רכב כבד > כתבות

האוטובוס העירוני החשמלי של מרצדס הגיע לישראל

מרצדס תבצע ניסוי עם eCitaro - אוטובוס חשמלי, יחד עם אגד במטרה לקדם תחבורה ציבורית חשמלית - ידידותית לסביבה, ללא פליטת זיהומים ועם מינימום רעש

יבואנית מרצדס לישראל תבצע פיילוט עם אגד ו- eCitaro– האוטובוס העירוני החשמלי החדש של מרצדס. האוטובוס החדש מכיל פתרונות טכנולוגיים חדשניים, עיצוב ייחודי, שימוש יעיל ואמין יותר באנרגיה, אינו פולט זיהומים וכמעט אינו מרעיש. הפיילוט הוא השלב הראשון בדרך להפיכת כלל התחבורה הציבורית לחשמלית.

אוטובוס eCitaroמכיל מערכת סוללות ותשתית טעינה עם סוללות הליתיום יון. הסוללות מכילות ליתיום ניקל ותחמוצת קובלט מנגן (NMC), שמאפשרות לאוטובוס לנסוע 280 ק"מ תחת תנאים אידיאלים. טעינת הסוללות תעשה בעמדת טעינה ייעודית או בטעינה מיוחדת על גג האוטובוס -בערים בהן יש תשתית להטענה חשמלית.

במקרה של אוטובוס בעל מפרק אחד, מרצדס משתמשת ב-2, 4 או 6 מודולים המורכבים כל אחד מ-12 תאי סוללה הממוקמות בגג האוטובוס. אלה מצטרפים ל-4 מודולים שנמצאים בחלקו האחורי של האוטובוס. כל אחד מהמודולים מכיר 15 מודלים של תאים ויחידות בקרה, כאשר בתא ישנם 12 תאי סוללות וקיבולת של 243 קילו-וואט. להם נוספים מערכת קירור למערכת הסוללות ומערכת קירור כללית.

בשביל לחסוך באנרגיה, ה-eCitaro מציע גם בקרת תאוצה: בין אם הוא ריק או מלא לחלוטין, אוטובוס עם חלק אחד או שני חלקים - האוטובוס תמיד מאיץ מעצירה או רמזור כאילו הוא בעומס מלא. פעולה זאת מונעת בזבוז לא מחויב של אנרגיה.

הבלימה נעשית באמצעות דוושת הבלם או מתג בגלגל ההגה. בשני המקרים ההאטה מתרחשת באופן חשמלי בלבד וכמו ברכבים חשמליים גם במקרה זה האנרגיה המוחזרת מטעינה את הסוללה.

מבחינת העיצוב, גובהו 3.40 מ' (כ- 50 ס"מ יותר מהמקובל); החלק הקדמי שלו מעוטר במסגרת שחורה, עם פנסי לד; החלק הפנימי נשאר דומה לדגם הקודם, אך עם שינויים מודרניים קלילים, כולל תקרת אוטובוס חדשה שמציעה יותר מקום. גם התאורה בפנים היא תאורת לד, שנעימה יותר לנוסעים.

הניסוי של מרצדס עם אגד הוא חלק מתהליך ליישום תחבורה עירונית חשמלית. לאחריו, במידה ואגד יחליטו לרכוש את האוטובוס, יוכלו לאפיינו ולהכניס בו שינויים אפשריים המותאמים לשוק הישראלי בזכות גמישותה של מרצדס ורצונה להתאים את האוטובוס באופן אישי.

כמו כן, בעזרת תוכנה ייעודית, מרצדס מציעה לחברת תחבורה ציבורית מערכת ניהול עבור שקיפות מקסימלית שתסייע להן בניהול יעיל יותר של צי הרכבים החשמליים שלהן.

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - אבי

24 בינואר 2021 ב 23:07

הגיע הזמן, בהצלחה

2

אורח/ת - דוד מזרחי

25 בינואר 2021 ב 21:30

כל האוטובוסים צריכים להיות חשמליים

3

אורח/ת - דוד מזרחי

25 בינואר 2021 ב 21:30


לפני כחודשיים קראתי כתבה שמרצדס פיתחו אוטובוס עם סוללת מצב מוצק ללא קובלט ועם טווח של 600 ק"מ .
מעניין למה הם לא שלחו את הדגם הזה ?

4

אורח/ת - Izik Izraeli

25 בינואר 2021 ב 21:31

יש בישראל רק אוטובוסים סינים כ- 7 מותגים שונים וכמובן במחיר תחרותי מאוד.
למרצדס אין סיכוי להתחרות בהם!