שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורד F150 חדש נחשף בארה"ב

דור חדש של הטנדר הנמכר ביותר בארה"ב הוצג השבוע, עם שיפורים רבים באמצעי הבטיחות ובתא הנוסעים

השבוע הציגה פורד את טנדר ה-F150 החדש, שמכירותיו יחלו בארה"ב בעוד כחודשיים, כמודל 2021. עבור החברה, מדובר בחשיפה חשובה ביותר, שכן הטנדר הזה הוא הרכב האהוב ביותר על האמריקנים, ומחזיק בשיא המכירות שם מזה שנים רבות. בשנת 2019 נמכרו בארה"ב קרוב ל-900 אלף טנדרים מסדרת F, כש-70 אחוז מתוכם הם F150. לשם ההשוואה, במקום השני בטבלה נמצאים הטנדרים של ראם עם מכירות של כ-633 אלף ובשלישי הסילברדו של שברולט עם כ-575 אלף כלים. כדי להבין את הפער – ולהבין עד כמה האמריקנים אוהבים טנדרים – הרכב במקום הרביעי הוא הראב4 של טויוטה, שכ-427 אלף יחידות שלו נמכרו.

מהבחינה החיצונית, לא תראו הבדל דרמטי בין הטנדר החדש לבין זה שהוא מחליף. המרכב בנוי כולו מאלומיניום בתקן צבאי, עם כנפיים גדולות יותר כדי לקלוט צמיגים בקוטר גדול יותר, יש יחידות תאורה חדשות מלפנים ואפשרות בחירה מתוך 11 גרילים שונים. ניתן דגש גדול על אווירודינמיות, כדי לשפר את זרימת האוויר סביב הטנדר לנסיעה שקטה יותר וחסכנית יותר בדלק.

במהלך החשיפה הציגה פורד רק מנוע אחד, V6 היברידי בנפח 3.5 ליטר בתוספת מנוע חשמלי, שייתן טווח נסיעה משולב של מעל ל-1000 ק"מ בין תדלוקים. אבל ההיצע – בארה"ב לפחות - יכלול לא מעט מנועים, ביניהם V8 בנפח 5.0 ליטר ודיזל V6 בנפח 3.0 ליטר. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים, כשכושר הגרירה יעמוד על 5 טון לפחות. יהיו כמובן דגמי 4X4 עם הילוך כוח ובעתיד צפוי ככל הנראה גם דגם כל-חשמלי, בשיתוף עם חברת ריביאן (קישור לכתבה על החברה).

את עיקר המאמצים השקיעה פורד בפנים הרכב, עם חומרים טובים יותר, מערכות שמע משודרגות, מסכי מגע גדולים, מרווח כתפיים טוב יותר לנוסעים המושב האחורי ומערכות בטיחות מתקדמות. פיצ'ר מעניין הוא האפשרות לשדרוג המערכות הממוחשבות מרחוק, ללא צורך להגיע למוסכי השרות.

אצלנו ה-F150 לא כל כך פופולרי בגלל ענייני מיסוי, משום שהוא קל מדי מכדי להיכנס לקטגוריה של משאיות, כמו אחיו הגדולים והכבדים יותר (ואגב, רצות שמועות על כך שהטבות המס האלה יבוטלו בקרוב...). ביבוא אישי מגיעים בעיקר רפטורים ויש חברה שמייבאת F150 ומתקינה בהם מערכות גז, כך שעלות התדלוק יורדת פלאים. אבל מחיר של חבילה כזו יקר, ולא רואים הרבה כאלה על כבישי הארץ.