שטח 4X4 > כתבות > חדשות

כל האולם טויוטה לנד קרוזר

המוזיאון היחיד בעולם המוקדש כולו לרכב השטח האייקוני של טויוטה, נמצא בעיר סולט לייק סיטי - בירת מדינת יוטה, ארה"ב. ויש סיבה מדוע הוא דווקא שם

אם אתם מעוניינים ללמוד הכל על ההיסטוריה של הטויוטה לנד קרוזר, המקום הטוב ביותר בעולם לעשות זאת הוא בעיר סולט לייק סיטי, במדינת יוטה, ארה"ב, שם שוכן מוזיאון שמוקדש כולו למורשת של הלנד קרוזר. יותר מ-100 דגמים שונים של רכב השטח האייקוני מוצגים שם, החל מ-BJT משנת 1953, דרך מבחר גדול מסדרות 40 ו-70, ועד כמה אקזמפלרים מסדרת 200 (הלנד קרוזר 300 החדש אינו מיובא לארה"ב).

image

ה-BJT, כפי שנמצא

אז מדוע מוזיאון הרכב היחיד בעולם שמוקדש לרכב השטח היפני, שארה"ב לא היתה השוק הטבעי שלו, נמצא דווקא בסולט לייק סיטי?
את ה"אשמה" יש להטיל על גרג מילר, איש עסקים אמריקאי, שאביו היה בעל סוכנות גדולה מאוד למכירת טויוטות בעיר הזו. מילר גדל על טיולים עם אביו בטבע הפראי של יוטה בלנד קרוזר FJs המשפחתי, והתאהב בכלי הרכב האלה. בשנת 2014 ארגן משלחת שחצתה את כל שבע היבשות, עם לנד קרוזר כמובן, כולל יבשת אנטרטיקה (משלחת ש"שווה" כתבה בפני עצמה). כשהגיע ליפן, ביקר בשניים ממוזיאוני טויוטה הגדולים ביותר במדינה, והיה המום לגלות שאין לנד קרוזר באף אחד מהם, אפילו לא אחד. לאחר שבדק את הנושא, גילה שאין מוזיאון שמוקדש ללנד קרוזר בשום מקום בעולם, והחליט שהוא מקים אחד.

image

אחד הלנד קרוזרים של המשלחת

כשחזר מההרפתקה חוצת היבשות, שנמשכה יותר משלוש שנים, החל בבניית המוזיאון ובאיסוף מכוניות. חלקן היו באוסף הפרטי שלו, ואת חלקן קיבל בהשאלה מאספנים שונים. מרבית כלי הרכב הנמצאים שם הם במצב טוב, חלקם במצב תצוגה, אבל דווקא הכלי הישן ביותר, ה- BJT, הושאר כפי שמצאו אותו בחווה נטושה. מילר עדיין מחפש כמה דגמים שחסרים לו באוסף, והוא מוכן לשלם מחיר טוב עבורם, כולל תשלום נאה למי שיפנה אותו למקום הנכון (הוא מציע למשל, 10,000 דולר למי שימצא לו את ה"סבא" של הלנד קרוזר, ה-AK10...).

image

המוזיאון פתוח בכל ימות השבוע מלבד יום ראשון, וכרטיס כניסה למבוגר עולה 15 דולר. מלבד כלי הרכב עצמם, יש גם תצוגה של מכוניות פדלים (כולן מבוססות כמובן על לנד קרוזרים שונים), וחנות ובה מבחר גדול של פרטי אספנות, דגמי מכוניות קטנים, ספרות ועוד. מדי פעם, המוזיאון מוכר "עודפים" של כלי רכב שמגיעים אליו, כמו ה-FJ62 משנת 1988 שמוצג כעת למכירה, במחיר של 52,000 דולר.
ניתן לערוך סיור וירטואלי במוזיאון, בכתובת https://landcruiserhm.com

164197249413716419724951591641972496182

סיור במוזיאון


האבולוציה של לנדקרוזר:

האבולוציה של לנדקרוזר:


תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - אהר'לה אריק סדן

13 בינואר 2022 ב 11:15

אכן מעניין ומרתק . אמנם איני בעלי לנדקרוזר אך נשמח לשמוע על המסע חוצה היבשות . תודה .

2

אורח/ת - יורם

14 בינואר 2022 ב 07:29

סולט לייק סיטי היא עיר הבירה של מדינת יוטה והעיר המאוכלסת ביותר בה.
אזור המטרופולין שלה מונה למעלה ממיליון תושבים.
העיר שוכנת ליד ימת המלח הגדולה שביוטה ומכאן מקור שמה.