שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי Elevate – להמשיך להתקדם כשהדרך נגמרת

נוסעים בשטח ומגיעים לנקודה שאי אפשר להמשיך? אין בעייה, יונדאי עובדת על פיתוח רכב – שהוצג כבר כדגם קונספט – שיודע גם ללכת

כל מי שמטייל ברכב שטח, מכיר את התרגולת: כשמגיעים לדד-אנד והיעד שאנחנו רוצים להגיע אליו נמצא בהמשך, פשוט "פורקים" ומפעילים קצת את הדברים שמחוברים לנו מתחת למותניים. אבל בעתיד, הדברים אולי ייראו אחרת: חברת יונדאי עובדת על פיתוח שני דגמים - שהוצגו כבר כקונספטים – שמצויידים ב"רגליים" רובוטיות, שיידעו לדלג על מכשולים שהיום אינם אפשריים למעבר לכלי הרכב שלנו.

הדגם הראשון הוא ה-Elevate, שהוצג כבר ב-2019, שיש לו תא נוסעים צנוע לשני אנשים. הדגם השני, ה-TIGER, הוא כלי קטן יותר, שתוכנן לתפעול מרחוק עם יישומים פוטנציאליים בחקר החלל, כרייה, לוגיסטיקה ובנייה. הטייגר יהיה זה שיגיע ראשון לקו הייצור, ועל פי הפרסומים של החברה זה יקרה במהלך חמש השנים הקרובות.

שני כלי הרכב מצוידים בהנעה חשמלית עם מנוע בכל גלגל, כשהגלגלים מותקנים בקצוות של ארבע רגליים רובוטיות. בנסיעה רגילה הרכב מונמך ונוסע ככל רכב אחר, אך כשמגיעים למכשול, הרגליים מתרוממות ומאפשרות נסיעה מעל למכשולים גבוהים, כמו גם ירידה במדרגות גבוהות. כשהדרך הופכת קשה עוד יותר, המפרקים המותקנים ברגליים מאפשרים תנועת הליכה, כך שכמעט ולא קיים מקום שאי אפשר להגיע אליו עם הכלים האלה.

יונדאי עומדת להשקיע 20 מיליון דולר במרכז מחקר חדש, שבין היתר ייפתח את כלי הרכב "ההולכים". המרכז מוקם בשטחה של אוניברסיטת מונטה הנמצאת בעיר בוזמן שבמדינת מונטנה, ארה"ב. הוא ישתרע על שטח של כחמישה דונם ויועסקו בו כ- 50 עובדים.

בדף לעיתונות שפורסם לקראת הקמת המרכז, צוטט ד"ר ג'ון סו, סגן נשיא חטיבת הרכב ביונדאי: "מונטנה הופכת במהירות למרכז של חברות הייטק ויזמים עם מאגר כישרונות הולך וגדל של עובדים מיומנים בתחום ההנדסה, המחקר ומדעי הטבע. בסמוך לבוזמן יש עשרות שבילים בשטח הררי, שיאפשרו לנו לבדוק את הדגמים החדשים".