שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורס גורקה: עוד קשוח מהודו

עם עיצוב המזכיר בצורה מחשידה את ה-G של מרצדס, הגורקה הוא כלי קטן עם יכולות שטח לא מבוטלות

לפני חודש בדיוק פרסמנו כאן כתבה על הדור החדש של המהינדרה טאר (קישור לכתבה), רכב שטח פשוט וקשוח המיוצר בהודו. אבל הטאר לא לבד: חברת פורס (Force) הציגה כמעט במקביל את הדור הבא של רכב השטח הקשוח שלה, הגורקה (Gurkha). לעומת הטאר, שנראה דומה באופן חשוד לרנגלר, הגורקה מזכיר בצורתו מרצדס G שעבר תהליך הקטנה וגם כאן, כמו בטאר, הדימיון נובע כנראה משורשיה של החברה.

image

פורס נקראה בעבר באז'אז' טמפו (Bajaj Tempo), והיא נוסדה מיד לאחר מלחמת העולם השנייה והתמקדה בתחילה בייצור ובהרכבה מקומית של כלי רכב מתוצרת חברת טמפו הגרמנית (קישור לכתבה על החברה). במהלך השנים טמפו נרכשה על ידי מרצדס, שקיבלה בחבילה גם שליטה מסוימת על חברת באז'אז', שהסתיימה רק בתחילת המאה הנוכחית. אבל ה-DNA נשאר, גם בעיצובים וגם בשימוש במנועים של מרצדס.

הגורקה החדש ישווק בשלב ראשון בגרסת שלוש דלתות בלבד (בדור הנוכחי יש גם גרסת חמש דלתות) והוא יהיה כלי קטן יחסית שאורכו 4.1 מטר עם מקום לארבעה נוסעים. הוא יצויד במנוע דיזל של מרצדס בנפח 2.6 ליטר המספק כ-90 כ"ס וכ-25 קג"מ ובתיבת הילוכים ידנית עם חמש מהירויות. מאחור תמצאו סרן חי ומלפנים מתלה נפרד, שניהם נתמכים בקפיצי סליל. בנסיעת כביש ההנעה אחורית בלבד, ויש תיבת ההעברה עם הילוך כוח. אבל ה"דובדבן" מגיע בצורת שתי נעילות רוחביות נשלטות, קדמית ואחורית. צמיגי שטח במידה 245/70 R16 משלימים את העסק.

image

תעשיית הרכב בהודו נמצאת בהתפתחות מתמדת, והיום היא השישית בגודלה בעולם. אמנם המכוניות שמיוצרות שם אינן שיא הטכנולוגיה, אבל אין ספק שכלים כמו הגורקה והטאר יכולים ל"קרוץ" למי שמחפש רכב שטח פשוט וזול, עם עבירות טובה. וחבל שאי אפשר לייבא אותם לארץ.

image

שני המנופים בצד ימין של התמונה מפעילים את הנעילות הרוחביות