שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה בשטח ללקוחות סובארו ביער בן שמן 4/3/22

יצאנו ליום הדרכת נהיגה בשטח שקיבלו בעלי רכבי סובארו חדשים במתנה מחברת סמלת - יבואנית סובארו לישראל, בו מתוודעים הלקוחות לטכנולוגיה של המאה ה-21 בעולם הרכב ומתנסים תוך חניכה אישית ממדריך, במצבים שונים בשטח
צילמו: המשתתפים, הסרטון של גד דיין והמדריכים

image

כמיטב המסורת של אתר השטח הישראלי והיבואן סמלת, התכנסנו כ-20 לקוחות של רכבי סובארו חדשים שקיבלו הדרכה במתנה מהיבואן ושני מדריכים מאתר השטח הישראלי בקרחת יער ליד מצפה מודיעין שביער בן שמן.

image

חיפשנו פינה, דווקא שטופת שמש, מפאת הטמפרטורות הנמוכות ששררו באותו בוקר, והתיישבנו במעגל לחלק הראשון שהוא מבוא תיאורטי לקראת ההתנסות המעשית.
בחלק הזה דנו בשלושת הגורמים המהותיים שמשפיעים על רכב 4 גלגלי היורד מהאספלט הישר והמחוספס אל השטח המבותר, הטרשי או החולי של שבילי ארצנו.

שלושת גורמים אלו, שאותם התבקשו הלומדים לזכור היטב הם:
1. אחיזת גלגלים - בעיה ופתרונותיה.
2. שיפועים בשטח - הבעיה ופתרונה.
3. המבנה הצורני של הרכב - הבעיה ופתרונה.
ההשפעה על הרכב של כל אחד משלושת הגורמים הללו מוסברת ע"י המחשות, נגיעה בשפה עממית בפתרונות הנדסיים ותזכורת לחוקי התנועה של ניוטון.
כל אלה יוצרים את התובנה אצל הלומדים "למה" מתנהג רכב במצבי שטח שונים כפי שהוא מתנהג.
בסיום עוברים על הטכנולוגיות הייחודיות לרכבי הסובארו לדגמיהם השונים, ומוכנים להתחלק לשתי קבוצות ולצאת לעבר השטח, להתנסות הלכה למעשה בבעיות שתוארו ובפתרונן. הדרכה שנותנת ללומדים את התשובה "איך" - איך לנהוג ברכב הסובארו שלהם בעת שנתקלו בנסיעה על דרכי השטח באחת מהבעיות שתוארו בהדרכה התיאורטית.
את ההדרכה התיאורטית העביר המדריך אמיר נחומי.

image

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

הדרכה מעשית

את ההדרכה המעשית העבירו המדריכים גיא זילברמן ואמיר נחומי.

ההדרכה המעשית כללה את המצבים הבאים:
1. אובדן אחיזת גלגל עקב פני שטח השביל
2. מעבר קפל קרקע עמוק שעקב זוויות התקיפה והנטישה של הרכב יש סכנה לפגיעה בפגושים.
3. נסיעה בשיפוע צד שמייצג את השיפוע הגדול ביותר שאופייני לשבילי ישראל.
4. מעלה תלול משולב בפני קרקע שגורמים לגלגל איבוד אחיזה
5. מורד תלול משולב בפני קרקע שמסכנים את הפגושים. אחד אחד מהלומדים התנסה בכל אחד מחמשת המצבים לעיל כאשר המדריכים חונכים כל אחד באופן אישי עם הכוונה צמודה, הערות לנהיגה, טיפים, ובדיקת מפסקים.

התנסות בשיפוע צד של 26 מעלות.

התנסות בשיפוע צד של 26 מעלות.

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

רכב הסובארו יציב בשיפוע כזה ולא יתהפך על צידו אם ינהג הנוהג בו כפי שתודרך

הסרטון הבא מראה הלכה למעשה את ההדרכה המעשית

באדיבותו של אחד הלומדים מר גד דיין, שערך סרטון מאלף ומרשים העוקב אחר שלבי ההדרכה המעשית השונים שעברו כל הלומדים.
תמונות ששוות יותר מאלף מילים

ולבסוף שיחת הסיכום

לשיחת הסיכום אנו מתארגנים בשיירה ונוסעים דרך קצרה יחסית למקום נוח לישיבה בצוותא לשיחה מסכמת:
השיחה כוללת 1. תדריך בנושא צמיגים - מידות פרופיל חוקי מדינת ישראל באשר לצמיגים, ומשמעות לחצי האויר השונים בצמיגים לעבירות ולאורך חיי הצמיג. 2. תדריך בנושא שידרוגים אפשריים - משמעויות וחשיבות לשמירה על הרכב. 3. ציוד חיוני לטיולים, וחילוצים. 4. איך כדאי ואיך לא כדאי לטייל. 5. משוב קצר ונפרדים.

תודה רבה לכל המשתתפים, תודה לחברת סמלת - יבואנית סובארו לישראל.
נתראה בשטח.

הרשם לדיוור מועדון

image

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - שמואל

18 באפריל 2022 ב 11:56

תודה על הדרכה מעולה, הידע העשיר וההסבר המפורט.
ממליץ על אמיר נחומי ועל ההדרכת שטח ותודה לסובארו.

2

אורח/ת - דויד

18 באפריל 2022 ב 11:56

היה מעולה תודה 🙏

3

אורח/ת - שי

18 באפריל 2022 ב 11:56

היה מעולה, מאד נהניתי מההסברים ההדרכה והסבלנות של אמיר נחומי המדריך.👏👏👏🙏

4

אורח/ת - תמר

18 באפריל 2022 ב 11:56

תודה לגיא האלוף💪💪 ולקבוצה המדהימה שנתנה כוחות ועודדה וצילמה😘😘 אין עליכם

5

אורח/ת - יוסף

18 באפריל 2022 ב 11:57

תודה רבה היה ממש אחלה 👍

6

אורח/ת - יניב

18 באפריל 2022 ב 11:57

היה מעולה ומעניין.
תודה רבה לאמיר

7

אורח/ת - יוסי

18 באפריל 2022 ב 11:57

תודה רבה לגיא ואמיר