אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

ב.מ.וו BMW F 900 האופנועים החדשים הגיעו!

BMW Motorrad מרחיבה גם את מגוון האופנועים שלה בטווח הביניים באמצעות שני דגמים עם מנוע 2 הצילינדרים בטור בנפח מוגדל של 895 סמ"ק (במקום 853 סמ"ק):
BMW F 900 R ו- BMW F 900 XR

BMW F 900 R ו- BMW F 900 XR

אופנועי ספורט אדוונצ'ר בנפח בינוני



BMW F 900 האופנועים החדשים:

לאחר שיצרה את המשפחה הזו עם ה-BMW S 1000 XR (קישור), מרחיבה אותה כעת BMW Motorrad באמצעות הוספה של דגמי אופנועים בטווח הביניים. סגנון העיצוב ותפיסת האופנוע מציינים בבירור את הקרבה ל"אח הגדול".

שני הדגמים החדשים, F 900 R ו- F 900 XR, מציבים כיום את אמת המידה הטכנולוגית בטווח הביניים עם האבזור הסטנדרטי האיכותי שלהם : קישוריות, LED בכל הפנסים כסטנדרט ומגוון רחב של תוספות אופציונליות – במקרים מסוימים ייחודיות בקבוצה זו כולל, Keyless Ride (התנעה ללא מפתח), מערכת מתלים אלקטרוניים Dynamic ESA, מצבי רכיבה Pro, Shift Assistant Pro (עזר להעברת הילוכים ללא מצמד), ABS Pro (מערכת למניעת נעילת גלגלים בהטיה), MSR (בקרת מומנט הבלימה של המנוע), DTC (בקרת אחיזה דינמית), DBC (בקרת בלימת חירום), RDC (חיישני לחץ האוויר בגלגלים) ועוד.

אופנוע ב.מ.וו. F 900 R


מערכת הינע הכוללת מנוע שני צילינדרים בטור שעבר פיתוח נוסף עם נפח והספק גדולים יותר ועם התוספת החדשה של בקרת מומנט הבלימה של המנוע (MSR).

ב- F 900 R ו- F 900 XR החדשים, דינמיקת רכיבה משופרת מובטחת הודות לפיתוח נוסף של המנוע במבנה שני צילינדרים בטור שהוצג לראשונה בשנת 2018 ב- F 850 GS, המפיק כעת 99 כ"ס ועם עקומת מומנט מלאה עוד יותר. הדגש העיקרי כאן הוא הגדלת הנפח ל-895 סמ"ק (לעומת 853 סמ"ק באופנוע היוצא). עם טווח הצתה של 270/450 מעלות ומערכת משתיק קול חדשה.

בנוסף למצמד המחליק הכלול כסטנדרט, מצוידים לראשונה אופנועי ה-F 900 R וה- F 900 XR החדשים בבקרת מומנט הבלימה של המנוע (MSR) המונעת החלקה של הגלגל האחורי כתוצאה מסגירת מצערת פתאומית או הורדת הילוך.

ה-F 900 R וה- F 900 XR החדשים מציעים כבר את מצבי הרכיבה Rain (גשם) ו-Road (כביש) כסטנדרט. לישראל יגיעו האופנועים בכל רמות הגימור עם מצבי רכיבה Pro. מצבי הרכיבה הנוספים Dynamic (דינמי) ו-Dynamic Pro.

שני הדגמים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות: בקרת אחיזה דינמית DTC ו-ABS Pro הפועלת גם בהטיה, יחד עם בקרת בלימה דינמית (DBC) ובקרת מומנט הבלימה של המנוע (MSR) החדשה.

אופנוע ב.מ.וו. F 900 XR


שלדה עם מסגרת מסוג גשר פלדה, מיכלי פלסטיק קלים ומערכת המתלים האלקטרונית Dynamic ESA כתוספות אופציונליות.

כמו דגמי ה- GS בסדרת F, גם ה-F 900 R וה-F 900 XR החדשים משתמשים במסגרת מסוג גשר פלדה המשלבת את המנוע כאלמנט נושא עומס ומיכל דלק שחוזר כעת למקומו הקלאסי לפני הרוכב.

השליטה בגלגל הקדמי מתבצעת על ידי מזלג טלסקופי הפוך, ואילו הגלגל האחורי מונחה על ידי זרוע אחורית דו צדדית עם תמוכת מתלה מרכזית.

מיכלי הדלק קלי משקל ועשויים מפלסטיק מולחם עם נפח של 15.5 ליטר (F 900 XR) ו-13 ליטר (F 900 R). שלדת הפלדה האחורית המחוברת בברגים הינה פיתוח חדש עבור ה-F 900 R וה-F 900 XR כדי לייצר חלק אחורי בעל מראה קצר ודק-גזרה.
בעוד ה-F 900 R החדש הוא רודסטר דינמי המתמקד בשימוש ספורטיבי ולכן מהלך המתלה שלו קצר יותר, ה-F 900 XR החדש – עם מהלך מתלה ארוך יותר.

עם מערכת Dynamic ESA (כוונון אלקטרוני של המתלה האחורי) של BMW Motorrad, הזמינה גם היא בחלק מרמות הגימור, ניתן לשפר עוד יותר את חוויית הרכיבה הדינמית, נוחות הרכיבה וכן את ההתאמה לתיור, מכיוון שהשיכוך של תמוכת הקפיץ האחורי מותאם אוטומטית לתנאים בהתאם למצב הרכיבה ולתמרונים.

