שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הקונספטים של ג'יפ לאיסטר 2021

שבעה דגמי קונספט הציגה השנה חברת ג'יפ לקראת המפגש המסורתי של האיסטר, אחד מהם אמור להגיע לייצור בקרוב. וגם השאר מעניינים

עבור חובבי המותג ג'יפ, המפגש של האיסטר הוא יעד עלייה לרגל מזה שנים. האירוע, המתרחש מדי שנה במואב, יוטה, מפגיש בין בעלי ג'יפים היוצאים יחדיו לטיולים ולפעילויות אחרות, כפי שהיה מאז המפגש הראשון שהתקיים בשנת 1967. למרות שהאירוע אינו מאורגן על ידי חברת ג'יפ, בכל שנה המותג מביא מגוון של רכבי קונספט ליוטה - לא רק כדי להציג את העתיד לבוא אלא גם כדי לקבל משוב מלקוחותיו. לקראת המפגש של השנה, נחשפו שבעה דגמים חדשים, וכבר ידוע שאחד מהם יגיע בקרוב לייצור, וייתכן שנראה עוד אחד או שניים באולמות התצוגה בשנים הקרובות.

המגנטו (Magneto)

דגם המעניין ביותר לטעמנו הוא המגנטו (Magneto), שנבנה על בסיס רוביקון קצר – עם הנעה חשמלית. כל היצרניות שבונות או מתכננות רכב שטח עם הנעה חשמלית טהורה, בחרו בקונספט של שני מנועים שכל אחד מניע סרן או בתצורה של ארבעה מנועים, אחד לכל גלגל. בג'יפ הלכו בדרך שונה לחלוטין, שבה מערכת ההנעה נשארת ללא שינוי, ורק מנוע הבנזין מוחלף במנוע חשמלי עם 385 כ"ס (בדיוק כמו מנוע הפנטה-סטאר). ארבעה מצברים מספקים את ה"מיץ" הנדרש, כשהם מותקנים בנקודות שונות כדי לשמור על חלוקת המשקל. המגנטו מצויד בתיבת הילוכים ידנית ויחד עם הילוך הכוח הוא בנוי לתקל שטחים קשים ללא מאמץ. לטובת העניין הוא צויד גם בצמיגים בקוטר 35 אינץ', מיגון תחתון מלא, כלוב התהפכות וכננת מובנית בפגוש. המערכת החשמלית מוגנת מים, ומאפשרת צליחה של מעברי מים בעומק 90 ס"מ ללא הכנות מיוחדות.

Jeepster Beach

דגם נוסף שמשך את העין הוא הג'יפסטר ביץ' (Jeepster Beach), מחווה עיצובית לג'יפסטר קומנדו של שנות ה-60. גם כאן הבסיס הוא רוביקון קצר, שעליו "הולבש" מרכב פתוח שהוא כולו רטרו הכולל דלתות חצי, כלוב התהפכות, וחזית שהיא העתק כמעט מדויק לדגם המקורי. המושב האחורי סולק, ריפוד הפנים נעשה כולו בעור אדום, ועל הדשבורד מתנוססות מדבקות של גולשי גלים. מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המספק 340 כ"ס מניע את העסק וצמיגי 35 משלימים את החבילה. שימו לב, שכל שבעת הדגמים שהוצגו מצוידים בצמיגים גדולים, 35 או 37, שאלו המידות הנכונות לרוביקונים...

ה-392

דגם שכבר פגשנו הוא ה-392, הרנגלר/רוביקון הראשון שיוצע עם מנועV8 ישירות מהיצרן (קישור לכתבה על ה-392). זה הקונספט היחיד שידוע בוודאות שייכנס לייצור, דבר שאמור לקרות ממש בקרוב. מנוע ה"המי" עם 485 כ"ס יספק ביצועי כביש שלא מביישים מכונית ספורט, אבל המהירות המירבית תוגבל אלקטרונית ל-160 קמ"ש בשל בעיות יציבות הנובעות מהצמיגים הגדולים.

ארבעת הדגמים הנוספים נראים גם הם טוב, אבל אין בהם חידושים יוצאי דופן, כך שנסתפק בהצגתם בתמונות בלבד.

Orange Peelz

Red Bare

Gladiator Farout

Top Dog