שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דקאר 2022: פטרהנסל וסאיינז יתחרו באאודי חשמלית

שני הנהגים הבכירים עוזבים את קבוצת X-Raid איתה התחרו בשנים האחרונות וגם הביאו לה תארים, לטובת קבוצה חדשה ומסקרנת

לפני כחצי שנה דיווחנו על כוונתה של אאודי להתחרות בדקאר (קישור לכתבה), והשבוע נוכחנו לדעת עד כמה כוונותיה רציניות: החברה החתימה לשורותיה שניים מטובי נהגי הראלי בעולם – סטפן פטרהנסל וקרלוס סאיינז. לצידם הוחתם נהג שלישי, מתיאס אקסטרום השבדי, המתחרה במרוצי טורינג עם קבוצת אאודי, שניסה את כוחו לראשונה בדקאר בשנה שעברה בקטגוריית T3 עם ימאהה YXZ1000R, אך לא הגיע לקו הסיום.

את שני הנהגים הבכירים אין צורך להציג. פטרהנסל הוא "מלך הדקאר", עם 14 זכיות מהן שש על אופנוע ושמונה במכוניות. סאיינז היה אלוף ב-WRC לפני שעבר למרוצי הראלי, וניצח בדקאר שלוש פעמים. בשנה האחרונה צבר ניסיון עם מכוניות מונעות חשמל, כשהתחרה במרוצי ה-Extreme E, מרוצי השטח המיועדים למכוניות חשמליות בלבד.

אאודי תחשוף את הרכב החדש בעוד כחודש

המכונית של אאודי, שבפיתוחה מעורב סוון קוונדט, הבוס של קבוצת X-Raid, לא תהיה מכונית חשמלית טהורה, אלא סוג של מכונית היברידית. היא תצויד בשלושה מנועי MGU (motor generator unit) שפותחו על ידי אאודי עבור מרוצי הפורמולה E, מהם פרשה. מנוע אחד יותקן על הסרן האחורי, השני על הקדמי והשלישי ישמש לטעינת המצברים, כדי להשיג את הטווח הנדרש בסטייג' יומי של הדקאר.

אאודי מתכננת לחשוף את המכונית החדשה רשמית רק באמצע החודש הבא, ואז תתחרה איתה בכמה מרוצי הכנה לקראת הדקאר. אבל קבוצות אחרות המתחרות בדקאר כבר התחילו להשמיע קולות של אי-שביעות רצון, שכן למכוניות עם הנעה חשמלית יש תקנות פחות מחמירות, כמו אפשרות להרכיב צמיגים גדולים יותר עם מערכת לניפוח תוך כדי נסיעה, כמו גם אפשרות למרכב רחב יותר ולמהלכי מתלים ארוכים יותר.

הנבחרת של אאודי