שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ טכני

טיפ לשמירה על כלי הרכב בחנייה ארוכה

חנייה ארוכה, חוסר בשימוש או השבתה לאורך זמן (בגלל הקורונה) מחייבת טיפול והתייחסות לכלי הרכב שלכם על מנת למנוע נזקים ולשמור אותו במצב מוכנות טובה ליציאה לכביש ולשטח.
הטיפ נכון בהתאמה גם לרכבי ספורט, אופנועים, טרקטורונים או צל"צ (רייזר / מאבריק) שמחכים לכם מאוחסנים עד שתוציאו אותם לנסיעה.

צולם במזרח ירדן (ללא קשר לכתבה)

זהירות גנבים!

כלי שאינו בשימוש ובעליו אינו מבקרים אותו חשוף יותר לגניבות!
שמרו על הרכוש שלכם! והשקיעו מחשבה ואמצעים כדי שיהיה לכם לאן לחזור!

טיפים לשמירה על כלי הרכב (מתוך טיפ שטח - זהירות גנבים):
1. מיקום החנייה - במקום סואן ומואר, ליד עמדת שמירה או בחניון סגור ומקורה.
2. כיסוי של כלי הרכב מוריד את פוטנציאל המתעניינים בו.
3. נעילה מיטבית של הרכב ושימוש בכמה שיותר מנעולים ומסוגים שונים!
4. שימוש באזעקה ובאימובולייזר (מומלץ עם ניתוק של משאבת ההזרקה, ברכב דיזל).
5. ברזי ניתוק ידניים וניסתרים לדלק ולחשמל.
6. שימוש במנעול הגה טוב (שימו לב כי על מנעול הגה רגיל מתגברים ע''י ניסור ההגה).
7. שימוש בסנדל או עדיף לקשור את הרכב עם שרשרת לעמוד.
8. מערכת איתור GPS מחוברת לסלולארי - גם מתריעה בתזוזת הרכב וגם תעקוב אחרי הרכב והגנב.

צילם תומר פדר במערב ירדן (ללא קשר לכתבה)


צבע ופלסטיקה

יש להחנות את כלי הרכב במקום מוצל וכדאי גם מאוורר (במיוחד בימי הקיץ החמים) ואם צריך כדאי גם לכסות את כלי הרכב כדי להישמר מהשמש ומגנבים פוטנציאלים.
יש לשמור על ניקיון חיצוני ובעיקר לנקות לשלשת ציפורים / עטלפים הפוגעת בחומציות שלה בצבע של כלי הרכב.
כדי לחסוך ריח רע כדאי להשאיר את הרכב נקי גם מבפנים.

נערך ע"י יגאל סלבין וצולם במזרח ירדן (ללא קשר לכתבה)

חשמל

חשוב לשמור על מתח המצבר ולא לתת למצבר להיפרק לגמרי. יש להניע את הכלי במקום מאוורר ולאפשר לו לעבוד כרבע שעה. היה ואין מספיק מתח במצבר יש להניע באמצעות בוסטר או כבלים ולתת לו לעבוד כחצי שעה לפחות.

מוסיף דרור ברלי: הנעה לכמה דקות כשהרכב עומד היא כמעט חסרת ערך. כדי למלא את המצבר צריך סל"ד. לכן האוטו צריך פשוט לנסוע - לפחות פעם בשבועיים ועדיף פעם בשבוע. להגיע לטמפ עבודה, שכל הנוזלים יזרמו בעורקים ובצינורות וימנעו התייבשות שלהם והצטברות משקע בוצתי (ראו בהמשך: הנסיעה החודשית).
מומלץ לחבר את המצבר למטען מצברים השומר על מתח קבוע במצבר.

מוסיף אמיר נחומי: למטען החשמלי מספר תפקידים וייתרונות:
1. המטען מספק מתח הטוען את המצבר למצב טעינה מכסימלי,
2. המטען מסייע לשיירים של העופרת סולפט להנתק מהלוחות ולשחרר שטח לוח עופרת נקי (שומר על בריאות המצבר),
3.המטען שומר על המצבר מטעינת יתר או מירידה מתחת למתח מינמאלי - מצברים הנמצאים בטעינה כזו מגיעים לאורך חיים ארוך יותר, 4 שנים ויותר למול 3 שנים ופחות.

וככתוב אם אפשר לצאת ל"סיבוב" נסיעה הרי זה מבורך!
פנסים - הפעלת האורות (ובדיקת תקינותם) מונעת הצטברות נוזלים ואדים בתוך בית הפנס.
מזגן - כדאי להפעיל פעם בחודש כדי "להניע" את המערכת ולהזרים גז ובעיקר שימון לכל חלקיה.

יוני לוי בדיונות של ירדן, צילם תומר פדר (ללא קשר לכתבה)

צמיגים ומכלולים

דאגו ללחץ אוויר מלא בצמיגים ובאחסנה ארוכה אף גבוה מעט יותר כדי למנוע עיוות בצמיגים.
נסיעה (או לפחות גלגול) של הצמיגים פעם בחודש מונע עיוות ושינוי צורה בצמיגים.
דאגו לאחסנה עם מיכל דלק מלא כדי למנוע הצטברות חלודה במיכל.
אם יש לכם יכולת גרזו בפיטמות הגירוז ושמנו את הצירים.

צולם בירדן (ללא קשר לכתבה)

נסיעה חודשית

מומלץ כאמור בשביל החשמל (המצבר), הצמיגים וגם למכלולים המכניים לצאת לנסיעה של כמה קילומטרים מידי שבוע עד חודש.
בטרם תניעו את כלי הרכב יש לבדוק שמנים ונוזלים (אפשר לבדוק קודם נזילות תחת הרכב).
שימו לב שאין חיות (בעיקר חתולים) שמוצאים בית נוח בתא המנוע.
הניעו ותנו לרכב להתחמם ולשמנים להגיע להיכן שצריך בטרם תתחילו לנסוע.
התחילו לנסוע לאט תוך שימוש בכול ההילוכים ושימוש מספר פעמים בבלמים. אין להתרגש מקצת חלודה על צלחות (דיסקים) של הבלמים - בכמה בלימות החלודה יורדת ויכול והבלמים קצת יחרקו בבלימות הראשונות.
בטרם תדוממו כבו מזגן ואורת ותנו לרכב לעבוד בסרק כמה דקות.

צולם בוואדי ראם - ירדן (ללא קשר לכתבה)

שמרו על אופטימיות

וכבר תכננו את הטיול הבא!

קישור לכל הטיולים הבאים של אתר השטח בארץ

קישור לכל הטיולים הבאים של אתר השטח בעולם

צולם בטיול כביש בירדן (ללא קשר לכתבה)