אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

אופנועי ים Sea-Doo לקיץ 2020

העברות משקל, מבט לרחוק, קווי סיבוב, תנוחת עמידה, לחבוק עם הברכיים ולעבוד מהמותן ועוד הרבה תרגולות וטכניקות רכיבה מעולם אופנועי הכביש והשטח שאפשר ליישם גם במים, אבל עם הבדל מהותי - בכנרת הנפילה פחות כואבת! ואפשר עם אופנוע ים "לעשות צוללות" לחילופין, בשפת השטח, "לעדור" (ועמוק) ולצאת מזה עם חיוך גדול.
השקת דגמי אופנועי הים לשנת 2020 של Sea-Doo - ענק אופנועי הים מקבוצת BRP, אפשר לנו לבוא ליום עבודה שהוא בעצם יום כיף
צילמו: ערן שלמה ווידיאו: אסף (המלך ללא) רחמים

לצאת מהשגרה

אתחיל דווקא מהסוף ואשבור את הקונספט המחשבתי המקובל: אופנוע ים זה לא רק סתם מנוע! הטכנולגייה המושקעת בכלים הקטנים והלא מאוד מאוד יקרים (הכל יחסי!) האלו היא מרתקת למי שאוהב נתונים ובעיקר מסייעת למי שחסר ניסיון ואין לו שעות ים רבות.

צילם וערך את הוידאו: אסף (ללא) רחמים

5 כלים שונים הוצגו בכנרת בשבוע שעבר ועל כולם זכיתי לרכוב ולהתנסות, לכל אחד שוקע - המבנה של רצפת הכלי בצד של המים, ייעוד, מנוע, מספר מושבים, דפנות ואביזרים שונים, אך לכולם אותה תפיסת עולם המציבה רף גבוה מאוד של בטיחות, ביצועים ושימושיות עם מערכות שעובדות באופן דומה ובהתאמה לכל כלי.
המנועים בכלים דומים, תוצרת ROTAX - יצרן האופנועים בענק המוטורי הקנדי, והחזקים שבהם מספקים עד 300 כוחות סוס ואפשר די בקלות לראות על מד המהירות הדיגיטלי והנתמך GPS את המהירות של 115 קמ"ש או 65 וגם 70 מייל ימי (פי 1.8 מקמ"ש) - מטורף לגמרי!

מערכות טכנולגיות

אתחיל במערכת הבלימה בשילוב ההילוך האחורי המיוחד ל-סי-דו ושמה iBR - דור שלישי של Intelligent Brake & Reverse המאפשרת מרחק בלימה קצר במים, יכולת תמרון גם בנסיעה לאחור והגה גם במצב סרק - "ניוטרל" אמיתי, כשבהתנעת אופנוע הים הוא יוותר ללא תנועה ורק בלחיצה על מצערת הגז הוא יחל בתנועה; במצב עמידה בסחיטת ידית בלם ה- iBR ישולב ההילוך האחורי; במצב שיוט ובכל מהירות מעל 8 קמ"ש לחיצה על ידית הבלם תפעיל את מערכת הבלימה באופן פרוגרסיבי בהתאם למהירות הכלי, כשמערכת ה-iBR תוודא שכלי השייט נותר מאוזן כך שחרטום אופנוע הים לא ישקע במהלך הבלימה, וזאת באמצעות העלאת הסל"ד באופן אוטומטי וללא מעורבות המשיט.
לוח שעונים מפורט וטכנולגיה iControl כוללים שליטה על כל המערכות האלקטרוניות של האופנוע כולל מצבי ספורט ו-ECO עם חיבור לשבב של GPS המפקח על המהירות והתנועה של הכלי, ובדגם שלא מגיע ארצה גם בקרת שיוט לצרכי גרירת סקי נוחה יותר.
לכל הדגמים שליטה חשמלית מהכידון על הזווית של ה-TRIM - גל הדחף / הזרם היוצא מהמנוע והמניע את האופנוע. שינוי הזווית של הזרם מאפשרת לשנות זווית החרטום בתאוצה מעלה או מטה ובדגם הספורטיבי (ראו להלן) אף להעמידו על זנבו כאילו עשינו ווילי באופנוע דו-גלגלי.

דגמי האופנועים:

Sea-Doo GTI 130

עיצוב חדשני ושוקע חדש מסוג Polytec GEN2 כך שהוא רחב יותר ומעניק יציבות רבה עם תנוחת ישיבה המספקת אחיזה לרגלים וידיים בשם Ergolock. לכלי מנוע 1630 סמ"ק המספק 130 כ"ס ומערכת קירור מנוע סגורה ללא מי-ים. האופנוע מאובזר בצג שעונים דיגיטאלי בגודל 4.5", תאי אחסון בנפח 152 ליטר – תא מסמכים אטום למים ותא חרטום גדול יותר, ומערכת LinQ מאחור לחיבור אבזור מקורי, כמו צידנית.

