כביש / ספורט > כתבות

סיטרואן C4 החדש הגיע לישראל

ה-C4 החדש של סיטרואן - Citrien, הושק בישראל ויוצע עם שלושה סוגי מערכות הנעה – הנעה חשמלית 100% BEV עם טווח של 351 ק"מ בין טעינות, הנעת בנזין ודיזל, עם רמת אבזור אחידה ומערכות בטיחות מתקדמות

image

יבואנית סיטרואן לישראל משיקה את סיטרואן C4 החדש. CITROEN C4 בדור החדש מבצע קפיצת מדרגה, תא הנוסעים מציע מרחב גדול יותר וארגונומיה מתקדמת, מערך המתלים שודרג למערכת ה-PHC - Progressive Hydraulic Cushions של סיטרואן. בתחום יחידות ההנעה ניתן לבחור כעת ולראשונה את הרכב באחת מ-3 יחידות הנעה: חשמלית 100% BEV, טורבו בנזין וטורבו דיזל מתקדמים, מפרט אבזור הבטיחות והנוחות שודרג וגם אחריות היצרן ארוכה יותר.

image

חשמל 100%, בנזין או דיזל

האפשרות הראשונה: e-C4, מציעה יחידת כוח מתקדמת, חשמלית לחלוטין, המורכבת ממנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ הזמינים באופן מידי ומספקים תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות ותגיע למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש. מנוע זה מוזן מסוללת ליתיום בקיבולת של 50 קוט"ש ואלו מאפשרים טווח של עד 351 ק"מ (348 ק"מ עם גג פנורמי) בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר. הסוללה מצוידת בניהול תרמי עצמאי וקירור אקטיבי הדואג לשמירה על טמפרטורת עבודה אופטימלית בכל מזג אוויר, לשם הארכת טווח הסוללה, אפשרות טעינה מהירה ואורך חיי הסוללה. באמצעות מטען פנימי בהספק של 11 קוט"ש, ניתן לטעון את סיטרואן e-C4 ממצב ריק לגמרי בעמדת טעינה מהירה (100 קוט"ש) ל-80 אחוזים תוך 30 דקות או 100 ק"מ תוספת ב-10 דקות. טעינה מעמדה ביתית תארך 5 שעות מעמדה המספקת 11 קוט"ש או בהתאם לסוג העמדה. סיטרואן e-C4 מצוידת גם במערכת להשבת אנרגיה (רגנרציה) בהאטה ובלימה אשר מסייעת בהארכת טווח הנסיעה.

image

באפשרות השניה, סיטרואן C4 מצויד במנוע טורבו בנזין - 1.2 PureTech אשר זכה 4 פעמים רצופות בתואר מנוע השנה באירופה, מפיק 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 23.4 קג"מ שזמין כבר ב-1,750 סל"ד. בעזרת תיבת ה-8 הילוכים מבית AISIN והמשקל הקל של 1,355 ק"ג, תאיץ גרסה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות למהירות מרבית של 200 קמ"ש. נתון צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 6.0 ליטר לכל 100 ק"מ וגרסה זו מדורגת ברמת זיהום 9.

באפשרות השלישית, סיטרואן C4 מצויד במנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל BlueHDI אשר מציע גם כן 130 כ"ס (3,700 סל"ד), נתון מומנט של 30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. סיטרואן C4 בגרסת הדיזל תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות, מהירות מרבית של 206 קמ"ש, זאת לצד צריכת דלק של 4.7 ליטר ל-100 ק"מ. גרסה זו מדורגת ברמת זיהום 4.

image

ממדים ועיצוב

סיטרואן C4 החדש מבוסס על פלטפורמת CMP - Common Modular Platform ומתוכנן להחזיר את סיטרואן לתחרות במרכז הבמה, בפלח הרכב המשפחתי - סגמנט C. אורכו של CITROEN C4 עומד על 435.5 ס"מ, רוחבו על 180 ס"מ, גובהו 152.5 ס"מ, בסיס הגלגלים נפרש על פני 267 ס"מ ומרווח הגחון עומד על 15.6 ס"מ.

תא נוסעים ואבזור

תא הנוסעים של סיטרואן C4 ו-e-C4 החדשים תוכננו כך שמסביב לנוסעים ממוקמים תאי אחסון, שני שקעי טעינה – אחד לטעינה ושני מסוג USB-C גם להזרמת מידע, תאורה אישית, מתקן נשיאה אינטגרלי לטאבלט ממול הנוסעת שלצד הנהגת באופן שאינו מאפשר לנוהגת לראות מה מוקרן בטאבלט.