אופנוע ב.מ.וו. F 900 XR


מסך TFT צבעוני 6.5 אינץ' בעל קריאות עם קישוריות של BMW Motorrad כסטנדרט.

הנראה לפי הצהרת יצרן גם בתנאי תאורה קשים. הגרפיקה על המסך מותאמת חזותית לעולם הספורטיבי. מסכי ליבה נוספים זמינים בשילוב עם מצבי הרכיבה Pro הסטנדרטיים בישראל. הקישוריות של אופנועי BMW יחד עם הישומון הייעודי BMW Motorrad Connected הכלולה כסטנדרט היא מאפיין ייחודי בטווח הביניים, ומציעה אפשרות לדבר בטלפון, להאזין למוזיקה או לנווט בזמן הרכיבה.

בתור רודסטר דינמי, ה-F 900 R מציע תנוחת ישיבה ספורטיבית ואקטיבית.
במקביל, ה- F 900 XR מציע תנוחת רכיבה אקטיבית לתיור החיפוי הקדמי הכולל משקף מתכוונן עם הגנה לרוכב.

קיים היצע של מושבים נמוכים וגבוהים יחד עם מאפיין הנמכה אופציונלי המאפשר התאמה אישית לרוכבים בעלי גבהים שונים.

רמות גימור ומחירים:

BMW F 900 XR PURE – החל מ- 85,000 ₪.

BMW F 900 XR SPORT – החל מ- 90,000 ₪

BMW F 900 XR EXCLUSIVE – החל מ- 90,000 ₪.

BMW F 900 XR SPORT PLUS – החל מ- 95,000 ₪

BMW F 900 XR EXCLUSIVE PLUS – החל מ- 95,000 ₪.

BMW F 900 R PURE – החל מ- 75,900 ₪

BMW F 900 R SPORT – החל מ- 80,900 ₪

אופנוע ב.מ.וו. F 900 R


סיכום ומפרט טכני של ה-F 900 R וה-F 900 XR החדשים של BMW:

  • ה- BMW F 900 R החדש: הרודסטר הדינמי להנאת רכיבה טהורה.
  • ה- BMW F 900 XR החדש: XR אמיתי לטווח הביניים.
  • הפלטפורמה המשותפת החדשה משלבת את מנוע שני הצילינדרים בטור בנפח מוגדל של 895 סמ"ק (במקום 853 סמ"ק), שזכה לפיתוח נוסף.
  • הספק ומומנט גבוהים עוד יותר: 73 קוו"ט (99 כ"ס) ב-8,750 סל"ד ומומנט של 92 נ"מ ב-6,500 סל"ד.
  • מומנט של יותר מ-87 נ"מ בטווח הסל"ד הנמוך יותר והשימושי, בין 4,500 ל-8,500 סל"ד.
  • נסיעה חלקה הודות לשני גלי איזון מנוגדים.
  • מצבי רכיבה Pro עם שני מצבי רכיבה נוספים.
  • טכנולוגיות הבטיחות מתקדמות - בקרת אחיזה דינמית (DTC), ABS Pro, בקרת בלימה דינמית (DBC) ובקרת מומנט הגרר של המנוע (MSR) סטנדרטיים בישראל.
  • שלדה מסוג גשר פלדה לקשיחות, חוזק ודיוק רכיבה אופטימליים.
  • שלדת פלדה אחורית דקת גזרה שפותחה לאחרונה.
  • חידוש עולמי בתחום בניית האופנועים: מיכלי דלק קלי משקל מפלסטיק מולחם עם נפח של 13 ליטר (F 900 R) ו- 15.5 ליטר (F 900 XR).
  • מזלג טלסקופי הפוך וזרוע אחורית דו-צדדית מאלומיניום עם תמוכת מתלים מרכזית מאחור.
  • מהלך המתלה: 135 מ"מ (F 900 R) ו-170 מ"מ (F 900 XR) מלפנים, 142 מ"מ (F 900 R) ו-172 מ"מ (F 900 XR) מאחור.
  • מערכת כוונון אלקטרוני של המתלה Dynamic ESA מאחור כאופציה בתוספת תשלום.
  • ABS Pro לבטיחות בעת בלימה בהטיה.
  • הנדסת אנוש וחלופות מושבים רבות.
  • חיפוי עם הגנה מעשית מפני רוח ומזג האוויר ומשקף מתכוונן (F 900 XR).
  • מסך TFT צבעוני 6.5 אינץ' בעל קריאות עם קישוריות של BMW Motorrad כסטנדרט.
  • תאורת LED מלפנים ומאחור כסטנדרט.
  • Keyless Ride (רכיבה ללא מפתח) להפעלה נוחה של תפקודי הנעילה באמצעות שלט רחוק.
  • F 900 R בעיצוב רודסטר דינמי עם חלק קדמי שרירי, עיצוב אגרסיבי של הפנס הראשי וחלק אחורי קצר ודק גזרה.
  • F 900 XR במראה Adventure Sport עם קווי מתאר מרשימים וחיפוי ספורטיבי.
  • איכות הרכבה וייצור עד לפרט האחרון.
  • מגוון גרסאות צבע וסגנון לדגמי האופנועים
  • מגוון רחב ומקיף של ציוד אופציונלי ואביזרים מקוריים של BMW Motorrad, וכן ציוד תואם לרוכב.

    אופנוע ב.מ.וו. F 900 X