שטח 4X4 > כתבות > חדשות

למכירה: רמבו-למבו 1988, לא ראה שטח

אחד מ-301 רכבי השטח האייקוניים שנבנו על ידי למבורגיני מוצע כעת במכירה פומבית. המחיר המשוער: כ-300 אלף דולר

בצעד נואש, שנועד להציל אותה מפשיטת רגל, התמודדה חברת למבורגיני במכרז של צבא ארה"ב לרכב שטח שיחליף את ה-M151 (גפ"ס – קישור לכתבה), את ה- M561 (גמה גואט – קישור לכתבה) ואת ה-M715 (טנדר ג'יפ) בכלי אחד רב-שימושי. הרכב שיצרה למבורגיני, שנקרא צ'יטה, נהרס בתאונה בעת מבחנים שנערכו לו בקליפורניה ולא זכה במכרז (שבו נבחר ההאמר), אך התכנון הבסיסי שלו שימש ליצירת אחד מרכבי השטח האייקוניים ביותר: למבורגיני LM002 המוכר גם בכינוי "רמבו-למבו" (קישור לכתבה על תהליך הפיתוח של ה-LM002).

במהלך השנים 1986 עד 1992 יוצרו בסך הכל 301 כלי רכב כאלה, ובימים אלה מוצע אחד מהם למכירה באתר המכירות הפומביות של סותבי'ס. מדובר בכלי שיוצר בשנת 1988, נמכר תחילה ללקוח בשבדיה, התגלגל משם בחזרה לאיטליה ומ-2015 הוא נמצא בבריטניה. על פי מסמכי המכירה, הרמבו-למבו הזה נסע במהלך חייו כ-17 אלף ק"מ בסך הכל, וצבעו - כחול-אקפולקו - הוא מקורי לחלוטין.

מנוע V12, כ-450 כ"ס, כ-300 אלף דולר, 3 ק"מ לליטר

בחרטום תמצאו מנועV12 בנפח 5.2 ליטר שמקורו בקוונטש, גם הוא מקורי לגמרי. עוד בחבילה תיבת הילוכים ידנית של ZF עם חמש מהירויות וכמה אופציות הנעה: אחורית בלבד, הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי פתוח, עם מרכזי נעול והילוך כוח. כל הדיפרנציאלים מוגבלי החלקה כשהמרכזי כאמור ניתן לנעילה מלאה. בימים טובים הממותה הזו, שאורכה 4.9 מטר ומשקלה 2.7 טון, מזנקת מ-0 ל-100 ב-7.8 שניות ומגיעה למהירות מקסימלית של 210 קמ"ש. לקראת המכירה הרכב פונק בסט צמיגי פירלי חדשים ומצבר חדש, מערכות הדלק, ההצתה והבלימה טופלו, כמו גם מערכת מיזוג האוויר.

לא פורסם מחיר מינימום לקראת המכירה הפומבית, אבל המחיר צפוי להגיע לאזור ה-300 אלף דולר (המחיר המקורי כחדש עמד על 80-100 אלף דולר). ואם זה נראה לכם מתאים לטיול שטח במעלות הנגב, קחו בחשבון שקיבולת מיכל הדלק היא 290 ליטר של בנזין יקר, שנשרף בקצב של ליטר לכל שלושה ק"מ.

160486336175816048633641791604863366843160486337347516048633759861604863379027160486338173016048633846121604863387903

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - Ori Abrahami

09 בנובמבר 2020 ב 20:18

אחד הסיפורים המענינים על הרמבו למבו הוא שב 1986 הוא אמור היה להשתתף בראלי הפריז דקאר....אולם, הסיפור הוא שהצרפתים התנגדו והומצאו תקנות על מנת ששני הרכבים שהוכנו למירוץ לא ישתתפו.

2

אורח/ת - סורין לייזרוביץ

09 בנובמבר 2020 ב 20:54

החלפה עם הג'מני שלי
🤔🤔🤔

3

אורח/ת - Ohad Abrahami

13 בנובמבר 2020 ב 07:36


לפני שאתם הולכים על זה במחיר התקף לב של מנהל הסניף בבנק, הנה הסקירה של הרכב מאת דאג דה מורו האחד והיחיד. המסקנה: דוגמה לרכב עם הנדסת האנוש הגרועה בהיסטוריה, אבל איזה אוטו! (נ.ב. בקרוב נורמליזציה עם ערב הסעודית, ואז גישה למאגר הלמבו רמבו הגדול בעולם בתקווה לאיזה דיל...)
https://youtu.be/gXKZAVEee74