כביש / ספורט > כתבות

יונדאי אלנטרה Hybrid נוחתת בישראל

הסדרה ההיברידית של יונדאי אלנטרה מושקת בישראל וממשיכה את קו הדגמים החדש של היצרן

image

יבואנית יודנאי לישראל משיקה את האלנטרה Hybrid החדשה. רכב מנהלים משפחתי, טכנולוגי ומתקדם עם מערכת הנעה היברידית. יונדאי אלנטרה Hybrid המצטרפת לדגמי סונטה, טוסון, i20 ו-IONIQ 5 החדשים שהושקו מוקדם יותר השנה ומייצגים את דור המוצרים החדש של יונדאי השם דגש על טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב ספורטיבי ומערכות בטיחות חדשות .

לראשונה, יונדאי מציגים את האלנטרה עם יחידת הנעה היברידית, זאת מתוך החלטת החברה להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים בכל הסיגמנטים. יונדאי אלנטרה Hybrid מצוידת ביחידת הנעה היברידית המספקת חיסכון אופטימלי בדלק ופליטות מזהמים נמוכה.

יונדאי אלנטרה Hybrid המשפחתיות זכתה להכרה בין לאומית על איכויותיה, כולל זכיה בתואר מכונית השנה בצפון אמריקה לשנת 2021.

פלטפורמה חדשה מהדור השלישי

הדור החדש של יונדאי אלנטרה נבנה על בסיס פלטפורמת K3 של יונדאי. פלטפורמה זו מציגה חוסן מבני בשילוב חיסכון במשקל והורדת מרכז הכובד. הפלטפורמה החדשה תוכננה גם לשימוש עם יחידת הנעה היברידית, מה שהוביל להצגתה של יונדאי אלנטרה Hybrid.

עיצוב

קו העיצוב של האלנטרה Hybrid הוא המשך ישיר לדגמי הדור החדש של יונדאי, ובראשם סונטה וטוסון החדשים. העיצוב הדינמי של האלנטרה החדשה משלב צללית קופה 4 דלתות עם קו גג נמוך.

מעצבי יונדאי העניקו לאלנטרה Hybrid החדשה חזית מודגשת קדימה המשתלבת עם מכסה המנוע. מוטיב ה"תכשיטים הפרמטרים" של יונדאי בא לידי ביטוי בשבכה בעלת צורות גאומטריות רב מפלסיות המשתלבות זו בזו, קווים וחיתוכים חדים למסיט הרוח התחתון וכונסי האוויר בפגוש הקדמי וחתימת LED ייחודית בעל מוטיב גאומטריים מנוגדים בפנסים הקדמיים.

image

תא הנוסעים

תא הנוסעים וסביבת הנהג ביונדאי אלנטרה Hybrid החדשה עוצבו לפי תפיסה מרחבית השואבת השראה ואלמנטים מעולם התעופה. תכנון הפאנל הקדמי מתמקד בנהג. במפלס העליון מערכת המולטימדיה מימין מוטה לכיוון הנהג כדי להקל את התפעול והגישה, וכך גם הקונסולה המוגבהת בין המושבים שכוללת קשת הפרדה בין הנהג לנוסע המשמשת גם כידית אחיזה. פתחי המיזוג מוסווים תחת אלמנטים רוחביים החוצים את לוח המכשירים.

ברמת הגימור הבכירה מגיעה יונדאי אלנטרה Hybrid עם מסך SVC בגודל 10.25 אינטש המשמש כלוח מחוונים ומאפשר תצוגת מידע אינפורמטיבית ואפשרות עיצוב תצוגת נתונים משתנים לבחירת הנהג, ובהתאם למצב הנהיגה הנבחר.

