שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מרוסיה באהבה

סדנת עיצוב רוסית מציעה להפוך את רכב השרד של ולדימיר פוטין לרכב שטח מהמם

משבר הקורונה הכניס לא מעט יצרניות רכב לקשיים כלכליים גדולים. המכירות דשדשו, קווי ייצור נעצרו, עובדים רבים הוצאו לחופשות או שפוטרו וייקח כנראה זמן רב עד שהתחום הזה יחזור לקדמותו. אבל יש יצרניות שלא הושפעו יותר מדי ומדובר באלו שמכוונות גבוה, לשוק רכבי היוקרה. לא מעט מהן הן יצרניות בוטיק, הבונות מספר מצומצם של כלי רכב מדי שנה, במחירים שרק בודדים יכולים להרשות לעצמם.

אחת מהחברות הלו היא אאורוס מוטורס (Aurus Motors) הרוסית, שמלבד תג המחיר הגבוה של רכביה גם נהנית מתמיכה מצד ממשלת רוסיה, מה שמבטיח את הישרדותה. ומדוע הממשלה מתעניינת ביצרנית רכב? אאורוס מייצרת את הסנט (Senat) רכב השרד הרשמי של נשיא רוסיה, פוטין. הסנט משמש גם כרכב של בכירים נוספים במדינה, וגם אנשים פרטיים יכולים לשים יד על אחד במחיר שמתחיל ב-280 אלף דולר.

אאורוס סנט רגילה

בעוד הלימוזינה של פוטין מצוידת במנוע V12 שפותח בשיתוף פעולה עם פורשה, הדגם שמיועד ל"פשוטי העם" הוא היברידי, עם מנוע V8בנפח 4.4 ליטר המספק כ-600 כ"ס אליו נוסף מנוע חשמלי קטן המאפשר הנעה 4X4. שילוב המנועים מאפשר לרכב הגדול והכבד שמשקלו כ-3 טון (עוד לפני המיגון) לזנק מ-0 ל-100 תוך 4.9 שניות ולהגיע למהירות מקסימלית של 250 קמ"ש. מבחינת העיצוב, יש לנו רק מילה אחת להגיד: רולס רויס...

החזון של Larte

ולמה מעניין אותנו במה פוטין נוסע? סדנת העיצוב Larte שבסיסה ברוסיה מציעה להפוך את הסנט לרכב שטח מדוגם. כרגע אמנם מדובר רק במודל ממוחשב, אבל בסדנה טוענים שהדגם הזה יגיע בקרוב לייצור. הבסיס המכני יישאר זהה, אבל הדגם יקבל מרכב שונה לחלוטין העשוי מסיבי קרבון, הצמיגים יוחלפו לגדולים וקרביים יותר והמתלים ישופרו לטובת הנסיעה בשטח.

לא פורסמו פרטים על מועדי ייצור או על מחיר, אבל בטוח שיש כמה אנשים בפינות שונות של העולם שמכינים את פנקס הצ'קים.

ומבט מאחור. מדליק, לא?