שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדיפנדר מקבל מנוע V8

למי שאינו מסתפק ב-300 או 400 סוסים המוצעים היום במנועים המותקנים בלנד רובר דיפנדר, יש למה לחכות: בדרך נמצאות גרסאות V8 עם 500-600 כ"ס

פחות או יותר במקביל לתחילת השיווק בישראל, הגיע הלנד רובר דיפנדר החדש גם לארה"ב, עם אופציה לשני מנועים: 2.0 ליטר מוגדש עם ארבע בוכנות שמספק 296 כ"ס ו-3.0 ליטר עם שש בוכנות שגם הוא מוגדש, שנעזר במערכת היברידית כדי להגיע ל-395 כ"ס. אבל עבור האמריקנים זה כנראה לא מספיק, ולנד רובר עורכת לאחרונה סדרה של מבחנים לדיפנדרים שבהם הותקן מנוע V8, גם בדגם הקצר וגם בארוך (קישור לכתבה על השקת הדיפנדר החדש בישראל).

על פי בדיקה שערכו מספר מגזיני רכב בעולם, מדובר במנוע ה-5.0 ליטר המותקן בחלק מדגמי הריינג' רובר, המספק יותר מ-500 כ"ס. בצילומי ריגול בהם "נתפסו" דגמי המבחן, אפשר להבחין בארבע צינורות פליטה מרובעים, אך מעבר לכך ככל הנראה לא יהיו שינויים חיצוניים בולטים יחסית לדגמים עם המנועים הנוכחיים.

הדיפנדר החדש. הביאו לנו סוסים, עוד סוסים

המנוע המדובר מיוצר עבור תשלובת יגואר-לנד רובר (JLR) על ידי חברת פורד, במפעל שלה הנמצא בוויילס. זהו מפעל העומד בפני סגירה, ו- JLR רכשה כבר את הזכויות, התוכניות והמכונות הדרושות להמשך ייצור המנוע. אבל ייתכן שתבחר בדרך אחרת, ותתקין בכלי הרכב שלה מנועי V8 מתוצרת ב.מ.וו. מדובר במנוע ה-4.4 ליטר כפול המדגשים שבהתאם לכיול שלו יכול לספק 500-600 כ"ס וגם קצת יותר.

התחרות בין היצרניות על התקנת מנועים גדולים וחזקים יותר ברכבי השטח שלהן נראית לנו קצת מופרכת. אבל כשג'יפ עושה זאת עם הרנגלר (קישור לכתבה) ופורד מפתה עם הברונקו (קישור לכתבה), לנד רובר לא יכולה לעמוד מהצד אם בכוונתה להתחרות על ליבו של הקונה האמריקני. אבל אל תשכחו שהחל מ-2030, בריטניה תאסור לחלוטין ייצור כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית טהורים, וסביר שמרבית המדינות המערביות ילכו בעקבותיה. זה יבשר כנראה את סופם של המנועים עתירי הבוכנות, והדורות הבאים לא יזכו לשמוע את הנהמה המשכרת של מנוע V8 אמיתי.

הסימן ל-V8: ארבע צינורות פליטה מרובעים

תגובות

10 תגובות

1

אורח/ת - Andrei Snap

20 בדצמבר 2020 ב 21:48

לא שווה גרוש

2

אורח/ת - Haim Cohen

20 בדצמבר 2020 ב 21:48

רכב מסובך להפליא

3

אורח/ת - Rodi Almog

20 בדצמבר 2020 ב 21:49

אני רוצה!!!

4

אורח/ת - Rodi Almog

20 בדצמבר 2020 ב 21:49

דיסקברי 2020 🙂

5

אורח/ת - מאיר שולמן

20 בדצמבר 2020 ב 21:50

מה החדשה הכול כך חדשה הזאת ?
הרי לזקן היה מנוע כזה בנפח 3.5 ליטר ועוד כמה אחרים מעל 4.0 ליטר.
המנוע 3.5 ליטר עוד כיכב בכמה מקומות שחלקינו מכירים.
מה מיוחד במנוע הזה ?

6

Ogash Ofer

20 בדצמבר 2020 ב 21:50

אורח/ת - מאיר שולמן כתב/ה:
"

מה החדשה הכול כך חדשה הזאת ?
הרי לזקן היה מנוע כזה בנפח 3.5 ליטר ועוד כמה אחרים מעל 4.0 ליטר.
המנוע 3.5 ליטר עוד כיכב בכמה מקומות שחלקינו מכירים.
מה מיוחד במנוע הזה ?

"
רק 500 כוחות סוס. לא מרגש🤪

7

אורח/ת - Guy Shakury

20 בדצמבר 2020 ב 21:51

אחרי מעקב של בלוגר בארהב עם הדיפנדר השלישי שהחליפו לו בגלל ריבוי תקלות שלא מצליחים לפתור לו רכב עם 100 מייל.
אני חושב שהרכב הזה לא בנוי לשטח עם כל המחשוב שיש שם לצערי רק צרות רואים ממנו כמו כל דגמי בלנד רובר האחרונים.

8

אורח/ת - Dani Berkowich

20 בדצמבר 2020 ב 21:52

במחיר של החדש עדיף את האמר החשמלי

9

אורח/ת - מאיר לב-רן

21 בדצמבר 2020 ב 13:50

אין על v8 בנזין בלנד רובר !!!
עזבו אותי מכל הדיזלים המחורבנים החלשים והמעשנים האלה ומההיברידים המעפנים.
סוף סוף חוזרים למנוע הנכון 🏆🏆

10

אורח/ת - Ady Gancz

21 בדצמבר 2020 ב 13:50

עכשיו רק צריך שיקבל גוף של דיפנדר והכל מושלם