שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח לרכבי 4X4 בהר חורשן 10/12/2021

ביום שישי יצאנו להדרכת נהיגת שטח לבעלי רכבי 4X4 בשטח טרשי שבהר חורשן. היה נפלא!

התאספנו בבוקר יום שישי נעים של חורף להדרכת נהיגה בשטח לקבוצת בעלי רכבי 4X4. היום התחלק לשני חלקים, עיוני ומעשי.
בהדרכה הזו, פור-ראנר, לנד קרוזר וגרנד צ'ירוקי.

1639236103998

את החלק העיוני העברנו בישיבה בצל העצים והסברנו איך בעצם אנו נוהגים בשטח.

מהו הינע 4X4, מהם היתרונות של הינע על כל הגלגלים, אילו בעיות נוצרו וכיצד פתרו אותן. מהו הדיפרנציאל, תיבת ההעברה, הילוך כוח וכיצד משתלבות כל המערכות המכניות האלו אחת בשניה.

מהי מערכת ה-ABS, מהו ESP, מה עושה בקרת האחיזה וכיצד כל האלקטרוניקה הזאת מפקחת על נסיעתו של הרכב בשטח.

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק



דיברנו והסברנו גם על שלושת הרכבים שהגיעו להדרכה. מה ההבדל ביכולותיהם, מה היתרונות ומה החסרונות של כל רכב וכיצד זה בא לידי ביטוי בנהיגת שטח.

זוויות מרכב, זווית גישה, זווית נטישה, זווית בטן ומרווח גחון ועוד ועוד.

סיימנו פרק עיוני, ועלינו לרכבים לחלק המעשי של היום.

מתחילים מהדבר החשוב ביותר - שיפוע צד. מהו שיפוע צד, כיצד נוהגים בשיפוע צד, מה עושים כאשר הרכב מאיים להתהפך וכמובן - איך יוצאים מזה.

משם, המשיכה השיירה בנסיעה בשבילי היער ועצירה קצרה ללימוד ותרגול מערכת בקרת ירידה במדרון.
יורדים, וגם מטפסים חזרה.

1639235579425163923558155016392356014121639235584297

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

163923558638716392355889041639235591430163923559428916392355966961639235598910

ועכשיו, הגיע הדבר האמיתי - "הנקיק". קטע קצר המדגים היטב מהי הנהיגה בשטח. חריצי קרקע ומעבר ביניהם ועליהם, טיפוס מתלול עם מדרגות סלע, הצלבות גלגלים והרבה סבסובי צמיגים. תמיד מצחיק לראות איך כל מי שזו הפעם הראשונה שלו מאבד את הצבע מהפנים, אבל אחרי שאני מבטיח שעוד לא היה לי מודרך שלא עלה את זה, נרגעים...

1639235861841163923586345616392358662781639235868876

את הקטע עושים קודם כל ברגל, לומדים אותו ובונים בראש איפה נניח את הגלגלים בכל מקטע. משננים שוב ושוב את המוטו "הכי חשוב זו רציפות תנועה" - ולעבודה!

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

ועכשיו, אחרי שלכולם יש את הטעימה הראשונה, וכבר לא נבהלים מכל אבן שמבצבצת בדרך ומכל מדרגה קטנה, יוצאים למסלול נהיגה של כמה קילומטרים בדרך יער יפיפיה שמכילה בתוכה את כל מה שדרך טרשית יכולה להציע. מעלות, מדרגות, בורות, הצלבות, סלעים דרדרים וקוצים.

16392360924451639236093522163923609644016392360992531639236112653163923610129916392361139071639236110465

לסיום יום ההדרכה שלנו, אנו פונים ל-"נתיב ההצלבות" - דרך מחורצת בתעלות עמוקות שחפרו המים. חריצים עמוקים שכדי לחצות אותם אנו מניפים שני גלגלים באויר!

1639236460004163923646275416392364653981639236467536

סיימנו. שיחת סיכום והעברת חוויות על כוס קפה. היסודות שקיבלנו ישמשו אותנו באלפי קילומטרים של טיולי שטח והנאה מהרכב ומנופי הארץ.

מקווים שנהנתם, סעו בזהירות ובתבונה, וניפגש בשבילים.

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - אמיר

12 בדצמבר 2021 ב 15:18

הדרכה מעולה. חגי כספי מדריך מצויין. עושה הדרכה נעימה ומקצועית. תורם הרבה גם למי שעם קצת נסיון

2

אורח/ת - דניאל ב.

05 בינואר ב 12:31

חגי,
רציתי להודות לך על יום הדרכה מקסים 🤗
היה לי העונג להכיר אותך.
תודה רבה עבור הסבלנות, המקצעויות והאכפתיות - רואים שאתה עושה את זה מהלב.
תודה רבה!

3

אורח/ת - אלי

05 בינואר ב 12:32

תודה רבה על הדרכה מקצועית ונעימת הליכות.