שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Fering Pioneer – רכב המסעות האולטימטיבי

עם שני מנועים חשמליים ומנוע מאריך טווח המוזן בביו-דיזל, הפיוניר של חברת פרינג יוכל לנסוע 7000 ק"מ על תדלוק אחד. ויש עוד הפתעות

בד הקנבס נמצא בשימוש רחב בתרבות הפנאי. עושים ממנו מפרשים לסירות, אוהלים, תיקי גב, נעלי הליכה ויש לו עוד הרבה שימושים. אבל המקום המפתיע ביותר שבו תמצאו אותו, הוא במרכב של רכב שטח חדש, שנבנה על ידי חברת פרינג (Fering) הבריטית, הפיוניר (Pioneer). זהו כלי יוצא דופן, שהחברה מייעדת אותו כרכב מסעות עם עבירות ללא פשרות, טווח נסיעה אדיר ויכולת לפעול בכל תוואי שטח ובכל תנאי אקלים.

הפיוניר. מרכב קנבס על שלדת אלומיניום

בהתאמה לייעוד, גם התכנון יוצא דופן. הפיוניר נבנה על שלדה עשויה אלומיניום וחומרים מרוכבים, והמרכב עשוי כאמור מקנבס. מהשילוב הזה מתקבל משקל עצמי נמוך במיוחד לכלי במידות האלה (5.5 מטר אורך ו-2 מטר רוחב) - 1500 ק"ג בסך הכל. לפיוניר שני סרנים פורטליים, שמעל כל אחד מהם מותקן מנוע חשמלי, והם מעבירים את הכוח דרך דיפרנציאלים סטנדרטיים. כדי לאפשר את הנסיעה בתנאי אקלים קיצוניים, הרכב צוייד במצברי ליתיום-טיטניום-אוקסיד, המסוגלים לפעול בטווח טמפרטורות ממינוס 40 ועד 60 מעלות צלסיוס.

המצברים האלה מספקים טווח נסיעה חשמלי של כ-80 ק"מ בלבד, ולכן נוסף מנוע שלוש בוכנות בנפח 800 סמ"ק המוזן בביו-דיזל המתפקד כמאריך טווח, והוא מאריך את הטווח שחבל על הזמן: בקונפיגרציה הקיצונית ביותר, הפיוניר יוכל לנסוע 7000 ק"מ על תדלוק אחד! מנוע הטעינה יעבוד כל הזמן בסל"ד אופטימלי, וצריכת הדלק שלו בתנאים כאלה תעמוד על 20 ק"מ לליטר. כדי לעבור את המרחק הזה ייאלץ מי שינהג בו להצטייד בסבלנות רבה, שכן המהירות המירבית תעמוד על כ-80 קמ"ש בלבד...

יכולת ההעמסה של 1.5 טון, בדיוק כמו המשקל העצמי

מלבד ההנעה הלא שגרתית, לפיוניר גם ביצועים יוצאי דופן: השילוב של הסרנים הפורטליים, יחד עם צמיגים גדולים ומתלים מתכווננים, נותנים לו מרווח גחון שיכול להגיע עד 80 ס"מ. יכולת הטיפוס עומדת על 60 מעלות, והכלי יכול לדלג בקלות על מדרגה של חצי מטר ולצלוח מעבר מים בעומק 1.4 מטר. יכולת הנסיעה שלו בשיפוע צד פנומנלית, והיא עומדת על 50 מעלות. גם יכולת ההעמסה מרשימה: הכלי יכול לשאת 1.5 טון, בדיוק כמו משקלו העצמי.

חברת פרינג הוקמה על ידי בן סקוט-גדס (Ben Scott-Geddes), שעבד במחלקות הפיתוח של פרארי ושל מקלארן. המהנדסים שעובדים איתו, הגיעו גם הם ברובם מעולם המירוצים. הפיוניר נמצא כעת בסדרה קשוחה של ניסויי שטח, והייצור הסדרתי אמור להתחיל בעוד כחצי שנה. המחיר עדיין לא פורסם, אבל הוא בוודאי לא יהיה זול.

80 קמ"ש בדרך אל הקוטב