שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פרארי תגדיל את היצע רכבי הפנאי

עוד לפני שהציגה את ה-SUV הראשון מתוצרתה, שנמצא בשלבי מבחן אחרונים, פורסם כי פרארי שוקלת ייצור של שני דגמי פנאי נוספים. קרדיט צילום: stephanbarral

אחרי שנים בהן ניסתה להימנע מלהיכנס לתחום רכבי הפנאי (SUV), נכנעה גם פרארי לטרנד העולמי, זה שמייצר את הכסף הגדול בתעשיית הרכב. השמועות על הכיוון החדש רחשו במשך תקופה ארוכה, וכבר לפני כשנה וחצי פרסמנו פרטים על הדגם המיועד - פרוסאנג (קישור לכתבה).

הדגם החדש צפוי להגיע לשווקים לקראת שנת 2022, ותמונת ריגול שלו כבר זלגו לרשת ובהן נראה רכב עם אוריינטציה ספורטיבית לחלוטין, בוודאי לא משהו שמיועד לרדת מהכבישים. אבל ייתכן שבדגם הייצור נקבל משהו שונה (התמונה המצורפת כאן צולמה בעת נסיעות מבחן בשבדיה, ופורסמה באינסטגרם על ידי stephanbarral). על פי הפרסומים, המנוע הבסיסי יהיה V8 בנפח 3.9 ליטר עם טורבו כפול, שיספק 650 כ"ס, אבל בהיצע יהיו גם מנועים אחרים, ביניהם הנעה היברידית ובעתיד אולי גם חשמלית טהורה.

image

אבל עוד לפני שהפרוסאנג הוצג באופן רישמי, פורסם כי בפרארי בודקים אפשרות לייצור שני דגמים נוספים של קרוס-אוברים, ששמות הקוד שלהם F244 ו-F245. מעניין שאחרי ה"בצורת" בתחום הזה, פרארי מנסה להיכנס להיכנס אליו בכל הכוח, במיוחד אם משווים למתחרות שלה בתחום רכבי הספורט היוקרתיים, שכל אחת מהן פיתחה דגם אחד בלבד, למעט פורשה שיש לה שניים, קאיין ומקאן (למבחן דרכים לקאיין).

פורשה היא כמובן המודל עבור כל היצרניות, והשינוי שעשתה בשנת 2002 עם תחילת ייצורו של הקאיין, הפך אותה לאחת מהיצרניות הרכב הרווחיות ביותר בעולם. בפרארי, שגם היא בין היצרניות הרווחיות, במיוחד ביחס לגודלה, בוודאי לא יתנגדו לתוספת הזוזים שיגיעו מסימנגט הפנאי.