שטח 4X4 > כתבות > חדשות

EarthCruiser - יאכטה על גלגלים

יאכטה יבשתית, כך מגדיר בעל חברה אמריקנית את רכבי המסעות שהוא מייצר, על בסיס משאית קלה מתוצרת איסוזו. ועם הנעה 4X4 כמובן

לאנס גיליס (Lance Gillies), הבעלים של חברת EarthCruiser, שהיא בין היצרניות הגדולות של רכבי מסעות בארה"ב, הוא אדם מעשי. לכלי הרכב שהוא מייצר, בניגוד ליצרנים רבים אחרים (קישור לכתבה), אין רשימת תוספות, ואין אפשרות להתאמה אישית. כל לקוח מתבקש למלא שאלון קצר שבו עליו להגדיר את צרכיו, כמו למשל לכמה נוסעים מיועד הרכב, מה אופי המסעות (קצרים או ארוכים, גם בזמן וגם במרחק) ויש גם רובריקה לציין אם למסע מתלווים בעלי חיים וכמה... על פי התשובות, גיליס "תופר" עבור הלקוח את הכלי המתאים, מתוך שלושה דגמים שהוא מייצר.

לאחרונה הוא עבר להשתמש במשאית קלה של איסוזו כבסיס לכלים שלו, לאחר שנים בהן עבד עם משאיות מיצובישי/פוסו קאנטר ולפני כן עם איווקו דיילי ועם יונימוגים. לאיסוזו יש עבורו יתרון גדול על פני המשאיות האחרות: היא מיוצרת בארה"ב ומצויידת במנוע V8 של ג'נרל מוטורס בנפח 6.6 ליטר המספק כ-350 כ"ס. במקור, המשאית מגיעה עם הנעה אחורית בלבד, וגיליס מתקין עליה מערכת 4X4 שפיתח בעצמו, עם סרני פיוז'ן (Fusion) נעולים חשמלית ותיבת העברה של אטלס. צמיגי שטח בקוטר 37 אינץ' ושתי כננות, קדמית ואחורית, משלימים את חבילת העבירות.

אבל היופי של רכב המסעות הוא בעיקר בתא המגורים, המצויד בגג המתרומם הידראולית. בזמן נסיעה הגג מונמך ובעת חניה מרימים אותו כך שמתקבל מרווח ראש ראוי. בדגם הבסיסי, המיועד לזוג, דחסו לשטח מצומצם יחסית מיטה זוגית, מטבח מצויד במלואו כולל כיריים ומקרר, מקלחת ושירותים. רוב הזיווד נלקח מיצרניות של ציוד ליאכטות. "הציוד הזה הוכח כעובד ושורד בתנאים קשים במיוחד, הוא עמיד למים, וזה ציוד שכל חנות בעולם העוסקת בתחום תוכל לתקן או להחליף", אומר גיליס. יש גם מערכת חשמל סולרית ומערכת לטיהור מים, המאפשרת להשתמש במים לשתייה מכל מקור כמעט, גם כאלה הנשאבים מתוך שלולית בוצית...

הפרקטיות הכתיבה את הבחירה במשאיות ללא "אף". האורך שלהן מאפשר את הכנסתן לתוך מכולה של הובלה ימית, הישיבה הגבוהה נותנת שדה ראיה טוב החשוב במיוחד בנסיעת שטח, ולמשאיות כאלו יש גם היגוי מצוין וקוטר סיבוב קטן יחסית. הפרקטיות ממשיכה גם בבחירת המנועים של ג'נרל מוטורס, שנפוצים ומוכרים כמעט בכל מקום בעולם.

גיליס הוא יליד אוסטרליה, שהתחיל לבנות את רכבי המסעות עוד בארץ מולדתו. ב-2011 עבר לארה"ב וקבע את מושבו במדינת אורגון, שם הוא מייצר את הכלים שלו. כלים כאלה מאפשרים מסעות עצמאיים לחלוטין בכל שטח כמעט, כפי שהוא יכול להעיד לאחר ש"חרש" את אוסטרליה, צפון אמריקה וחלק מאסיה עם המשאית הפרטית שלו, "גולדי".

בשורה התחתונה, כפי שאפשר להבין, מדובר במוצר לא זול. המחיר מתחיל באזור ה-300 אלף דולר ומשם מטפס הלאה. אבל למי שבוחר רכב כזה כתחליף לבית של קבע (כמו הזוג הזה), ייתכן שזה לא כל כך יקר.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - צבי

06 במאי 2022 ב 15:31

מה שנותר זה למגן אותו בלוחות שריון נגד ירי, בכדורי יוד, בצמיגים עמידי ירי ובתותח גז מדמיע.