שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2022: הפתעות כבר בפתיחה

טעויות ניווט קריטיות ותאונה משמעותית אחת ביום הראשון של הראלי טרפו את הקלפים עבור מתמודדים רבים בקטגוריות האופנועים והמכוניות. במשאיות, עסקים כרגיל, עם שליטה מוחלטת של קאמאז. תצלומים מהאתר הרשמי של הדקאר

לאחר קטע פרולוג קצר של 19 ק"מ שנערך בשבת, הוזנק ראלי הדקאר ליום התחרות האמיתי הראשון. לא מעט מרוכבי האופנועים הבכירים "התברברו" קשות, והגיעו לקו הסיום בפיגור גדול אחרי המנצח ועלו טענות רבות כי ספר הדרך לא היה ברור דיו, וגרם לבלבול. גם קרלוס סאיינז התקשה בניווט וחברו לקבוצת אאודי, סטפן פטרהנסל, שבר מתלה אחורי ברכב שלו ויצא כליל מהתמונה. רק במשאיות הכל בשגרה: קאמאז, קאמאז ושוב פעם קאמאז.

סנדרלנד מרחף בדיונות

אופנועים

לא פחות מחמישה מנצחי עבר מתחרים השנה בראלי: קווין בנבידאס, מנצח השנה שעברה, טובי פרייס ומתיאס ווקנר – שלושתם רוכבים השנה עבור ק.ט.מ, סאם סנדרלנד (גאס גאס) וריק בראבק (הונדה). בסיום היום הראשון, רק ווקנר סיים בשלישייה הפותחת, סנדרלנד הגיע שישי ושאר השלושה השתרכו מאחור: בנבידאס במקום ה-14, פרייס ב-22, בראבק ב-35. וזה לא קרה בגלל שאיבדו את כישורי הרכיבה – הם טעו בניווט. הזמן הקצר שניתן להם ללמוד את המסלול כנראה לא הספיק, ובקטעי הווידאו שצולמו במהלך הסטייג' רואים קבוצות של רוכבים שמתכנסים יחדיו כדי להתייעץ לגבי הנתיב הנכון...

את היום הראשון ניצח הרוכב הצעיר מאוסטרליה, דניאל סנדרס, שהציג רכיבה וניווט מושלמים, אבל בסטייג'ים הבאים הוא איבד קצת גובה והמתחרים הבכירים שיפרו עמדות. אחרי היום השלישי מוביל סנדרלנד בדירוג הכללי, בהפרש מזערי מאדריאן ואן-בוורן (ימאהה) שבמקום השני. ווקנר תופס את המקום השלישי.

לואב על הגובה

מכוניות

הדיונות של סעודיה מתעתעות, ופה ושם מבצבצים מהן סלעים, ואת אחד מהם פגשה מכונית האאודי של פטרהנסל כבר ביום הראשון. במבט חטוף הכל היה נראה בסדר, אבל זמן קצר לאחר שהמשיך בנסיעה, המתלה האחורי שמאלי התפרק והגלגל נתלש ממקומו. המכונית אמנם תוקנה במשך הלילה אבל פטרנהסל קיבל את מלוא שעות העונשין על האיחור בהגעה, 16 שעות, ובכך איבד כל סיכוי להתמודד על אחד מהמקומות הראשונים. גם סאיינז היה בין אלה שהלכו לאיבוד ביום הראשון והוא סיים במקום ה-47 וגם הוא מחוץ לתמונת הניצחון.

הבמה נותרה לפיכך עבור שניים: נאסר אל-עטייה (טויוטה) ולא אחר מאשר סבסטיאן לואב (BRX). אל-עטיה ניצח את הסטייג' הראשון, לואב את השני (וסאיינז את השלישי...), והם מובילים כרגע את הדירוג הכללי, כשלנהג הקטארי יתרון של כ-40 דקות על מתחרהו.

פטרהנסל עם השברים

משאיות

התרגלנו כבר לראות את המשאיות הכחולות-לבנות של קאמאז מובילות את הדקאר, והשנה המצב אינו שונה: בדירוג הכללי אחרי הסטייג' השלישי, במקומות 1-4 נמצאים הצוותים מרוסיה. מוביל כרגע דימטרי סוטניקוב, אחריו אדוארד ניקולאייב, אנדריי קרגינוב ואנטון שיבלוב. האחרון היא היחיד מבין הרביעייה שטרם ניצח את דקאר, וזה בוודאי ידרבן אותו בהמשך הראלי.


אבודים במדבר - תקציר היום הראשון