שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'נרל מוטורס חשפה את ההאמר SUV החשמלי

עם 830 כ"ס וטווח נסיעה של קרוב ל-500 ק"מ, רכב השטח החשמלי יגיע לייצור בתחילת 2023, עם תג מחיר שינוע סביב ה-100 אלף דולר, בארה"ב

המעבר להנעה חשמלית בכלי רכב תופסת יותר ויותר תאוצה, ואינה פוסחת כמובן גם על תחום רכבי השטח, כולל אלו הקשוחים ביותר. כבר פרסמנו כאן את הכיוון המתהווה (קישור לכתבה) ואתמול חשפה ג'נרל מוטורס באופן רישמי את אחד הדגמים המעניינים ביותר בעינינו – האמר בתצורת SUV עם הנעה כל-חשמלית.

הדגם החדש מבוסס על גרסת הטנדר החשמלי של ההאמר, שתחילת השיווק שלו צפויה בעוד כשנה, וגנ'רל מוטורס מדווחת כי כבר יש צבר הזמנות של כ-10,000 טנדרים כאלה. הטנדר יצויד בשלושה מנועים חשמליים שיספקו 1,000 כ"ס, בגרסת ה-SUV הכוח יופחת ל-830 כ"ס "בלבד", אבל זה יספיק כדי להזניק את הרכב המגודל מ-0 ל-60 מייל/שעה תוך 3.5 שניות, נתונים שהיו עד לא מזמן נחלתן של מכוניות-על בלבד.

ההאמר SUV יכלול כמה וכמה פיצ'רים שיגרמו למורעלים להזיל ריר: תהיה אופציה לחבילת שטח עם מתלים מתכוונים שיגביהו את המרכב בעת הצורך בלא פחות מ-15 ס"מ, צמיגי 35 על חישוק 18 אינץ', מיגון תחתון מלא, מערך מצלמות שיצלם את מצב הגלגלים – גם מלפנים וגם מאחור - ויישדר זאת לנהג, ולטוחני הסלעים תהיה אופציה לצמיג 37.

ה-SUV יצויד בטכנולוגיית ניהוג מעניינת, שתאפשר להפנות את כל ארבעת הגלגלים לכיוון אחד, משהו בדומה להליכה של סרטן, דבר שיש לו יתרונות במצבי שטח שונים. יהיו גם טכנולוגיות בטיחות מתקדמות, כולל ניהוג אוטונומי מלא. תא הנוסעים מיועד לחמישה בלבד, עם תא מטען ענקי. הגג מעל אזור הישיבה פריק, בשני חלקים, כדי להעצים את תחושת החיבור לשטח.

הדגם הבסיסי צפוי להימכר במחיר של כ-105 אלף דולר, כשבעתיד יפותחו דגמים זולים יותר, במחירים של 80, 90 ו-100 אלף דולר (לשם ההשוואה, מחירו ההתחלתי של הטנדר 112,595 דולר). כמה הוא יעלה בארץ, כשיגיע אלינו, אם יגיע? זה תלוי עד כמה תעלה הממשלה את המיסוי הירוק, ובכל מקרה, הוא לא יהיה זול.