Sea-Doo GTI 170 SE

שוקע חדש רחב, תנוחת רכיבה ספורטיבית וביצועים משופרים בזכות מנוע חדשני Rotax 1630 HO סמ"ק המפיק 170 כ"ס עם מערכת קירור מנוע סגורה ללא מי-ים, מצערת אלקטרונית, מערכת IBR, תנוחת ישיבה חדשה Ergolock , מרכז כובד נמוך, ירכתיים רחבים יותר, מערכת LinQ לחיבור אבזור מקורי, תאי אחסון נגישים, גדולים יותר ואטומים למים ומדרגת טיפוס.

Sea-Doo GTR 230

אופנוע בעל מנוע של 230 כ"ס ועם מייצבים ספורטיביים עם אפשרות כיוון למצבים שונים בהתאם לסוג הרכיבה. מערכת TRIM HIGH PERFORMANCE לבחירת זווית חרטום אופנוע הים לפי תנאי הים, סוג הרכיבה ומספר הרוכבים. כל דגמי ה- GTI-GTR כוללים אופציה להתקנת מערכת שמע מקורית Music On-board מתקדמת המתחברת בבלוטוס' לטלפון ומוגנת ממים. הדגמים כוללים גם תופסני LINQ המאפשרים חיבור וניתוק מהיר של האביזרים המקוריים המורכבים על המשטח האחורי כגון: תיק, צידנית, מיכל דלק רזרבי או הרכבת מוט לגרירת סקי, ותאי אחסון שונים ונוספים. הכל מתוך תפיסה של היצרן שנועדה להשאיר את הרוכב והנוסעים כמה שיותר זמן במים.

RXT-X 300 2020 ודגם העל 2020 RXP-X 300

כלי רכיבה סופר ספורטיבי ה-RXP הוא אופנוע מרוץ אולטימטיבי המאיץ מ-0 ל-96 קמ"ש (0-60 מייל לשעה) ב-3.8 שניות שני הכלים מצויידים במנועים של 300 כוחות סוס!

GTX LTD 300

אופנוע ים לביצועים עם מנוע של 300 כוחות סוס וכל שפע הטכנלוגיה של סי-דו, יחד עם פינוקים כמו מערכת שמע Bluetooth עם יציאת USB, שק מארז אחסון אטום למים, ערכת ציוד בטיחות, כיסוי מקורי, פונקציות נוספות בלוח השעונים ושטיחים מפוארים על הסיפון.

2020 SPARK TRIXX 2-UP וה-SPARK TRIXX 3

אופנוע-ים ייחודי מסוג PLAY BIKE המאפשר ביצוע פעלולים עם כידון מקצועי המתכוונן מעלה/מטה, מערכת טרים (VTS) אלקטרונית המאפשרת כיוון של זרם המים בזוויות חדות, כפי שאפשר לראות בתמונות, רגליות אחוריות למצב עמידה ומבנה קטן וקליל לצורך תמרונים חדים במים.

מחירים

לא זול, אך גם לא מאוד מאוד יקר למי שמשקיע בתרבות פנאי. יש לזכור כי נדרש גם ציוד בטיחות, נגרר, מקום לאחסון ורישיון משיט מהסוג הבסיסי ביותר (מספר 11) כדי להשיט אופנוע לחופי ישראל).
המחיר בש"ח וכולל מע"מ:

דגם האופנוע

מחיר מחירון

מחיר השקה

Sea-Doo Spark TRYIXX (2 seats)

69,950

63,950

Sea-Doo Spark TRIXX (3 seats)

73,950

67,950

Sea-Doo GTI 130

81,950

75,950

Sea-Doo GTI SE 170

93,950

85,950

Sea-Doo GTR 230

102,950

94,950

Sea-Doo GTX LTD 300

133,950

125,950

Sea-Doo RXP X RS 300

124,950

116,950

Sea-Doo RXT X R 300

129,950

121,950

1595083312977159508331543715950833173361595083318719159508331995715950833213161595268407201159508332420315950833257071595268419418159508332737815952684055341595083322559159526840874315952684099991595268411260
1595083330148159508333141115950833287791595083332677159508333453315950833358581595083337141

159526836831615952683702971595268374057159526837595615952683782101595268379532159526838074715952683824461595268384068159526838736915952683724341595268393544159526839601115952684007221595268402992