סיטרואן C4 ו-e-C4 מצוידים כאמור כסטנדרט במערכת המתלים PHC - Progressive Hydraulic Cushions של סיטרואן ששעוזרת לייצר נוחות נסיעה וספיגת מהמורות – אפקט "השטיח המעופף". בנוסף אל מערכת מתלים זו, סיטרואן C4 ו-e-C4 מצוידות גם במושבי ה-Advanced Comfort אשר בעזרת ריפוד עמוק ורב שכבתי, יוצרים נקודות מגע רבות עם הגוף ונוחות ישיבה גבוהה במיוחד, גם בנסיעות ממושכות.
גם תא המטען מציע קלות הטענה בזכות גובהו ומשטח ההטענה השטוח וגם נפח של בין 380 ל-1,250 ליטר בקיפול המושבים בכל גרסאות המנועים. רצפת תא המטען בגרסה החשמלית בלבד בעלת שני שלבים ומתחתיה ישנו תא ייעודי לאחסון כבל הטעינה.

image

במרכז הדשבורד של סיטרואן C4 ו-e-C4 נמצא מסך מגע בגודל 10 אינץ' ובו נמצאת מערכת המולטימדיה ותפעול רוב מערכות הרכב, לצד תפעול חיצוני למערכת המיזוג, כאשר בגרסה החשמלית ניתן לתזמן מראש את הפעלת המיזוג ברכב לפני התחלת הנסיעה לשם קירורו או חימומו בטווח של עד 45 דקות לפני התחלתה. בהתאם לכך, הגרסה החשמלית מציעה גם אפשרות חימום לגלגל ההגה. גם לוח המחוונים הנו דיגיטלי וצבעוני ובו אפשרויות תצוגה למידע הרכב וישנה תצוגה עילית בחלקו העליון של הדשבורד להקרנה של נתון המהירות, מערכת זיהוי התמרורים, בקרת השיוט האדפטיבית ועוד.

image

סיטרואן C4 ו-e-C4 משווקים בישראל ברמת אבזור יחידה וגבוהה – SHINE. זו כוללת רשימה של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות:

  • בקרת שיוט אדפטיבית, כולל פונקציית עצירה
  • מערכת לניטור מרחק מלפנים
  • מערכת בלימה אקטיבית מורחבת, עד 140 קמ"ש כולל זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי
  • מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה
  • מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי
  • Highway drive assist – מערכת המשלבת את בקרת השיוט האדפטיבית ושמירה על מיקום בנתיב
  • מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך
  • מערכת התרעה לערנות נהג
  • זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי בהתאם בבקרת השיוט
  • זיהוי תמרורים מורחב – מזהה תמרורי עצור, אין כניסה, עקיפה אסורהמותרת ומציג את התמרור לנהג
  • Blind spot monitoring – התרעה על רכב בשטח המת של שדה הראיה

image

עיקרי רשימת אבזור הנוחות ברמת גימור SHINE:

  • מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה (לבנזין והדיזל)
  • שלושה מצבי נהיגה – חסכוני, רגיל, ספורט
  • כניסה והתנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה
  • מושבי ADVANCED COMFORT בריפוד בד ועור מלאכותי
  • חישוקי 18 אינץ'
  • מראה פנימית אלקטרו-כרומטית
  • חיישני חניה 360 מעלות
  • מצלמת חניה אחורית הכוללת מבט על וירטואלי וקווי גבולות חניה
  • פנסי ערפל LED קדמיים עוקבי פניה
  • פנסים ראשיים ואחוריים LED
  • בלם חניה חשמלי
  • חיישן גשם להפעלת מגבים
  • חיישני אור להדלקת פנסי הרכב
  • מערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך מגע בגודל 10 אינץ' ו-6 רמקולים
  • ממשק Apple CarPlay ו-בלו-טות'
  • מראות צד מתקפלות חשמלית עם תאורה בצדי הרכב
  • שקעי USB לקישוריות וטעינה

לרכב חשמלי בלבד מתווספים האביזרים

  • מערכת תזמון להפעלת מזגן בזמן חניה בכדי לצנן את הרכב לקראת החזרה לרכב - כל עוד הרכב בטעינה
  • מערכת חימום הגה

image

מחירים - CITROEN C4:

  • סיטרואן eC4 ברמת SHINE ימכר בישראל ב-164,990 שקל
  • · סיטרואן C4 1.2 PureTech ברמת SHINE ימכר בישראל ב-138,990 שקל
  • · סיטרואן C4 BlueHdi ברמת SHINE ימכר בישראל ב-146,990 שקל

גרסאות אלה ניתנות לרכישה עם גג פנורמי נפתח בתוספת של 4,000 שקל בגרסה החשמלית ו-6,000 שקל בגרסאות הבנזין והדיזל.

אחריות:

5 שנים או 120,000 ק"מ לרכב.
הגרסה החשמלית מקבלת גם 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה.

image

162799893818616279989385261627998938936162799893944416279989398001627998940256162799894080916279989411251627998941561162799894196316279989423421627998942769