שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב השטח לשנת 2020

אנו בעיצומו של תהליך שינוי בשוק הרכב העולמי בו הג'יפים הקשוחים הופכים לג'יפונים יפי מראה, אך ללא יכולת שטח, ואף רובם עם הנעה בודדת, שינוי של הנעה - ממנועי בעירה פנימית - בנזין או דיזל, למנועי חשמל ו"באמצע הדרך" הנעה היברידית משולבת ועד השינוי המהותי, שמרמז על עתיד שוק הרכב, והוא המעבר למערכות בטיחות ושליטה אלקטרוניות עד כדי כלי רכב אוטונומיים.
ולכן הבחירה שלנו ברכב השטח לשנת 2020 היא כזו שעוד מזכירה לנו מהו כלי רכב אמיתי לשטח וכמעט רשמתי ג'יפ...
ולבסוף כמה הגיגים על שנת הקורונה - 2020, אינעל אחותה!

לנד רובר דיפנדר 2020 במשלט 21

לנד רובר דיפנדר 2020 במשלט 21

צילם: רונן טופלברג

* משלט 21 נחסם לתנועת כלי רכב ביולי 2020 (קישור לידיעה)


לנד רובר דיפנדר החדש אשר הושק בארץ באמצע השנה, אינו הדיפנדר הספרטני והמיתולוגי אבל הוא ללא ספק רכב השטח הכי טוב של היצרן הבריטי בימינו וכולו חדש, משוכלל ומפנק עד הקצה וכיאה למחירו הגבוה. הדיפנדר החדש גם אחד מכלי הרכב הכביש – שטח הכי טובים שאפשר לרכוש כיום בכסף, עם יכולות שטח מכובדות למרות הפלסטיקה העדכנית שמגבילה ומחייבת זהירות והוא משוכלל ומלא מערכות אלקטרוניות שיעזרו ואף יחליפו את הנהג בבטיחות בכביש, בנהיגת שטח ויספקו לנוסעים ברכב פינוקים שהיו שמורים עד לא מזמן רק לאריסטוקרטים שנהגו בריינג' רובר או בדיסקברי של השנים האחרונות.

בישראל, כמו גם בעולם, ההשקה של הדיפנדר החדש הייתה סנסציה – טיפסנו את משלט 21 (רגע לפני שנחסם בפני הג'יפאים), העיתונאים התנסו בזוויות של טיפוס ומעברי שטח על מסלול מוטוקרוס שבוינגייט והקהל הצביע עם כרטיס האשראי שלו ורכש את כל המלאי הראשון שהוזמן ארצה ולא בהכרח כדי לצאת למסע "חוצה ישראל".
קישור לסיכום ההשקה של הדיפנדר בישראל עם קישורים לכתבות בעיתונות

פורד פוקוס אקטיב X

פורד פוקוס אקטיב X

צילם: חיים זרזר

פורד פוקוס אקטיב X – היצרן אשר המציא את הרכב הסידרתי, מפגר כיום במכירות ובתגובה לאופנת ה-SUV שכבשה את עולם הרכב, מנסה להחיות את רב המכר שלו שמלפני עשור והשיק השנה את הפורד פוקוס אקטיב X. סוג ייחודי של קרוס אובר משפחתי בלי יכולת שטח אמיתית, למעט שבילי קק"ל בדרך לפיקניק, שכול רכב אחר גם יכול להגיע אליו, אבל עם צורה, גובה ותוספת X שאולי תחזיר את הקהל לאולם המכירות.

קישור למבחן דרכים לפורד פוקוס אקטיב X

קאן-אם מאבריק X3

קאן-אם מאבריק X3

צילם: ערן שלמה

קאן-אם מאבריק X3– ללא ספק רכב השטח הטוב בעולם בייצור סדרתי. מסמן את הכיוון אליו הולך שוק הרכב. רכב שטח מוכן למירוצים שאסור לו ע"פ החוק לעלות על הכביש – מגבלה אשר מחייבת את בעליו לנגרר ולרכב שיגרור אותו לתחילת השטח, ומחיר של פעמיים רכב משפחתי סטנדרטי, לפני תוספות, נגרר ורכב גורר...

