שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ה-JEEP הבא שלכם יהיה סיטרואן

קרוס-אובר חדש של ג'יפ, קטן יותר מהרנגייד, צפוי להגיע לשווקים בעוד כשנתיים. הוא אמנם יישא את השם המחייב, אבל מתחת לפחים ישכנו פלטפורמה ומנועים של פיג'ו-סיטרואן

האיחוד בין שני הקונצרנים הגדולים, פיאט-קרייזלר מצד אחד ופיג'ו-סיטרואן מצד שני, יצר תמנון רב-זרועי ענק ומפותל, שגם זכה בשם בלתי אפשרי – סטלנטיס (Stellantis). תחת קורת גג אחת קובצו יחדיו 14 מותגי רכב שונים: אבארט, אלפא רומיאו, קרייזלר, סיטרואן, דודג', DS, פיאט, ג'יפ, לנצי'ה, מזראטי, אופל, פיג'ו, ראם, ווקסהול. איחודים כאלה נעשים בין היתר כדי לחסוך בהוצאות הפיתוח על דגמים חדשים, וקרוס-אובר חדש של ג'יפ הוא אחד הניצנים הראשונים שעומדים על הפרק.

מדובר ברכב שיהיה דגם הכניסה למותגי ג'יפ, שיוצב מתחת לרנגייד (קישור לכתבה על הרנגייד), והוא ייבנה על פלטפורמת ה-CMP המשמשת את דגמי פיג'ו-סיטרואן. הקרוס-אובר, שאמור להגיע לשווקים בשנת 2023, יצויד תחילה רק במנועי בנזין, גם הם מתוצרת פיג'ו-סיטרואן, כשבהמשך צפויים דגמים עם הנעה כל-חשמלית וגם דגמים היברידיים-מתונים (mild-hybrid). הייצור יתבצע בפולין, והצפי הוא שייבנו כ-130,000 יחידות מהדגם הזה מדי שנה.

השם המפורש. והעיקר שיהיו 7 פסים בגריל

על פי התוכניות של סטלנטיס, נקבל בהמשך את אותו רכב אבל תחת שמות מותגים אחרים, כמו אלפא רומיאו ופיאט. הדגם שיישא את הסמליל של פיאט 'ישאב' מוטיבים עיצוביים מהסנטובנטי (Centoventi – 120 באיטלקית), דגם קונספט חשמלי שהוצג לפני כשנתיים בחגיגות ה-120 שנה להקמת חברת פיאט. הקרוס-אובר החדש יגיע תחילה עם הנעה קדמית בלבד, אך הצפי הוא שבשנת 2024 יוצע גם דגם עם הנעה בכל הגלגלים.

הסנטובנטי. קונספט חשמלי