בדור החדש של יונדאי אלנטרה נעשתה בחירה בחומרי דיפון משודרגים, וזאת בנוסף לגימורי אלומיניום סביב פתחי המיזוג ובקונסולה המרכזית ומשטחי "שחור פיאנו" מבריקים לצד תאורת אווירה עשירה.

image

יחידת הנעה היברידית

יחידת ההנעה ההיברידית ביונדאי אלנטרה משלבת מנוע בנזין בעל נצילות אנרגטית גבוהה, מנוע חשמלי חזק ותיבת הילוכים כפולת מצמד המעבירה את שילוב הכוח של המנועים אל הגלגלים.

מנוע הבנזין GDI בנפח 1.6 ליטר מסדרת גמא מספק 105 כ"ס ו-15 קג"מ ופועל בשיטת "מחזור אטקינסון". שיטת פעולה זו מבטיחה ניצול מרבי של בעירת הדלק בתא השריפה, כשבסיוע מערכת הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה נדרש פחות דלק בכל מחזור בעירה של המנוע ללא ירידה בתפוקה המרבית.

לצידו נמצא מנוע חשמלי בהספק של 43.5 כ"ס ובעל מומנט של 17.3 קג"מ המתקבלים באופן מיידי. השילוב של שני המנועים יוצא תפוקה מרבית של 139 כ"ס ומומנט משולב של 27 קג"מ, כאשר מחשב ניהול חכם ממקסם את פעולת המנוע החשמלי במהירויות נמוכות ומשלב אותו לסיוע בתאוצה כדי להוריד עומס ממנוע הבנזין.

לרשות הנהג עומדת מערכת לבחירת מצבי נהיגה Drive Mode המאפשרת בחירה בין מצב נהיגה חסכוני לאפקטיביות מלאה או מצב נהיגה ספורטיבית לביצועים מרביים. בנוסף ישנו מצב Smart הלומד את אופי הנהיגה של הנהג ומתאים עצמאית את מצב הנהיגה האופטימלי בכל רגע נתון. כל אלו מאפשרים ליונדאי אלנטרה Hybrid להציג צריכת דלק של 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ולהשתייך לקבוצת זיהום 2, מה שהופך אותה למכונית חסכונית וידידותית לסביבה.

סוללת ליתיום-פולימר

המנוע החשמלי של יונדאי אלנטרה Hybrid מוזן מסוללת ליתיום-יון פולימר בעלת קיבולת של 1.32 קילוואט שעה. טכנולוגיית ליתיום-יון פולימר מעניקה יכולת אגירה גבוהה של אנרגיה לאורך יותר מחזורי טעינה. המשמעות היא שניתן להסתפק בסוללה קומפקטית וקלה שלא גוזלת מקום רב, ועדין לקבל ביצועי טעינה ופריקה מרביים ומהירים עבור המנוע החשמלי.

הסוללה נטענת על ידי מערכת בלימה רגנרטיבית, הממירה את אנרגיית הבלימה הקינטית לחשמל נוסף לסיוע בבלימת מנוע בירידות ממושכות כדי לשמור על אורך חיי הבלמים.
יונדאי מעניקה אחריות מורחבת על הסוללה ל-7 שנים או עד 150 אלף ק"מ.

image

בטיחות

כמו כל דגמי יונדאי, גם יונדאי אלנטרה Hybrid בעלת אותם הסטנדרטים בבטיחות האקטיבית והפאסיבית.

מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות, מערכות עזר והתרעה לנהג המבוססות על שילוב של מצלמה, רדאר וחיישנים היקפיים מנטרים את הסביבה והתנועה מסביב למכונית ומסייעים להימנע מהתנגשות באופן אקטיבי על ידי הפעלת מערכות הבלימה וההיגוי בעת הצורך.

במבחני הריסוק של NTHSA (המנהל הפדרלי לבטיחות בדרכים) זכתה האלנטרה לדירוג מרבי של 5 כוכבי בטיחות. איגוד חברות הביטוח האמריקאי IIHS העניק לאלנטרה החדשה את הציון המרבי בכל הפרמטרים במבחני הריסוק שערך והעניק לה את תואר Top Safety Pick לשנת 2021.

