שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה ראב 4 מגיע לישראל בגרסת פלאג אין הייבריד 4X4

רכב הSUV הוותיק של טויוטה מגיע לישראל בגרסת פלאג אין היברידית נטענת עם 306 כ"ס וטווח נסיעה כולל של למעלה מ-1000 ק"מ. ראב 4 RAV חדש ומשופר

image

יבואנית טויוטה בישראל, מודיעה השקת הגרסה הנטענת לרכב הפנאי-שטח הטויוטה ראב 4 פלאג-אין הייבריד - כלומר מנוע בנזין משולב עם מנוע חשמל וסוללה נטענת מרשת החשמל ו/או מהמנוע עם טווח נסיעה עצמאי גדול.
מאז השקתו כרכב ה-SUV הראשון בעולם בשנת 1994, הראב 4 התפתח באופן עקבי על מנת לענות על צרכיהם והעדפותיהם המשתנים של הלקוחות, עם איכות, סגנון ורב תכליתיות שהבטיחו את מקומו כאחד מכלי הרכב הנמכרים בעולם. לאור הצלחת הראב 4 כמכונית חלוצה בהנעה היברידית בקטגוריית רכבי הפנאי, טויוטה מרחיבה כעת את יתרונות הטכנולוגיה עם השקת הראב 4 פלאג אין היברידי כספינת הדגל החדשה בהיצע הדגמים ההיברידיים שלה.

ראב 4 פלאג אין היברידי מציע ללקוחות פתרון שמאפשר להם ליהנות משני העולמות: הרכב כולל את הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית המתקדמת של טויוטה, עם הספק גבוה יותר ודינמיקת נהיגה טובה יותר, ויש לו גם יכולת נסיעה אמיתית במצב חשמלי בלבד, מבלי לדאוג לטווח נסיעה (בזכות מנוע הבנזין), או צורך לעצור או לשנות את תוואי הנסיעה על מנת לטעון את הסוללה.

image

מערכת ההנעה החדשה של הראב 4 בעלת הספק מערכת משולב - חשמל ובנזין, של 306 כוח סוס, ה-RAV4 יכול להאיץ ממצב עמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6 שניות, ולעקוף בכך את יתר המתחרים בעלי ההנעה הקונבנציונלית. יתרה מזאת, הראב 4 פלאג-אין מתגאה בביצועי פליטות CO2 וחיסכון בדלק הטובים בקטגוריה: מנתונים של טויוטה לפי תקן WLTP, עולה כי פליטות ה- CO2 שלו הן 22 גרם/ק"מ.

הראב 4 פלאג אין היברידי בנוי על פלטפורמת GA-K של טויוטה, עם יתרונות דינמיים נוספים שהושגו הודות למיקום הסוללה ההיברידית מתחת לרצפת הרכב והורדת מרכז הכובד של הרכב. הראב 4 פלאג אין המושק כעת מאובזר כסטנדרט במערכת הנעה חשמלית חכמה של כל הגלגלים AWD-i של טויוטה.

טויוטה ניצלה את השיפור בביצועי הכוח החשמלי כדי להעלות בצורה משמעותית את ההספק לעומת הראב 4 ההיברידי הסטנדרטי. היא פיתחה סוללת ליתיום-יון חדשה עם קיבולת גבוהה והוסיפה ממיר מתחים (boost) משופר ליחידת בקרת ההספק של המערכת ההיברידית. מנוע הבנזין Hybrid Dynamic Force בנפח 2.5 ליטר מבוסס על מנוע הראב 4 ההיברידי הרגיל עם שיפורים שנועדו לענות על דרישות הביצועים של מערכת פלאג אין היברידית. התוצאה היא שלראב 4 פלאג אין ההיברידי יש גם טווח נסיעה גדול יותר במצב EV חשמלי, עם אפס צריכת דלק ופליטות מזהמים.

