שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

אאודי תתחרה בדקאר – עם הנעה חשמלית

החברה נוטשת את מרוצי הפורמולה E אך לא תפסיק את פעילותה בתחום הספורט המוטורי. השבוע פרסמה תמונת טיזר של דגם בו תתחרה בדקאר של 2022

האם העובדה שרכבי הפנאי תופשים נתח הולך וגדל מהמכירות של מרבית היצרניות מביאה לשינוי בחשיבה העסקית שלהן לגבי מעורבות בפעילות ספורטיבית מוטורית? נראה שבאאודי לפחות זה קורה, והחברה הודיעה השבוע על פרישה ממרוצי הפורמולה E (פורמולה למכוניות עם הנעה חשמלית בלבד) וחשפה חלקית דגם חדש שאיתו היא מתכוונת להתחרות בדקאר, לא זה הקרוב שאוטוטו מתחיל אלא בזה שאחריו, של שנת 2022.

למרות המעבר הקיצוני מהמסלול לשטח, אאודי תשמור על ההנעה החשמלית גם בדגם המיועד לדקאר, אך תצייד אותו גם במנוע בנזין קטן שישמש כגנרטור להטענת המצברים, כדי לקבל את הטווח הנדרש לסטייג' יומי בראלי. בתמונת הטיזר שפרסמה החברה רואים רכב נמוך עם חלונות צרים, מצויד בצמיגים גדולים ואגרסיביים. לא ברור אם כך ייראה הדבר האמיתי, אבל זה נותן כיוון למה שיתקבל בסופו של דבר.

מכונית הראלי של אאודי, רב הנסתר מהגלוי

יחד עם החשיפה הזאת, באאודי הצהירו כי הם מתכוונים להיכנס לתחומים נוספים בספורט המוטורי, כמו מרוץ 24 השעות של לה-מאן וה-24 שעות של דייטונה.

לאאודי היתה בעבר גיחה קצרצרה לדקאר, שעברה "מתחת לרדאר". זה קרה בשנת 1985, קבוצה צרפתית שנתמכה על ידי היצרנית הכניסה שלוש קוואטרו לראלי, אך לא זכתה להצלחה גדולה איתן: צוות אחד סיים במקום ה-17, השני ב-37 והשלישי פרש בשל תקלה טכנית.

הקוואטרו בדקאר של 1985