שטח 4X4 > כתבות > חדשות

באולר, הגרסה הצבאית

החברה הבריטית, שהתמחתה בייצור רכבי ראלי רייד, הציגה לפני כשלוש שנים דגם קונספט לשימוש צבאי. הדגם הזה, היחיד במינו, הוצע בימים אלה למכירה

במרבית תחרויות הראלי רייד, במיוחד כאלו הנערכות באירופה אבל גם בדקאר ובמרוצים נוספים, תפגשו לפחות כלי רכב אחד שנוצר בסדנת באולר, ובדרך כלל יותר מאחד. הטומקאט, הויילדקאט והנמסיס, הדגמים שיוצרו בסדנה במהלך השנים, נבנו תמיד עם מכלולי לנד רובר וסיפקו למתחרים כלי עם ביצועים טובים במחירים שפויים יחסית (קישור לכתבה ישנה על ביקור של ארז אברמוב בסדנה).

בשנת 2019 רכשה חברת יגואר-לנד רובר את הסדנה והיא היום בבעלותה המלאה, אך קצת לפני כן הפתיעה באולר כשהציגה בתערוכת נשק בינלאומית דגם שנועד לשימוש צבאי, שפותח בשיתוף פעולה עם משרד ההגנה הבריטי. שמו של הדגם - Bowler CSP RIV - מעיד על המשימות העיקריות שנועדו לו ככלי מהיר וקל תנועה (RIV - Rapid Intervention Vehicle רכב להתערבות מהירה).

הדגם נבנה על פלטפורמה מודולרית, שאמורה היתה להקנות אפשרות לבנות עליה מגוון של סוגי מרכב. המכלולים גם כאן "אומצו" מלנד רובר, עם מנוע דיזל המספק 300 כ"ס, תיבה אוטומטית של ZF והנעה 4X4 עם הילוך כוח - והגה בצד ה"נכון". מתלים ארוכי מהלך מאפשרים נסיעה נוחה בשטח, עם מקום לארבעה נוסעים ומטען של עד שני טון.

דגם הקונספט, שנבנה בגרסת מרכב פתוחה לחלוטין, לא הגיע לכלל ייצור ובימים אלה הוצע למכירה על ידי סותבי'ס, עם 275 ק"מ בלבד על האודומטר. העריכו שיימכר בסכום שינוע בין 100 ל-150 אלף דולר, והוא פורסם ללא מחיר מינימום, ובסופו של דבר נמכר בכ-50 אלף דולר בלבד. אבל יש קאץ' קטן: הרכב לא עבר אף פעם תהליכי רישוי, וספק אם אפשר יהיה לעלות אותו לכבישים.

161449578990216144958066161614495808956