שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדר חשמלי של סאנגיונג צפוי בשנת 2024

על פי דיווחים בעיתונות הרכב בקוריאה, החברה מתכננת דגם חשמלי של טנדר המוסו, עם טווח נסיעה שיכול להגיע עד 1100 ק"מ

האם חברת סאנגיונג, שסבלה לאורך השנים מחוסר יציבות כלכלית והבעלות עליה עברה מיד ליד, הגיעה סופסוף לחוף מבטחים? לאחר טלטלות רבות (קישור לכתבה), לפני כחודשיים נרכשה החברה על ידי אדיסון מוטורס (Adison Motoros), חברה קוריאנית שמתמחה בייצור אוטובוסים חשמליים.

זמן קצר לאחר הרכישה, כבר פורסמו בעיתונות הרכב בקוריאה תוכניות שאפתניות של הבעלים החדשים, לפיהן החברה תשיק בתוך כשנה 10 דגמים חדשים עם הנעה חשמלית, עוד 10 עד שנת 2025 ועד 2030 היצע הדגמים החשמליים יעמוד כבר על 30! סביר להניח שלא מדובר בעשרות דגמים חדשים שנבדלים לחלוטין זה מזה, אלא בגרסאות שונות של כמה דגמים בסיסיים.

image

סאנגיונג מוסו, בקרוב גרסה חשמלית

לסאנגיונג יש כבר דגם חשמלי אחד, הקורנדו e-Motion, ועל הפרק חישמול גם של הטיבולי (קישור לכתבה), ודגם חדש של SUV שקיבל את שם הקוד J100 . על פי הדיווחים הדגם הבא שיקבל חישמול יהיה טנדר המוסו, שבשווקים מסויימים נמכר כ'רקסטון ספורטס'. על פי הדיווח, מסלול הפיתוח יהיה מהיר מאוד, והטנדר החשמלי יהיה מוכן לשיווק כבר לקראת סוף השנה הבאה, כדגם 2024. פיתוח כלי הרכב החשמליים של החברה נעשה בתקופה בה נשלטה על ידי מהינדרה ההודית, ולא ברור האם המוסו החשמלי הוא 'שארית' מתקופה זו, או שהוא כבר תכנון מקורי של הבעלים החדשים.

אבל הנתון המעניין ביותר בפרסום, הוא טווח הנסיעה שאמור להיות לטנדר בין טעינות: אדיסון מוטורס, כך פורסם, מתכננת להתקין ערכת סוללות בקיבולת שבין 110kWh ל-220kWh - שתאפשר נסיעה של בין 550 ל-1100 קילומטרים. אם הנתונים יתגלו כנכונים, טנדר המוסו יהיה הרכב החשמלי עם טווח נסיעה הארוך ביותר בשוק.

image

קורנדו e-Motion

במשך השנים הכרנו בישראל מספר דגמים של טנדרים מתוצרת סאנגיונג, שבתחילה נקראו גם אצלנו מוסו, ואחר כך שווקו תחת השם 'אקטיון ספורטס' (קישור לכתבה). בניגוד ליצרניות אחרות, שבהן ייצור הטנדרים הוא ליין בפני עצמו, הטנדרים של סאנגיונג נשענו תמיד על דגמי ה-SUV שלה, עם תא נהג כפול וארגז מטען קטן. המסורת הזו נשמרה גם במוסו הנוכחי, הבנוי על בסיס הרקסטון המוכר (קישור למבחן דרכים לרקסטון).

image

טנדר המוסו. SUV עם ארגז מטען