שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ההרפתקה הבאה של לואיס המילטון: בעלות על קבוצת מרוצים

נהג הפורמולה 1 שזכה כבר בשש אליפויות והוא כנראה בדרך לשביעית, הפך לבעלים של קבוצה שתתחרה במרוצי שטח דווקא

בהיסטוריה של מרוצי הפורמולה 1 היו כבר כמה וכמה נהגים שהפכו ברבות הימים לבעלי קבוצות, חלקם עשו זאת כנהגים פעילים כמו ג'ק ברבהאם ורובם עשו זאת לאחר שפרשו מנהיגה, כמו ברוס מקלארן, אלן פרוסט וג'קי סטיוארט. עכשיו הצטרף לרשימה גם נהגה של קבוצת מרצדס, לואיס המילטון, שזכה בשש אליפויות ברציפות והעונה הוא ככל הנראה בדרך לאליפות שביעית ובכך להשוות את שיאו של מייקל שומאכר.

אבל בניגוד לקודמיו, שכולם היו בעלים של קבוצות שהתחרו בתחום אותו הכירו, הפורמולה 1, המילטון פנה לכיוון אחר. הוא רכש את קבוצת X44, שתתחרה במרוצי ה-Extreme E, קטגוריה חדשה של מרוצי שטח המיועדת לכלי רכב חשמליים. כדי לתת הזדמנות שווה לכל המתחרים, המכוניות בקטגוריה הזאת יהיו זהות מכנית על בסיס ה-Odyssey 21, באגי חשמלי המיוצר על ידי חברת Spark Racing Technology.

ה-Odyssey 21. שוויון טכנולוגי

הבאגי מצויד במנוע המספק 550 כ"ס והוא מזנק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות ומסוגל לטפס בשיפועים של 56 מעלות. מערכת מתלים של עצמות כפולות עם בולמים מתכוונים תשכך את הנסיעה בכל ארבע הפינות, ותיתן מהלך מתלה של כ-40 ס"מ לכל גלגל. למרות הזהות המכנית, הקבוצות השונות יוכלו להחליף את הפנלים החיצוניים כדי להעניק לכל קבוצה זיהוי משלה.

ההתנהלות של ה- Extreme E, שהוקמה על ידי אלסנדרו אגאג שהקים גם את הפורמולה E, תהיה שונה מכל מה שהכרנו עד היום. בסיס הפעולה של הקבוצות יהיה בספינת מעבורת גדולה שנרכשה לצורך העניין, שתשנע את המכוניות ברחבי העולם למקומות בהם יתקיימו המרוצים. בספינה גם יתוחזקו המכוניות, ויוקמו בה בית חולים ומרכז תקשורת משוכלל שיעביר את התחרויות בשידור חי.

ובחזרה להמילטון, הוא לא יהיה מעורב בתפעול השוטף של הקבוצה שרכש, וכמובן גם לא ינהג במכוניותיה. אבל זה נכון לעכשיו, בעתיד ייתכן שדברים ישתנו והמילטון יצטרף לרשימה של נהגי הפורמולה שעשו הסבה למרוצי שטח.