שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הבא של הדאסטר יקבל "בוסט" חשמלי

בעוד שלוש עד ארבע שנים יגיע הדור השלישי של הדאצ'יה דאסטר, וכדי לשרוד את התקנים האירופאים המחמירים הוא יקבל הנעה היברידית ואולי גם חשמלית טהורה

הדאסטר של דאצ'יה הוא אחד מרכבי השטח הפופולריים ביותר באירופה, בזכות הפשטות, המעשיות, יכולות השטח – וכמובן גם המחיר הנוח. הדור השלישי שלו, שצפוי להגיע לקראת שנת 2025, ישמור על כל המאפיינים הללו למרות החשמול הבלתי נמנע (למבחן שטח של הדאסטר).

דאצ'יה התחייבה להמשיך ולהציע רכבים המונעים על ידי מנועי בעירה פנימית בלבד למשך זמן רב ככל האפשר, לפני הרחבת השימוש בטכנולוגיות היברידיות וחשמליות. למרות שכבר הציעה את הספרינג (קישור לכתבה), שהיא בין המכוניות החשמליות הזולות ביותר בעולם, יצרנית הרכב הרומנית תציג את ההיברידית הראשונה שלה רק בשנת 2023 על בסיס הג'וגר, כ"היברידית 7 המושבים הזולה ביותר בשוק".

image

הדאסטר ה"מתוח"

הדאסטר הוצג לראשונה בשנת 2010 כשהדור השני הגיע בשנת 2017, וקיבל השנה מתיחת פנים של אמצע החיים. המשמעות היא שהדור השלישי נמצא במרחק של שלוש עד ארבע שנים לפחות, כלומר בסביבות שנת 2024 עד 2025. אך כדי לעמוד בתקינה האירופאית המחמירה, דאצ'יה תהיה חייבת לצייד אותו בהנעה חשמלית כלשהי, היברידית או טהורה.

פלטפורמת ה- CMF-B, שכבר עומדת בבסיס הסנדרו והג'וגר, תשמש בסופו של דבר את כל מגוון הדגמים של דאצ'יה, כולל הדאסטר הבא. זה יכול לאפשר שימוש ברכבת הכוח של רנו קפצ'ור E-Tech. גרסה חשמלית מלאה אפשרית גם היא, על בסיס ארכיטקטורת CMF-BEV של הרנו 5 החשמלית, מכיוון שהיא יכולה להכיל גלגלים בקוטר גדול המצוידים בצמיגי שטח. הבעיה היחידה היא שהפלטפורמה הזו מגיעה כרגע עם הנעה קדמית בלבד, אך הדבר עשוי להשתנות בעתיד.

image

לדאסטר יצטרף בקרוב רכב שטח גדול יותר, בסיגמנט C, שהשקתו צפויה במחצית השנייה של 2022, וייתכן שיגיע גם במהדורת שבעה מושבים. דגם זה הוצג כבר כקונספט וקיבל את השם ביגסטר (bigster), והוא יהיה הראשון לשאת את הלוגו החדש של דאצ'יה.

image

הביגסטר

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - איגור

14 בנובמבר 2021 ב 21:04

שלום לכם, מעוניין מעוד בדאסטר, אך יש לי כמה שאלות שמעניינות אותי. אשמח מעוד לעזרה.
האם יש הדבל בין יצור רוסי ורומני שמגיע ארצה? ראיתי אצל בלוגרים רוסים תלונות על האיכות הריתוך וצבע, שלפי תענתם יכולים לגרום לסדקים בשמשה הקידמית וחלודה?
האם כדי לחקות לביגסטר, שמעתם משהו על המיגון ואבזור? או אפשר לקחת דאסטר ולהכין אותו לשטח?
עד כמה הרכב הזה בעייתי ויקר בתחזוקה, גם מכנית וגם אלקטרונית? האם אפשר לראות אותו כרכב שיכול לשרת אותנו כרכב שטח וגם משפחתי לטווח ארוך? רכב צרפתי תוצרת רומניה, האם יש סיבה לחשד ודאגה?🙂
מדובר בדיזל ידני.
תודה

2

Ogash Ofer

15 בנובמבר 2021 ב 06:49

דאצ'יה, המייצרת את הדאסטר, היא בבעלות רנו הצרפתית.
להרחבה בעניין ראה באופן כללי מהקטלוג:
https://www.4x4.co.il/article/14321
וכתבה על השקת הדגם בישראל:
https://www.4x4.co.il/article/12134
סה"כ רכב אמין עם יכולת שטח מכובדת, למרות החוסר בהילוך כוח.
ראה סיכומי טיולים:
https://www.4x4.co.il/t/366

3

אורח/ת - איגור

16 בנובמבר 2021 ב 11:32

תודה על ההסבר וקישורים, עזר לי הרבה, הטיול סופר מעניין