שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים 65#

כך צריך להיראות הדיפנדר החדש, פורד מעכבת שוב את הצגת הברונקו וה-FJ קרוזר עדיין חי ובועט

הדיפנדר החדש שהושק לאחרונה בארץ תפס לא מעט כותרות, במיוחד לאור הטיפוס המתוקשר למשלט21 במסגרת חשיפתו לעיתונאים (קישור לכתבה). ולמרות שהוא הפגין שם את כישורי השטח שלו, בעולם כבר מכינים עבורו קיטים של שיפורים. ומה תפס את עינינו הם התרשימים הממוחשבים של NewDefenderMods, משתמש אינסטגרם מאוסטרליה, שמעלה בערוץ שלו תמונות של הדיפנדר החדש ממקומות שונים בעולם.

הדיפנדר שהציג נראה מוכן לכל משימה קשוחה, עם הגבהות, צמיגי שטח בריאים, פגוש ברזל קדמי עם כננת, גגון מסיבי ועוד תוספות. אבל כמו שכתבנו בפסקה הקודמת, מדובר רק בתרשימים, אבל הם נראים כל כך מציאותיים שהיו לא מעט שחשבו שזה הדבר האמיתי.

יופי של עבודת פוטושופ

הברונקו חסר המזל

אחרי מספר דחיות בחשיפתו של המתוכננת של הפורד ברונקו החדש (קישור לכתבה), הכריזה פורד כי הוא יוצג לקהל הרחב בתשיעי ביולי. אך לאכזבתה, האתר Bronco6G פרסם כי התאריך המדובר הוא יום הולדתו של או. ג'יי סימפסון, וההצגה נדחתה שוב. כזכור, בעת שנמלט מהמשטרה שרדפה אחריו בשל חשד שרצח את גרושתו, נהג סימפסון בברונקו ישן, שכיכב בסרטוני המרדף. לאור זאת, הוחלט בפורד לדחות שוב את ההצגה, לתאריך שעדיין לא פורסם.

הברונקו החדש אמור להגדיל במעט את היצע רכבי השטח הקשוחים, עם שלדת סולם ושני סרנים חיים, והוא יתחרה ראש בראש ברנגלר של ג'יפ.

הברונקו של סימפסון בזמן המרדף

FJ קרוזר חדש מהניילון

לפני כארבע שנים דיווחנו על הפסקת ייצורו של הטויוטה FJ קרוזר (קישור לכתבה), אבל מסתבר שהוא עדיין חי ובועט במדינות מסוימות, בהן ניתן לרכוש כלים כאלה חדשים לחלוטין. מדובר באיחוד האמירויות שם מיוצר קרוזר עם הגה שמאלי ובדרום אפריקה, שם הוא מיוצר עם הגה ימני. בשתי התצורות הוא מגיע עם אותו מנוע בנזין V6 בנפח 4.0 ליטר כמו בעבר, שמספק 270 כ"ס. הגרסה המדברית מוצעת עם הנעה 4X4 מסורתית, תיבת הילוכים אוטומטית והילוך כוח או עם הנעה קבועה בכל הגלגלים, תיבת ידנית ודיפרנציאל מרכזי מסוג טורסן. בשתי המדינות תצרכו להיפרד מכ-40 אלף דולר כדי לקלף את הניילונים מכלי חדש.

FJ קרוזר חדש-דנדש