להורדה). נאש היתה יצרנית מכוניות אמריקאית שנוסדה ב-1916 על ידי צ'רלס נאש, שהיה לפני כן נשיא חברת ג'נרל מוטורס. נאש שרדה כחברה עצמאית עד לשנות ה-50, אז נרכשה על ידי אמריקן מוטורס ונבלעה בתוכה.

לוטוס 79, מכונית של אלופים