עם ארבעה מצבי נהיגה קיימים, הנהג יכול לעבור בצורה חלקה מנהיגה היברידית לנהיגה חשמלית בלבד. מצב EV החדש מאפשר לראב 4 פלאג אין ההיברידי לנסוע עד 75 ק"מ במצב חשמלי בלבד (בכפוף למצב טעינת הסוללה ותנאי הנהיגה), יותר מכל SUV פלאג אין היברידי מתחרה אחר ויותר ממרחק הנסיעה היומיומית הממוצע באירופה העומד על 50 ק"מ. בנוסף, ניתן להגיע למהירות של עד 135 קמ"ש ללא התערבות של מנוע הבערה הפנימית (מנוע הבנזין), גם בהאצה מלאה. משמעות הדבר היא כי באופן ממוצע, בימות השבוע, הנסיעה בראב 4 פלאג אין יכולה להיות מבוססת על חשמל בלבד ללא כל שימוש בדלק. עם זאת טכנולוגיית הפלאג אין מאפשרת כמובן גם ביצוע נסיעות ארוכות, ללא כל צורך בתכנון מוקדם או בהסתמכות על תשתית טעינה חיצונית. על פי נתוני ביניים, לראב 4 פלאג אין הייבריד טווח נסיעה כולל של כ-1,020 ק"מ בהינתן סוללה טעונה ומיכל דלק מלאים.

image

מערך סוללה היברידי-חשמלי חכם

לראב 4 פלאג אין הייבריד תא מטען נדיב עם נפח של 490 ליטר עד גובה נקודת החגורה וזאת הודות לכך שהסוללה כמעט שאינה גוזלת שטח מטען. המידות הקומפקטיות של סוללת הליתיום-יון מאפשרות למקם אותה מתחת לרצפת הרכב ומיקום הסוללה הנמוך עוזר גם להעניק לראב4 החדש מרכז כובד נמוך (גם בהשוואה לגרסאות הבנזין וההייבריד של הדגם) מאפיין אשר משפר את יציבות הרכב ונוחות הנהיגה.

עיצוב ואבזור פרימיום

סגנון העיצוב החיצוני ועיצוב תא הנוסעים יוצרים מראה ספורטיבי מעודן יותר לרכב. בחזית ציפוי כהה לרשת הגריל הייעודית, המסגרת ושלוחות הפנסים, יחד עם גימור מטאלי חדש על הפגוש התחתון. עיצוב גלגלי 19 אינץ' משלב גימורים מנוגדים מלוטשים מבריקים באפור או בשחור, ואילו בחלק האחורי של הרכב יש גימור דמוי מתכת לעיטור מתחת למגן וציפוי שחור בחלק התחתון.

בתא הנוסעים ניתן דגש לעיצובי ריפוד חדשים המעניקים תחושה ספורטיבית, עם דוגמאות מצולעים וניגודיות של פריטים באדום. מושבים עם ריפוד דמוי עור שחור יהיו זמינים עם פסים אדומים. הקונסולה המרכזית כוללת מסך מגע מולטימדיה 9 אינץ' - הגדול ביותר בדגמי ראב 4 - לשליטה ברורה וקלה בפונקציות הבידור, המידע והקישוריות של הרכב.

מפרטי האבזור של הראב 4 פלאג אין ההיברידי יכללו התכונות והאופציות הבאות: גלגלי סגסוגת 19 אינץ', מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, שקע חשמל 220 וולט בתא המטען, גימור צבע חיצוני בשני גוונים, דלת תא מטען חשמלית, תצוגה עילית, מערכת שמע עם צג בגודל 9 אינץ' וחבילת המולטימדיה המתקדמת של טויוטה עם חיבור לסמראטפון של Apple CarPlay ו-Android Auto.

image

בטיחות

הראב4 פלאג אין הייבריד מצויד בחבילת מערכות הבטיחות האוטונומיות המקורית TSS של טויוטה Toyota Safety Sense 2.5 הכוללת, בין היתר:
מערכת קדם התנגשות Collision SystemPre - (PCS) הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים במהלך היום,
בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית המתחשבת במגבלת המהירות בדרך Dynamic Adaptive Cruise Control (DRCC),
מערכת שמירת מרכז נתיב Lane Tracing Assist (LTA),
מערכת אורות גבוהים אוטומטיים (Automatic High Beam (AHB,
זיהוי תמרורי תנועה Road Sign Assist (RSA),
זיהוי רכבים בשטח מת והתראת רכבים חוצים מאחור,
והתראה על שכחת ילדים במושב האחורי.
ציון הבטיחות של הרכב הוא 8 (ציון מקסימלי).

מחיר הראב 4 פלאג-אין הייבריד בישראל יחל ב-254,900 ש"ח.

לתקופת ההשקה עמדת טעינה ביתית WALL BOX מקורית של טויוטה והתקנה בסיסית כלולות במחיר הרכב.

image