שטח 4X4 > כתבות > חדשות

כל העולם רפטורים

פורד תציג מחר גרסת רפטור לברונקו, שיגיע לשווקים כבר בקיץ הקרוב. מי שאצה לו הדרך, יכול לרכוש ולקבל כבר היום גרסת רפטור מתוצרת סדנת הנסי, וסדנת שלבי מציעה גרסה משודרגת של ה-F-150 רפטור

רק לפני כחודשיים כתבנו על הכוונה של חברת פורד לייצר גם גרסת רפטור לברונקו שלה (קישור לכתבה), ובאופן די מפתיע החברה צפויה להציג את הדגם הזה כבר מחר! מהבחינה החיצונית, ההבדל בין הברונקו הרגיל לרפטור יתבטא בכיתוב FORD ענקי לרוחב כל חזית הרכב, סרנים רחבים יותר וצמיגים בקוטר 37 אינץ' (קישור למבחן דרכים לברונקו בדלנדס). השינוי המשמעותי יותר יהיה מתחת למכסה המנוע, שם ישכון ככל הנראה V6 בנפח 3.5 ליטר כפול-מגדשים, אותו מנוע המותקן בטנדר F-150 רפטור. בטנדר, המנוע הזה מפיק 450 כ"ס וכ-70 קג"מ, אבל עדיין לא ידוע אם המספרים יהיו זהים גם בגרסת הרפטור של הברונקו. מערכת המתלים תשודרג כדי לעמוד במהירויות בהן אפשר יהיה לנסוע עם הרכב בשטח. מבחינת מחיר, הרפטור יהיה הדגם היקר ביותר בליין של הברונקו, ומחירו יתחיל באזור ה-65 אלף דולר.

פורד מתכוונת להתחיל ולשווק את הדגם החדש לקראת סוף הקיץ הקרוב כמודל 2023, ומי שהסבלנות שלו קצרה יכול להזמין ולקבל כבר עכשיו את גרסת הוולוסירפטור (Velociraptor) של סדנת הנסי, שמוצע עם מנוע ה-V6 בנפח 2.7 ליטר שתמצאו גם בברונקו הרגיל, שקיבל "בוסט" קטן כדי להגדיל את הספקו מ-330 כ"ס ל-411 סוסים, עם מומנט של לא פחות מ-83 קג"מ. הנסי מתכוון לייצר רק 200 יחידות מהדגם הזה, במחיר שלא פורסם אבל צפוי להיות יקר מאוד.

הגרסה של הנסי

ואם אנחנו כבר עוסקים ברפטורים, סדנת שלבי (Shelby) הציגה השבוע את הגרסה שלה ל- F-150 רפטור. גם כאן עיקר ההבדל, יחסית לטנדר המשווק על ידי פורד, הוא מתחת למכסה המנוע. זה אותו מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, אבל בשלבי כיווננו אותו להפיק 525 כ"ס עם מומנט של כ-85 קג"מ, תוספת כוח משמעותית לעומת המקור. בשלבי כן פרסמו מחירים, והמחיר ההתחלתי לגרסה שלהם יעמוד על כ-125 אלף דולר, כמעט כפול ממחירו של F-150 רפטור "סטנדרטי".

ה"צעצוע" של שלבי