לייף סטייל > טיפוח

לבחור את הניחוח שלך

בושם טוב הוא כמו חתימה. הוא מותיר רושם על הסביבה שלך, הוא נחרט בזיכרון.

כמו שריח בישול מעלה בנו מחשבות על בית, בושם נחקק לנו עם אנשים מסוימים. בעוד נשים נוטות להתהדר בארסנל ניחוחות לכל אירוע – בושם ליום, בושם לערב, ניחוח לחתונה וניחוח יומיומי– גבר אמיתי יודע שכל מה שנחוץ לו זה "הריח האחד" שמתמצת את מי שהוא באמת. טוב, אולי שניים.

בעבר, האופציות היו מעטות, ובישום לגברים הסתכם ב "חזק"
ו "אגרסיבי". תחשבו על אבא שלכם, או סבא – ריח דומיננטי שנשאר הרבה אחרי שהם כבר עזבו את החדר. כנראה שבגלל זה הרבה גברים בחרו לוותר על התענוג, ואולי בצדק בהתחשב בהיצע המוגבל שהיה בשוק. החדשות הטובות הן שבעשורים האחרונים מעצבי הבשמים נזכרו שאנחנו גם קהל משמעותי, והתחילו להציע יותר ויותר ניחוחות שונים לגברים. המבחר גדול, והמחירים השפויים מאפשרים לנו להתנסות עד שנמצא את הבישום הנכון.

כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתיזים:

· ריכוז האלכוהול בבושם קובע את עצמת הריח ואת משך הזמן עד שהוא מתנדף. הסוג המוכר ביותר של בישום לגבר הוא קולון (cologne) – בישום בריכוז אכוהול נמוך המחזיק כשעתיים. אחריו בתור מגיע או דה טואלט (Eau de Toilette), שיישאר איתך עד כ-4 שעות. או דה פרפיום (Eau de Perfum) חזק בהרבה, וייצמד אליך למשך 8 שעות בממוצע.

· בדומה ליין, גם בושם "נפתח" ומשתנה ככל שעובר זמן מרגע ההתזה. התווים העליונים הם הניחוח הראשוני שמתנדף כעשרים דקות מרגע ההתזה; הם מפנים מקום לתווים המרכזיים, הריח שמתבסס ונשאר במשך כ-4 שעות. עומקו האמיתי של הבושם מתפתח זמן רב יותר אחרי ההתזה הראשונית, ונותר עמיד לאורך זמן.

· כדי "למדוד" בושם, אל תתיז יותר מריח אחד באותו המקום. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל כשבוחנים יותר משני בשמים, יש להתיז על פרקי כף היד ובקפל המרפק.

· למשקיעים באמת, כדאי להריח משהו חזק ודומיננטי כמו פולי קפה בין ניחוח לניחוח.

אחרי שכיסינו את העובדות, הגיע הזמן לגשת למלאכת הבחירה. אז איך תדע איזה בושם מתאים לך? שוב, בדומה ליין, רק אתה יכול לדעת. השנה אפשר למצוא מגוון באמת רחב של גווני ריח

ניחוח אוריינטלי – ריחות "חמים" וארומטיים עם דגשים של ריחות תבלינים

ניחוחות פרחוניים – אל תתבלבל, פרחוני זה לאו דווקא נשי, מדובר במשפחת ריחות קלילים ומעט מתקתקים.

ניחוחות רעננים – נחשבים לניטרליים מבחינת שיוך מגדרי, מודרניים וקרירים

תגובות

0 תגובות