אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

קטנועי ה-MP3 החדשים של פיאג'ו הגיעו לישראל

קטנועי ה-MP3 החדשים של Piaggio הגיעו לישראל. הקטנועים החדשים הגיעו לישראל עם תא מטען המאחסן 2 קסדות מלאות, מגן רוח איכותי ולראשונה בעולם בתחום הקטנועים גם הילוך אחורי

יבואנית קטנועי Piaggio בישראל, החלה בשיווק קטנועי ה-MP3 החדשים Piaggio 400 MP3 HPE- Piaggio MP3 500 HPE Advanced. בשנת 2006, פיאג'ו הציגה לראשונה את הקטנוע התלת-גלגלי הראשון בעולם ובשנת 2014 הפך ה-MP3 לקטנוע התלת-גלגלי הראשון עם מערכות ABS ו-ASR.

שני דגמי MP3 HPE משלבים ארגז בנפח 50 ליטריםשיכול לאחסן 2 קסדות מלאות, מגן רוחהמותאם בעיצובו לקטנוע.

תמונה ללא תיאור

דגם ה- Piaggio MP3 500 HPE Advanced מציגהילוך אחורי לנוחיות הרוכב. כמו כן, לוח השעונים בקטנועים כולל שני לוחות עגולים ולוח דיגיטלי רב-תכליתי המציג מידע לגבי צריכת הדלק (נוכחית וממוצעת), מהירות (ממוצעת ומקסימלית), מד דלק, זמן נסיעה, וטמפרטורה. לוח השעונים כולל גם שעון, מונה נסיעה ומתח הסוללה. הלוח כולל 11 נורות חיווי לאורות גבוהים, דלק רזרבי, לחץ שמן, ABS, ASR ועוד. 4 נורות אזהרה מתחת לתצוגה מעידות על הפעלת תאורת היום, נעילת הגלגלים, בלם החניה, ריפוד מגן מול הרגליים, וו נשלף לתיק, וחיבור USB.

דגמי ה- MP3 כוללים מערכת בלימה ABS למניעת נעילת הגלגלים יחד עם מערכת בקרת אחיזה ASR (בקרת החלקת האצה). מערכת ה-ASR (שהוכנסה לקטנועים לראשונה על ידי פיאג'ו) משפרת את הבטיחות בכך שהיא מונעת מהגלגל האחורי להחליק על משטחים בעלי אחיזה ירודה כמו אספלט רטוב. מערכת ה-ABS התלת-ערוצית, שפותחה יחד עם Continental, מעלה את רמת הבטיחות הפעילה ומונעת את נעילת הגלגלים בעת בלימה, ובכך מספקת שליטה מלאה על הרכב בכל זמן נתון. מערכת הבלימה של MP3 כוללת בלמי דיסק בכל שלושת הגלגלים, בקדמיים בקוטר של 258 מ"מ ובאחורי בקוטר של 240 מ"מ. הגלגלים הקדמיים הגדולים, בקוטר 13".

הבטיחות של ה-MP3 נובעת גם מהטכנולוגיה הבלעדית של פיאג'ו – הרשומה כפטנט, של שני גלגלים קדמיים עצמאיים וניתנים להטיה. הגלגלים מנוהלים על ידי מתלים ייחודיים עם ארבע זרועות. מוטות ההיגוי הימני והשמאלי מסתובבים בתצורה קלאסית של זרוע יחידה. מנגנון הנעילה של המתלים הקדמיים, מאפיין ייחודי של הקטנוע התלת-גלגלי האיטלקי, הופך את האיזון של MP3 מדינאמי לסטטי. בהתנעת ה-MP3, הוא נשאר מאוזן על שלושת הגלגלים ללא צורך ברגלית (למרות שקיימת). כדי לחזור למצב פעולה רגיל, מאיצים או משתמשים בלחצן הייעודי.

תמונה ללא תיאור

מנוע ה- HPE400 (שהחליף את דגם ה- 350 היוצא) מספק 35.4 כ"ס ב- 7000 סל"ד; צילינדר אחד, 4 פעימות, 4 שסתומים, קירור נוזל והזרקת דלק. המאפיינים של הדגם שאובים מעולם האופנועים, כמו מצמד רטוב אוטומטי מרובה-צלחות. המנוע, המבוסס על מנוע ה-350 ודומה לו במשקל ובממדים, שונה ממנו לא רק בנפח, אלא גם בביצועים מכאניים ותרמודינמיים משופרים ובהפחתת ויברציות ורעש. כל השינויים משפרים את נוחות הנסיעה, בפרט במהירות שיוט. המנוע מציג מערכת חדשה בשם PCV שהיא פטנט רשום של Piaggio: אוורור של בית הארכובה, המפחית מאיבוד השאיבה ובכך מגביר את הכוח.

מנוע ה- 500 HPE, מנוע "חצי הליטר" של Piaggio, עם צילינדר אחד, 500 סמ"ק, 4 שסתומים, קירור נוזל והזרקה אלקטרונית, הוא המנוע החזק ביותר בקטגוריה שלו וכולל מצערת אלקטרונית Ride-by-Wire המשפרת את העברת הכוח ומייצרת תפעול חלק בסל"ד הנמוך. הרוכב יכול להחליף מפות בלחיצה על כפתור בכידון ולתעדף ביצועים או חיסכון בדלק. המנוע בנוי בטכנולוגיה המתקדמת ביותר של מנוע חד-צילינדר – HPE (מנוע ביצועים גבוהים), ועומד בתקן Euro 5. בהשוואה למנוע הקודם, הביצועים משופרים, צריכת הדלק נמוכה יותר והרעש מופחת.

מחיר Piaggio 400 MP3 HPE יעמוד על 47,900 ₪ כולל מע"מ ואגרות רישוי ומחירו של Piaggio MP3 500 HPE Advanced יעמוד על 58,900 ₪ המחירים כוללים מע"מ ואגרות רישוי

תמונה ללא תיאור