חבילת מערכות הבטיחות המתקדמות ביונדאי אלנטרה Hybrid החדשה כוללת:

FCA JT - התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום המזהה גם הולכי רגל ורכב דו-גלגלי. המערכת מאפשרת סיוע בחציית צמתים כשהיא מסוגלת לזהות תנועה המתקרבת באופן מסוכן ולהפעיל את הבלמים בהתאם כדי למנוע התנגשות.

LKA - מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז נתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.

SCC - בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים בשילוב מערכת LVDA להתרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים.

DAW - מערכת התרעה על ערנות נהג.

ROA - מערכת התרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה, או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.

HBA – תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכבים המגיעים ממול, ומשנה את אלומת האור הגבוה אוטומטית כדי למנוע סנוור.

image

ברמת גימור Supreme מתווספות גם מערכות:

BCA - מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.

RCCA – מערכת אקטיבית לזיהוי תנועה חוצה מאחור משולבת בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

SEA - מערכת יציאה בטוחה המתריעה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות

אבזור ורמות גימור

יונדאי אלנטרה Hybrid משווקת בישראל בשתי רמות גימור הכוללות מפרט אבזור בעל מאפיינים של מכוניות מסגמנט המנהלים והיוקרה.

רשימת האבזור ברמת גימור Premium כוללת:

מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינטש משולב דיבורית BT עם תאימות לממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay, כפתור VIEW להפעלת מצלמה אחורית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מפתח חכם לכניסה והנעה, התנעה מרחוק באמצעות שלט, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בורר מצבי נהיגה Drive Mode, חיישן אורות, חיישני חניה אחוריים מקוריים, חישן להדלקה וכיבוי אורות דרך באופן אוטומטי, מערכת להנעת חירום במקרה של פריקת מצבר V12, פנסי איתות במראות, תא מטען עם פתיחה חכמה, תאורת יום ותאורה אחורית LED וחישוקים קלים בקוטר 16 אינטש עם צמיגי 205/55.

מחיר יונדאי אלנטרה Hybrid ברמת גימור Premium: 147,900 ₪

רמת גימור Supreme כוללת בנוסף לאבזור ברמת גימור Premium גם:

משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, לוח מחוונים דיגיטלי SVC בעל תצוגה משתנה, תאורת LED בפנסים הקדמיים, גג שמש חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 17 אינטש עם צמיגים בחתך ספורטיבי 225/45.

מחיר יונדאי אלנטרה Hybrid ברמת גימור Supreme: 149,900 ₪

מידות

Supreme/ Premium

אורך

4675 מ"מ

רוחב

1825 מ"מ

גובה

1420 מ"מ

מרווח סרנים

2720 מ"מ

מרווח מהקרקע מינימאלי

140 מ"מ

מרווח רגלים מקסימלי מושב קדמי

1149 מ"מ

מרווח רגלים מקסימלי מושב אחורי

964 מ"מ

מרווח ראש מושבים קדמיים

946 / 1030 מ"מ

מרווח ראש מושבים אחוריים

947 מ"מ

מרווח כתפיים מושב קדמי

1434 מ"מ

מרווח כתפיים מושב אחורי

1412 מ"מ

מרווח מותניים מושב קדמי

1356 מ"מ

מרווח מותניים מושב אחורי

1282 מ"מ

נפח תא מטען

474 ליטרים

נפח מיכל דלק

42 ליטרים

משקל עצמי

1392/1345 ק"ג

דגם

מחיר בש"ח

Premium

147,900

Supreme

149,900

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - אלי

04 בינואר 2022 ב 13:32

בכותרת אלנטרה ובתמונה סנטה פה

2

Ogash Ofer

04 בינואר 2022 ב 15:16

אורח/ת - אלי כתב/ה:
"

בכותרת אלנטרה ובתמונה סנטה פה

"
צודק - יתוקן

3

Ogash Ofer

04 בינואר 2022 ב 17:43

אורח/ת - אלי כתב/ה:
"

בכותרת אלנטרה ובתמונה סנטה פה

"
תוקן - תודה על תשומת הלב