שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בקרוב: דור חדש ליונדאי טוסון

הדור הרביעי של רכב הפנאי הקוריאני יהיה גדול יותר מזה הנוכחי, והוא אמור להיחשף רישמית במהלך החודש הקרוב

מאז השקתו ב-2005, הטוסון של יונדאי הוא אחד מרכבי הפנאי הפופולריים ביותר בישראל, והיו לא מעט שנים בהן היה הדגם הנמכר ביותר בסיגמנט הזה, עד שהבכורה נלקחה ממנו על ידי הדגם התאום מבית קיה, הספורטאג'. הדור הנוכחי שלו, השלישי במספר, הושק ב-2015 ואם בעבר היו "מושכים" את חייו של דגם למשך עשור בערך, במצב בו שוק רכבי הפנאי רווי בדגמים המתחדשים ללא הרף, אי אפשר להישאר "תקוע" מאחור (קישור למבחן דרכים לדור הנוכחי).

תרשים ממוחשב של הטוסון החדש

יונדאי מיישרת קו עם המגמה הזו, ובחודש הקרוב תשיק את הדור הבא של הטוסון. כבסיס תשמש פלטפורמה חדשה של היצרנית, והדגם החדש יהיה גדול משמעותי מזה היוצא, ארוך יותר ועם בסיס גלגלים גדול יותר, מה שישפיע כמובן גם על המרחב הפנימי. בצד המכני, נקבל מנועי בנזין ודיזל חדשים, הראשון בנפח 1.6 ליטר והשני בנפח 2.0 ליטר. עבור השוק האירופאי - וגם עבורנו – מנועים אלו יהיו משודכים לתיבה כפולת מצמדים עם שבע מהירויות, בעוד השוק האמריקאי יקבל מנוע 2.5 ליטר עם תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. תהיה גם גרסה היברידית, דומה לזו של הסונטה. ברמה הבסיסית נקבל הנעה קדמית בלבד, עם אופציה להנעה בכל הגלגלים ברמות הגימור הבכירות יותר

בתא הנוסעים נקבל לוח מחוונים דיגיטלי ובקונסולה המרכזית נמצא מסך מגע גדול לטובת מערכת המולטימדיה, ומתחתיו מסך מגע נוסף, קטן יותר, לתפעול מערכת מיזוג האוויר, חימום במושבים ועוד. הטוסון החדש יצויד כמובן גם במערכות בטיחות מתקדמות, דומות לאלו המותקנות בסונטה החדשה, הכוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת. ייתכן שיוצעו מערכות נוספות כתלוי ברמת הגימור.

עדיין לא פורסמו תמונות רישמיות של הטוסון החדש, ומה שאנחנו מציגים כאן הן תמונות ריגול ותרשים ממוחשב שנעשה על פי התמונות האלו. לישראל יגיע כנראה הדגם החדש לקראת תחילת השנה הבאה.

וכך הוא נראה בתמונות ריגול בעת מבחני הרצה