שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדר חדש לפורד על בסיס הברונקו ספורט

הטנדר, שקיבל את השם מאווריק, יהיה הקטן ביותר בליין של פורד וייבנה על שלדה אחודה

מזה שנים רבות הטנדרים מסדרת F של פורד שולטים בראש טבלת המכירות של כלי רכב בארה"ב. האמריקנים אמנם אוהבים את הטנדרים שלהם גדולים, אבל כשמחירי הדלק החלו לעלות הם החלו לפזול גם אל הטנדרים הבינוניים, ופורד מיהרה לתת מענה גם לסיגמנט הזה בדמות הריינג'ר (קישור לכתבה על הריינג'ר). ועכשיו היא "יורדת" עוד יותר נמוך, עם טנדר חדש וממש קטן (במושגי אמריקה), שקיבל את השם מאווריק.

תמנה שדלפה מפס הייצור של המאווריק

מדובר בכלי שייבנה על שלדת הברונקו ספורט (קישור לכתבה על הברונקו), וזה אומר שלטנדר תהיה שלדה אחודה, ולא שלדה ומרכב נפרדים כפי שמקובל בעולם הטנדרים. גם מערך המתלים יהיה שונה מהסטנדרט הטנדרי, עם מתלים נפרדים בכל פינה. פורד נכנסת כאן לנישה ייחודית, שכן המתחרה היחיד בסיגמנט הזה הוא הסנטה קרוז של יונדאי (קישור לכתבה על הסנטה קרוז).

המאווריק גם יקבל את היצע המנועים של הברונקו ספורט, וזה אומר מנוע בנזין עם שלוש בוכנות בנפח 1.5 ליטר ו-180 כ"ס בגרסת הבסיס, ומנוע אקו-בוסט עם ארבע בוכנות בנפח 2.0 ליטר עם 250 כ"ס. בעתיד צפויה כנראה גם גרסה היברידית. שני המנועים ישודכו לתיבה אוטומטית עם שמונה מהירויות שתעביר את הכוח רק לגלגלים הקדמיים כסטנדרט, אבל תהיה אופציה לגרסת הנעה לכל הגלגלים.

בתמונות שדלפו מפס הייצור של המאווריק רואים גרסה עם תא נוסעים כפול מלא, בעל ארבע דלתות, אבל בגרסה כזו ארגז המטען קטן עד כמעט לא קיים, ומי שיקנה אותו כרכב עבודה יעדיף בוודאי גרסה של תא בודד וארגז מטען גדול. כושר הגרירה לא יהיה גדול, אבל זה נתון פחות חשוב לרכב שמיועד בעיקר לעבודה בסביבה אורבנית.

הטנדר החדש צפוי להגיע לשווקים לקראת סוף שנה זו, ובשלב זה סביר שלא נראה אותו אצלנו עקב ענייני מיסוי. אם תקנות המס ישונו, אולי ינחת גם בישראל.

מודל ממחושב (רינדור) של המאווריק

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - ארצברג

14 במרץ 2021 ב 20:01

יורש מודרני לטנדר סובארו המיתולוגי - לפחות בתפישה, גם אם לא במחיר.