שטח 4X4 > כתבות > חדשות

נעים להכיר: פורד ברונקו

כל מה שצריך לדעת על רכב השטח החדש, שמכוון ישירות לגרון של הרנגלר ושל הרוביקון, אבל עדיין לא ידוע מתי יגיע לישראל

אחרי חבלי לידה ארוכים ומתישים, הציגה השבוע חברת פורד את רכב השטח החדש שלה, שקיבל שם מיתולוגי: ברונקו (קישור לכתבה על הברונקו המקורי). פורד מייעדת את השם הזה לסדרה של דגמים, והשבוע נחשפו שניים מהם: ברונקו וברונקו ספורט, כשבעתיד נקבל כנראה גם טנדר ואולי גרסאות נוספות.

הברונקו ספורט יגיע ראשון לשווקים, כבר לקראת סוף שנה זו, והוא קרוס-אובר המבוסס על פלטפורמת הפורד אסקייפ. הוא יגיע בארבע רמות גימור, עם היצע של שני מנועי בנזין: שלוש בוכנות בנפח 1.5 ליטר עם 181 כ"ס וארבע בוכנות בנפח 2.0 ליטר עם 245 כ"ס. תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה מהירויות והנעה 4X4 יהיו סטנדרט בכל הגרסאות. המחיר בארה"ב יתחיל באזור ה-28 אלף דולר לדגם הבסיס ועד 35 אלף לדגם הבכיר ביותר.

ברונקו ספורט. קרוס-אובר עם יכולות שטח

אבל אותנו מעניין יותר ה-ברונקו, שיהיה תחרות ישירה לרנגלר של ג'יפ וצפוי להגיע לסוכנויות בארה"ב רק ברבע הראשון של השנה הבאה. הוא בנוי על שלדת הריינג'ר, הטנדר הבינוני של פורד, ותהיה לו שלדת סולם, סרן אחורי חי ומתלה נפרד מלפנים, עם הנעה 4X4 כמובן והילוך כוח. יהיו שתי גרסאות מרכב סגורות, קצרה עם שלוש דלתות וארוכה עם חמש, ובדומה לרנגלר ניתן יהיה לפרק את הדלתות ואת הגג כדי לקבל את הרוח - ואת האבק - בפרצוף...

הברונקו יוצע בלא פחות משש רמות גימור, וגם כאן יש היצע של שני מנועי בנזין: ארבע בוכנות בנפח 2.3 ליטר עם 270 כ"ס ו-V6 בנפח 2.7 ליטר עם טורבו כפול שיספק 310 כ"ס. ניתן יהיה לקבל אותו עם תיבת הילוכים ידנית עם שבע מהירויות או אוטומטית עם עשרה. ההילוך הראשון בגיר הידני קצר במיוחד, ובמפרט הקיצוני ביותר יחס הזחילה מגיע ל-94.75:1!

ברונקו, לקבל את האבק לפרצוף

יהיו שתי אופציות להנעה 4X4: האחת מסורתית, שבה על הנהג לשלב את הטרנספר, עם הילוך כוח ביחס של 2.72:1, והשנייה עם אפשרות בחירה בין הנעה 2X4 או 4X4 לנסיעה על הכביש, עם דיפרנציאל מרכזי ננעל והילוך כוח ביחס3.06:1. הברונקו יצוייד בחוגת שליטה עם לא פחות משבעה מצבי נסיעה: רגיל, חסכוני, ספורט, שטח חלקלק, חול, בוץ, באחה (לנסיעה מהירה בשטח) וסלעים. יש מצב בקרוז קונטרול הפועל גם כשהילוך הכוח משולב, לנסיעה איטית ומבוקרת בשטח.

לחובבי השטח הקשוח, מוצעת חבילת ה- Sasquatch , הכוללת צמיגי 35 אינץ' על חישוקי ביד-לוק, נעילות רוחביות מופעלות חשמלית בשני הסרנים, מוט מייצב מתנתק, מיגון מלא לתחתית הרכב ובולמי בילשטיין. החבילה הזו תוצע בכל רמות הגימור ומכוונת להתחרות ברוביקון של ג'יפ.

מחירו של הדגם הבסיסי הקצר יעמוד על קרוב ל-30 אלף דולר, וינסוק עד לכ-60 אלף לדגם הארוך ברמות הגימור הגבוהות. אלו מחירים הדומים למחירי הרנגלר והרוביקון בארה"ב, ואם וכאשר יגיע אלינו מחירו של הברונקו בישראל צפוי להיות דומה לזה של המתחרים מבית ג'יפ.

הבן הצעיר עם האב המיתולגי

159479250888515947925110611594792515563159479251730215947925217411594792523004

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - משוחדת :-)

15 ביולי ב 11:54

לא מתקרב לגימני שלי

2

אורח/ת - Amichay Eisner

16 ביולי ב 15:15

רק נקווה שהיבואן ירשום את הצמיגי 35 אינצ' באוטודאטה ויביא את הדגמים המשודרגים, בניגוד לרוביקון שעיקרו אותו עם צמיגים 255/75 (שמגיע בארה"ב עם 33 אינצ') וטמבון פלסטיק שמתאים לפיאט פונטו.

3

אורח/ת - Eyal Berko Beko 

16 ביולי ב 15:15

גרסה מוזלת עם צמיגים גדולים תמכר פה כמו לחמניות

4

אורח/ת - Jenya Feller

16 ביולי ב 15:16

פה ידפקו לו מחיר .....

5

אורח/ת - אריה

18 ביולי ב 23:21

אז נביא בייבוא אישי. צריך לחכות שנה ולקנות משומש מיילאג נמוך, גם פחות כסף גם עוקפים את היבואן. אם הדולר ימשיך להיות נמוך והיבואן יהיה חזיר אז זאת הדרך. זה מה שהיה עם הגראנד צירוקי לפני 10 שנים ככה הבאתי אחד בן כמה חודשים כמעט בלי קמ ב 170 אלף שח במכשירי תנועה רצו על חדש בערך 270 אלף...