שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור חדש ללאדה ניבה ב-2024

אחרי שנים ארוכות שבהן יוצרה ללא שינויים משמעותיים, הדור הבא של הניבה יהיה משהו שונה לחלוטין, שיתבסס על מכלולים של דאצ'יה

ההשתלטות הסופית של קבוצת רנו על חברת אוטו-ואז, יצרנית דגמי הלאדה, מתחילה לתת אותותיה בדגמים אותם מייצרת החברה הרוסית. בשנים הקרובות צפויים ארבעה דגמים חדשים, שאחד מהם יהיה הדור הבא של הניבה הוותיקה (קישור לכתבה). דגם נוסף יהיה ככל הנראה רכב פנאי גדול יותר, עם שבעה מושבים.

במסגרת מהלכי ההשתלטות, מאחדת רנו את פעילות לאדה עם פעילות של חברה אחרת הנמצאת בבעלותה, דאצ'יה, והדגמים החדשים יחלקו את אותה פלטפורמת CMF-B, המשמשת גם את הלוגן והסנדרו של דאצ'יה, כמו גם את הקליאו של רנו ואת ג'וק והנוט של ניסאן. צעדים אלה מבשרים גם על הפסקת הייצור של הניבה טראוול, שמוכרת גם כשברולט ניבה, שריד מתקופת השליטה של ג'נרל מוטורס בחברה. עוד דגם שככל הנראה ייעלם, הוא הניבה ברונטו הקשוח (קישור לכתבה).

סקיצה של הניבה החדשה. עיצוב מודרני עם קריצה לדגם הישן

סקיצה שפרסמה החברה של מה שאמור להיות הניבה החדשה, חושפת רכב קומפקטי יחסית, עם צמיגים גדולים מאוד ביחס לגוף (טוב, זאת בסך הכל רק סקיצה), עם אלמנטים עיצוביים שמשדרים קשיחות, ופנסי איתות מעל הפנסים הראשיים, כמו בניבה המקורית. האחראי על העיצוב הוא ז'אן-פיליפ סאלאר (Jean-Philippe Salar), שהצטרף לחברה בראשית שנה זו. לפני כן עבד בדאצ'יה, שם עיצב את כל הדגמים העכשוויים.

שלא כמו בדגם הישן, לדגם החדש יהיו ארבע דלתות במקום שתיים, כשהאחוריות ללא ידיות חיצוניות. בדגם הייצור, כנראה שהן ישובצו לאורך המסגרת כמו בניסאן ג'וק. באשר לרכבות כוח, טכנולוגיה, תמחור, תקינה וכל השאר – עדיין לא נחשפו נתונים. עם זאת, בהתבסס על ההתנהלות של דאצ'יה, צפוי מוצר מודרני עם תג מחיר סביר.

המותג לאדה מוביל כיום את השוק הרוסי, נתח שוק של מעל 20 אחוז. בתוך קבוצת רנו, לאדה ודאצ'יה ימשיכו לשאת זהות נפרדת אך הדגמים של שתיהן, כאמור, יתבססו על פלטפורמת ה- CMF-B.

ניבה טראוול. הייצור יופסק