בשנת 2020 הושקה גרסת קצה של המאבריק - 195 כוחות סוס ממנוע בנזין טורבו בנפח 900 סמ"ק, מתלים עם מהלך גדול משל אופנוע אנדורו, שלדת צינורות של רכב מירוצים אמיתי ורק 750 ק"ג במשקל, ללא אף מערכת אלקטרונית לבטיחות וסיוע לנהג! כבר כתבתי – רכב השטח הטהור והטוב ביותר בעולם בייצור סידרתי!

קישור לסיכום ההשקה של המאבריק בישראל עם קישורים לכתבות שבתקשורת

להבנת המגמות: קישור לסיכום שוק הדו-גלגלי בישראל


קיה סלטוס

קיה סלטוס

צילם: רונן טופלברג

רב מכר נוסף מבית קיה וזה ממש לא משנה איך קוראים לו (סלטוס) ואיך הוא נוסע (נחמד ביותר) אלא רק כמה יחידות ימכור היבואן מהלחמניה החדשה והחמה שלו, כאשר שוק הרכב בישראל למרות הקורונה, הסגרים והמשבר הכלכלי אינו עוצר וממשיך למכור – אם לא דרך אולם המכירות אז באינטרנט והסלטוס הוא (אחת מ...) התשובה/ות של היצרן הקוריאני לשוק המכירות שרעב לרבי מכר.

קישור לנסיעת היכרות מההשקה של הקיה סלטוס בישראל

מיצובישי טרייטון פרו

מיצובישי טרייטון פרו

צילם: רונן טופלברג

וגם שאפו ליוזמה של יבואן ש"המציא" דגם משל עצמו וביצע השקה מקומית מיוחדת של גרסת אבזור לטנדר שהוא מוכר מזה שנים – מיצובישי טרייטון פרו, כשהפרו זו המצאה ישראלית טהורה. המצאת "הפרו" התחילה בסוף ימיו של הפאג'רו, אז הצליח היבואן לישראל למכור את המלאי ועוד איזה משלוח בזכות גרסה משופרת לשטח שכללה מתלים, צמיגים, מיגונים וגם תוספות עיצוב והשקה מגניבה (אז בדיונות של ואדי ראם שבירדן). וגם השנה, מבלי שיש לו רכב חדש, החליט היבואן לקחת יוזמה ולפתח גרסה ייחודית בעולם משל עצמו. החליט ועשה! דיגם טנדר טרייטון בתוספות איכותיות, מיתג והוציא לשוק בתקופה שבין סגר פסח לסגר סוכות גרסה שנראית פגז ונוסעת טוב יותר מהמקור.

קישור לסיכום ההשקה של המיצובישי טרייטון פרו עם קישורים לכתבות שבתקשורת

טויוטה היילקס בגרסה עדכנית לשנת 2020

טויוטה היילקס בגרסה עדכנית לשנת 2020

אמנם שוק ה-4X4 מצטמצם אבל יש יצרנים שמשמרים את שלדת הסולם, הילוך הכוח והקשיחות לשטח (באופן יחסי כמובן). ג'יפ הוא היצרן הבולט בצפון אמריקה הממשיך לייצר את האגדה עליה צמח המותג.
ולדוגמה: קישור לכתבה טכנית על ג'יפ רנגלר מול ג'יפ רוביקון

ואילו במזרח עושה זאת ענקית הרכב היפנית - טויוטה עם הלנדקרוזר וההיילקס שבמקביל לעדכונים הכי עכשוויים במערכות הבטיחות המתקדמות, מפתח את מערכות ההנעה והשיק השנה מנוע חדש עם 204 כ"ס כשהיא שומרת על הקשיחות של שני הכלים שלה לשטח (ובמקביל מפתחת ומשווקת כלי רכב היברדיים, פלאג אין וחשמליים).
קישור לנסיעת התרשמות: טויוטה היילקס בגרסה עדכנית לשנת 2020

