שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גרנד ואגוניר - ג'מוס חדש מבית ג'יפ

בשנת 2022 אנחנו צפויים סופסוף לפגוש את רכב השטח שיהיה הגדול ביותר בליין של ג'יפ, בסדר גודל של הלינקולן נביגייטור והקאדילק אסקלייד

הדיבורים על דגם הקצה העליון של חברת ג'יפ, שזכה לקבל את השם המיתולוגי גרנד ואגוניר, מתרוצצים בשטח כבר זמן רב מאוד (קישור לכתבה מלפני עשר שנים כמעט) ומועד ההשקה של הדגם החדש נדחה שוב ושוב. אבל עכשיו נראה שהגענו לישורת האחרונה, ועל פי פרסומים של החברה, ה-GW צפוי לנחות באולמות התצוגה במהלך שנת 2022. הגרנד ואגוניר המקורי, אגב, היה הגלגול האחרון של סדרת ה-SJ, ה-SUV האמיתי הראשון שיוצר מתחילת שנות ה-60 ועד תחילת שנות ה-90 (קישור לכתבה על ה-SJ של פעם).

ה-GW יהיה הדגם הגדול ביותר בליין של ג'יפ, עם שבעה מקומות ישיבה, בסדר גודל של הלינקולן נביגייטור והקאדילק אסקלייד, איתם גם יתחרה ראש בראש. מהבחינה המכנית, הוא יישען בכבדות על מכלולי הטנדר ראם 1500, שזה אומר שלדת סולם מסיבית אך עם מרכב שונה, שיהיה ככל הנראה סולידי ומופנם על פי המסורת של החברה. השינוי המכני העיקרי יהיה במתלים, עם מתלים נפרדים בכל גלגל לטובת הנסיעה בכביש. הישענות על מכלולי הראם משמעותם גם כושר גרירה גבוה מאוד, נתון שיש לו משמעות רבה בארה"ב.

גם המנועים "יישאבו" מהראם, עם מנוע בנזין בסיסי בתצורת V6 בנפח 3.6 ליטר, שמספק 305 כ"ס. אבל המנוע העיקרי ככל הנראה יהיה ה"המי" V8 בנפח 5.7 ליטר עם 400 כ"ס. ייתכן שנראה בחרטום גם מנוע דיזל ואופציות שונות של הנעות היברידיות. בכל האפשרויות האלו צפויה הנעה 4X4, וייתכן שכולן יגיעו עם הילוך כוח. על פי המסורת של ג'יפ, אנחנו צפויים גם לגרסת "טריילהוק", שתבנה על בסיס הראם 1500 TRX, עם מנוע V8 שיספק 702 כ"ס (קישור לכתבה על ה-TRX).

האב הקדמון. גרנד ואגוניר של פעם

רשימת התוספות צפויה להיות ארוכה מאוד, כראוי לרכב המכוון גבוה מבחינת קהל הלקוחות, עם מסך מגע גדול, לוח שעונים דיגיטלי, ריפודים מהודרים ואביזרי נוחות ותקשורת רבים. גם מהבחינה הבטיחותית ה-GW יצויד במיטב הטכנולוגיות, עם נהיגה אוטונומית בדרגה 3 , שמשמעותה שהרכב יכול להתנהל עצמאית ברוב המצבים, אבל עדיין נדרשת מעורבות של הנהג במצבי קיצון.

מחירו של ה-GW הבסיסי צפוי לנוע בתחום ה-60 עד 70 אלף דולר, והגרסאות המשופרות והמצוידות יגיעו ל-100 אלף ויותר. לכמה שקלים יתורגמו הסכומים האלה אם וכאשר יגיע לארץ? עדיין לא ברור.