שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

גאוסין H2: משאית מרוץ המונעת בתאי דלק מימניים

המשאית, שעוצבה על ידי פינינפארינה, תתחרה כבר בדקאר הקרוב, שייערך בתחילת ינואר 2022

חברת גאוסין חשפה השבוע משאית מרוץ המיועדת להתחרות בדקאר הקרוב, עם מערכת הנעה היברידית המבוססת על שני מנועים חשמליים ועל מנוע תאי דלק המוזן במימן שישמש כמאריך טווח (קישור לכתבה על מנוע תאי דלק). לשילוב הזה יש יתרון סביבתי גדול: משאית עם אפס פליטות, המתאימה בדיוק לרוח העולמית הנושבת כיום, עם העיסוק בבעיות האקלים. גאוסין לא תהיה החברה הירוקה היחידה בראלי: גם אאודי תתחרה עם כלי רכב חשמליים, בהם ינהגו פטרהנסל וסאיינז (קישור לכתבה).

המשאית, שתוכננה ועוצבה בשיתוף עם פינינפארינה, מבוססת על שלדה קלה במיוחד ומונעת כאמור על ידי שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן, שמפיקים 402 כ"ס כל אחד. הסוללות קטנות יחסית, בהספק של 82 קוט"ש, והן נטענות ממנוע תאי הדלק המוזן ממיכל המימן, המכיל 80 ליטר. בתנאי מרוץ, בנסיעה במהירויות של עד 140 קמ"ש - כפי שהתקנות קובעות - המשאית תוכל לגמוע מרחק של 250 ק"מ. מילוי מיכל המימן לוקח פחות מ-20 דקות.

ההשתתפות בדקאר נועדה בין היתר להדגמת הכוח והאמינות של שילוב מנועי המימן-חשמל. הנתונים שייאספו במהלך הראלי ישמשו לפיתוח ושיפור המשאיות ההובלה שהחברה מתכוונת להשיק במהלך 2022. מדובר בחמישה דגמים שונים, שפותחו גם הם בשיתוף עם פינינפארינה. בשלב הראשון, יוצעו שני דגמים, האחד המיועד להובלות למרחקים ארוכים יהיה היברידי חשמל/מימן עם טווח נסיעה של כ-800 ק"מ, והשני חשמלי בלבד המיועד להובלות עירוניות עם טווח של 400 ק"מ בין טעינות. בדגם הזה, ניתן יהיה להחליף סוללה בתוך שלוש דקות בלבד, ולהמשיך בעבודה.

דגמי המשאיות המתוכננים של גאוסין

חברת גאוסין (Gaussin) היא חברה צרפתית ותיקה ביותר, שנוסדה עוד בשנת 1880, ועוסקת היום בפיתוח וייצור כלי רכב לשינוע מטענים כבדים בנמלים ובשדות תעופה. בשנים האחרונות ההתמקדות היא בטכנולוגיות של הנעה נקייה וניהוג אוטונומי. לדברי מנכ"לה הנוכחי, כריסטוף גאוסין, שהוא נינו של מייסד החברה, כ-50 אלף כלי רכב מתוצרת החברה שלו כבר פועלים במקומות שונים בעולם. מלבד הכניסה לתחום משאיות ההובלה, החברה מתכוונת לייצר - בהתבסס על אותה פלטפורמה ובאותן טכנולוגיות - גם מערבלי בטון, רכינות, משאיות אשפה ואפילו אוטובוסים.

כלי שינוע של גאוסין