טרם נראה בארץ - פורד ברונקו

פורד ברונקו

צילום: יצרן

ואמנם טרם הגיע ארצה אבל בהחלט מרומם רוח ומשרה תקווה על שוק רכבי השטח הקשוחים: מי אמר שהאמריקאים ישנים? פורד משיקים את התשובה שלהם לרנגלר, לרוביקון ולטנדר גלדיאטור של ג'יפ – הפורד ברונקו החדש. מסקרן, מציג נתונים של כלי שטח מסורתי וכנראה רכב השטח המורשה לכביש הטוב ביותר שהושק השנה בעולם. שלדת סולם, סרן חי אחורי, מקדימה מתלה נפרד (כמו הטנדר ריינג'ר של פורד), הנעה כפולה עם תיבת העברה והילוך כוח, שתי גרסאות מרכב ואפשרות לפרק גג ודלתות כדי לשאוף את אבק המדבר ללא סינון של המזגן. עכשיו נשארה רק השאלה מתי ואם כן כמה יעלה בישראל?

קישור לידיעה על ההשקה של הברונקו בעולם עם כל הפרטים הטכניים

בסיום מסע חוצה ישראל לחופי הים האדום

בסיום מסע חוצה ישראל לחופי הים האדום

צילום: אורית גררו

קישור לכל הסיכומים של מסעות חוצה ישראל

לסיכום שנה

שנת 2020 "הביאה אותה" בהפתעה והוכיחה לכולנו כי החיים בגן עדן אינם מובטחים. הטבע בעוצמתו האדירה וכי סיני אחד שמשתעל במזרח משבית כלכלות בכל העולם ובעיקר מחסל אנשים ללא תשובה הולמת (או לפחות ללא תשובה בו-זמנית) של הרפואה המודרנית.
הקורונה - אינעל אחותה, פגעה בכולנו, מי יותר ומי פחות. באתר השטח, רק לשם הדוגמה, החזרנו כסף למאות אנשים בגין טיולים שרכשו בעולם, ביטלנו מסעות והדרכות בארץ בחגים - בשל הסגרים, וסבלנו מחוסר יכולת לתכנן ולבצע כמקובל. ועם זאת למדנו להתמודד עם המצב, להגיב מהר במצבים של חוסר ידיעה ולהיות גמישים ויצירתיים בהתאם למצב הידוע רק באותו הרגע. לא פחות וכנראה אף יותר סבל (ועדיין סובל) עולם התרבות ועוד אלפי מקצועות וענפי פרנסה הבנויים על מגע בין בני אדם. ועם זאת, החיסון לקורונה כבר כאן, עם מאות אלפי מתחסנים במדינת ישראל ובשאיפה שגם בעולם "יתנו גז" בנושא והעתיד נראה וורוד יותר (בטח לאנשים השומרים על אופטימיות קוסמית). שוק הרכב חווה ירידה קטנה במכירות ועדיין הקהל היישראלי, שהתאושש במהרה מהסגר הראשון "פשט" על סוכניות הרכב, לחילופין נעזר באינטרנט, והזמין מכוניות חדשות בשפע. בשנת 2020 (וזו הערכה כי עוד אין נתונים רישמיים לדצמבר) ימכרו כ-210,000 מכוניות ו-17,200 אופנועים (וזאת בהשוואה לשנת 2019 בה נמכרו בישראל 248,357 מכוניות ו- 16,633 כלים דו-גלגליים). בתחום ה-SBS (צד לצד צד) והטרקטורונים קיימת פריחה אדירה - בארץ ובעולם, והיצרנים אינם עומדים בלחץ ההזמנות. מסתבר שלמרות המשבר הרפואי והכלכלי לנאשים יש יותר זמן לתרבות הפנאי ומסתבר שגם כסף לרכוש כלי רכב חדשים.
ובקיצור מה אנחנו מאחלים לעם ישראל, לכל חבירנו בעולם וגם לעצמו:
שנת 2021 בריאה, טובה, בטוחה ומלאה הרפתקאות מוצלחות

עוד נחזור לטיולים בעולם...

עוד נחזור לטיולים בעולם...

צולם במסע אתגרי בהרי האטלס - מרוקו

למסעות והדרכות של אתר השטח:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן