שטח 4X4 > כתבות > חדשות

למכירה: האמרים עם עבר צבאי

אל תתחילו להתרגש יותר מדי, זה לא קורה בארץ אלא בארה"ב, שם מוצע למכירה גם הדודג' WC-57 שהיה הרכב הקרבי של הגנרל פאטון במלחמת העולם השנייה

האמר - או יותר נכון לקרוא לו האמווי (Humvee) שזה שמו של הדגם הצבאי - מעורר את בלוטות החשק אצל לא מעט מאנשי השטח. נכון שהוא גדול ומגושם, שממש לא נוח להיכנס ולצאת ממנו וגם הישיבה בתוכו היא לא משהו, אבל הוא עובר כמעט בכל מקום והכי חשוב – יש לו טונות של פוזה (קישור למבחן דרכים להאמר צבאי).

אצלנו אי אפשר להניח את היד על האמר צבאי לשעבר, ואם זה בכל זאת יקרה בוודאי שאי אפשר יהיה לקבל עבורו רישוי אזרחי. אבל בארה"ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות כמעט מבחינה מוטורית, זה אפשרי לחלוטין. שניים מעניינים מוצעים שם למכירה בימים אלה דרך ה-אי-ביי, עם "לוק" צבאי למהדרין.

אחד בצבע חול

הראשון, מודל 2002, הוא עם 1500 ק"מ בלבד וצבע חול מדברי, ויש בו את כל המתקונים הצבאיים כולל טבעת המקלע בגג, בסיסי אנטנות, ועוד תוספות של "כאילו" כמו מדוכות עשן, קיטבגים ועוד. המחיר הנדרש עומד על 52,500 דולר. השני נראה קרבי עוד יותר, עם תוספות הזויות שנראות כאילו נלקחו מסרטי "מקס הזועם". כאן מדובר במודל 1993 עם מנוע חדש מהקופסה והמחיר כבר מטפס ל-89 אלף דולר.

והשני בצבעי הסוואה

אבל אם אתם רוצים דבר אמיתי, מה דעתכם על רכב הפיקוד של הגנרל ג'ורג' פאטון ממלחמת העולם השנייה? מדובר בדודג' WC-57 סטנדרטי לחלוטין מהבחינה המכנית, אבל עם כמה תוספות שדרש בזמנו הגנרל, שהיה ראוותני כמו שהיה אמיץ ומפקד מוכשר: דגלי מתכת של הדיוויזיה שלו, צופרים למיניהם להכריז על בואו, ומעקה אחיזה מתכתי שאיפשר לו לעמוד ברכב בזמן הנסיעה. הרכב מוצע למכירה פומבית ללא מחיר התחלתי, אבל בשל ההיסטוריה שלו הקונה צפוי להיפרד מממון רב.

והשלישי עם עבר מפואר

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - אלי שחף

27 במאי 2020 ב 22:48

מתאים לי אחד כזה

2

אורח/ת - שלומי אמסילי

27 במאי 2020 ב 22:49

בגלל ההיסטוריה של הכלי זה נחמד אבל בפועל עגלה רצינית ביותר, אבל עדיין חווית נהיגה

3

אורח/ת - Itzik Carmi

27 במאי 2020 ב 22:50

רק אצלנו אי אפשר לעשות כלום. כמו קומוניסטים.

4

אורח/ת - אריה תאומים

27 במאי 2020 ב 22:51

הדודג' wc56/57 יוצר כרכב למפקדי דוויזיות. למעשה, זה הרכב שהביא לעולם את המונח "קומנדקאר" . אנחנו כאן בטעות קראנו לכל כל הרכב מסידרת wc - wepon carrier בתרגום לעברית נ.נ (נושאת נשק) מפקדים בכירים נמנעו מלהשתמש ברכב הפיקוד מאחר וזה היה מטווח.
אבל....פאטון שהיה טיפוס טיפוס דווקא בחר לבחלצין את רכב הפיקוד שלו. הוא טען שבעת קרב הוא רוצה שחייליו ידעו שהוא נוכח. הwc56/57 בהיותם רכבי פיקוד צוידו במערכת חשמל 12v לטובת מכשירי הקשר (בניגוד לשאר כלי הרכב שהיו 6v) על גב המושב הקדמי מותקן שולחן מתקפל לטובת מפות. סה"כ יוצרו כ20000 כלים מהדגם הזה. זה לא כל כך הרבה בהתחשב בעובדה שחברת דודג' יצרה מאות אלפי כלי רכב בתקופת המלחמה. גיר 4 הילוכים ללא סינכרונים וללא הילוך כח . רק מצב של ארבע על ארבע או שתיים על ארבע